اخبار تکنولوژیاخبار نرم افزار

تحلیل فاندامنتال در بازار ارزهای دیجیتال به چه معناست؟

در این مطلب قصد داریم تا این مورد را بررسی کنیم که تحلیل فاندامنتال در بازار ارزهای دیجیتال به چه معناست؟ در همه بازارهای مالی، چه بازارهای سنتی و چه بازارهای جدیدتر مثل بورس و ارزهای دیجیتال، چند روش کلی برای تحلیل وضعیت بازار و تصمیم‌ گیری برای خرید یا فروش وجود دارد که یکی از مهمترین آنها تحلیل بنیادی یا همان تحلیل فاندامنتال (Fundamental analysis)  است. در این مقاله به تعریف تحلیل فاندامنتال خواهیم پرداخت. موضوعی که یادگیری آن برای هر کسی که وارد بازار ارزهای دیجیتال می شود لازم است. خیلی مواقع با دانستن تحلیل ها می توانید سودهای خوبی از این بازار به دست اورده و از ضررهای غیرمنطقی جلوگیری کنید.

تحلیل فاندامنتال در بازار ارزهای دیجیتال

لیست قیمت ارزهای دیجیتال

تحلیل فاندامنتال چیست؟

تحلیل فاندامنتال به علم ارزیابی متغیرهای اقتصادی، مالی و دیگر موارد تغییرپذیر درباره یک دارایی گفته می شود. دانستن این علم باعث می ‌شود تا بتوان ارزش حقیقی فعلی و احتمالی آن در آینده را تعیین کرد. به عبارت دیگر در تحلیل بنیادین یا همان فاندامنتال تحلیلگر به بررسی و تحلیل شرایط یک پروژه یا شرکت از جنبه ‌های مختلف می ‌پردازد و اخبار و رویدادهای مهم آن را دنبال می‌  کند. آنالیز تمام جوانب و عوامل موثر بر یک پروژه یا شرکت به ‌طوری که بتوان ارزش ذاتی و پتانسیل ‌های بالقوه آن را تشخیص داد به عنوان تعریف تحلیل فاندامنتال شناخته می ‌شود.

تحلیل فاندامنتال چیست

برای مثال اگر خبر پذیرش بیت کوین در یک سایت معتبر منتشر شود و فردی احتمال دهد که قیمت بیت کوین افزایش خواهد یافت و بیت کوین بخرد، او در واقع به نوعی از تحلیل فاندامنتال برای تصمیم ‌گیری در مورد خرید بیت کوین استفاده کرده است.

انواع تحلیل ‌ها در بازارهای مالی

در بازارهای مالی، علاوه بر تحلیل فاندامنتال، دو تحلیل تکنیکال و تحلیل احساسات (Sentiment Analysis) نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرند. در تحلیل تکنیکال با استفاده از تاریخچه قیمتی یک کالا، سهام یا ارز، و همچنین با به کارگیری شاخص ‌های مختلف می‌ توان روند قیمتی را پیش‌ بینی کرد. در این نوع تحلیل برای ارزیابی بازار فقط نیاز به مطالعه حرکت قیمت ‌ها است و هیچ معیار دیگری در نظر گرفته نمی شود.

تحلیل احساسات نیز، با به ‌کارگیری ابزارهای مختلف به بررسی و آنالیز احساسات غالب افراد جامعه نسبت به آن خدمات یا پلتفرم، می ‌پردازد. این نوع تحلیل بسیار مشابه با تحلیل فاندامنتال است. به ‌کارگیری ابزارهای مختلف در سرمایه ‌گذاری ‌ها، می‌ تواند ریسک سرمایه‌ گذاری را کاهش داده و احتمال موفقیت سرمایه‌ گذار را افزایش دهد. با وجود اینکه برخی افراد اعتقاد دارند  سرمایه‌ گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بسیار شبیه به بازار بورس و سهام است، باید دانست که بکارگیری تحلیل فاندامنتال در این دو بازار از جهات مختلف، تفاوت‌ های اساسی با یکدیگر دارد. در این موارد افراد تصمیم میگیرند که ارزهای خود را در کیف پول ارز دیجیتال خود نگهداری کنند یا آنها را به صرافی ها برای معاملات منتقل کنند.

انواع تحلیل ‌ها در بازارهای مالی

در کل در هر سرمایه‌ گذاری اولین نکته ‌ای که لازم است در نظر گرفته شود، هدف از سرمایه‌  گذاری ست که می ‌تواند به سه دسته بلند‌مدت، میان‌ مدت و کوتاه ‌مدت تقسیم ‌بندی شود. در مقالات بعدی در مورد انواع تحلیل ها در بازار ارزهای دیجیتال صحبت خواهد شد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. این متن فوق العاده ای بود اما برای تحلیل بازار مالی حتما با یه مشاور صحبت کنید و منبعتون صرفا اینترنت نباشه یک فرد یا یک گروه مشاوره بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا