اخبار تکنولوژیاخبار سخت افزار

چرا مردم هنوز از دستگاه فکس استفاده می کنند؟

روزی روزگاری تقریباً در هر دفتر تجاری و مراکز دولتی یک دستگاه فکس وجود داشت که از آن برای ارسال مدارک یا اطلاعات برای دیگر اشخاص به کار برده می شد. با آمدن ایمیل و پیام رسان ها استفاده از دستگاه های فکس کمتر به چشم آمد. علی رغم آنچه ممکن است شنیده باشید باید بگوییم که استفاده از فکس کامل از بین نرفته است و برخی از مراکز دولتی و شرکت ها همچنان از دستگاه فکس استفاده می کنند. اما سوال اینجاست که چرا در عصر تکنولوژی و با وجود اینترنت شرکت ها همچنان از ارسال و دریافت فکس استفاده می کنند؟

نگاهی کوتاه به تاریخچه دستگاه فکس

نیم قرن پیش دستگاه های فکس تنها راه برای ارسال سریع و ایمن اسناد مهم از یک مکان به مکان دیگر بودند. در سال 1970 مدت زمان ارسال فکس حدود شش دقیقه زمان می برد. با پیشرفت دستگاه های فکس، زمان ارسال نیز بهبود یافت. این تغییر یک موهبت برای مشاغلی بود که به ارسال یا دریافت اسناد حساس وابسته بودند. دستگاه های فکس چنان محبوب شدند که «فکس» به یک فعل تبدیل شد. به طوری که به هر شرکتی مراجعه می کردید می گفتند مدارک شخصیتان را باید فکس کنید. فروش دستگاه های فکس در ایالات متحده در سال 1997 و سه سال بعد در ژاپن به اوج خود رسید.

دستگاه فکس
دستگاه فکس

چرا برخی از مشاغل به استفاده از دستگاه های فکس ادامه می دهند؟

برخلاف تصور رایج، برخی مشاغل از دستگاه فکس همچنان استفاده می کنند. بیمارستان ها و دیگر ارگان های دولتی نگران نقض مقررات سختگیرانه حریم خصوصی هستند. از دلایل مهم که چرا برخی از افراد همچنان از دستگاه های فکس می کنند می توانیم به امنیت بالای آن اشاره کنیم زیرا برخلاف رایانه ها و ایمیل ها، دستگاه های فکس شانس بسیار کمتری برای هک شدن دارند. هم فرستنده و هم گیرنده نیازی به نگرانی در مورد امنیت ندارند. به همین دلیل است که هنوز بسیاری از سازمان های بزرگ ترجیح می دهند اسناد قانونی را از طریق فکس ارسال کنند. همچنین دستگاه های فکس کاملاً بدون بدافزار هستند و هیچ نوع خطای برنامه نویسی ندارند. بنابراین تا زمانی که هر دو دستگاه فکس روشن هستند می توان از تحویل مدارک اطمینان داشت. هنگامی که سند به گیرنده تحویل داده می شود، دستگاه فکس رسید تحویل را به فرستنده ارائه می دهد. علاوه بر این ها برخی از مشاغل هستنند که شماره فکس خود را روی کارت های ویزیت، تابلوها، برچسب ها و فاکتورهای قدیمی چاپ می کنند و نگران هستند که سفارش مشتری قدیمی را از دست بدهند.

علت استفاده از دستگاه فکس
علت استفاده از دستگاه فکس

آیا برای دریافت فکس به دستگاه فکس نیاز داریم؟

سال ها پیش برای دریافت فکس باید دستگاه فکس داشت، اما دیگر نه. تکنولوژی امروزی امکان دریافت فکس را به عنوان سند دیجیتال یا پیوست در ایمیل شما فراهم می کند. شما به یک برنامه فکس اختصاصی، یک حساب ایمیل که از فکس دیجیتال پشتیبانی می کند یا یک طرح تلفن تجاری VoIP مانند Ooma Office که فکس مجازی را ارائه می دهد نیاز دارید. زیبایی فکس دیجیتال این است که نیازی به هزینه اضافی کاغذ فکس یا تونر خاص ندارید و انتقال فکس دیجیتال به همان اندازه ایمن تلقی می شود که فکس هایی که از طریق دستگاه فکس ارسال می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا