اخبار تکنولوژیاخبار موبایل

5 محصولی که اپل احتمالا در سال 2024 عرضه خواهد کرد

اپل با معرفی سری آیفون های 15 و دیگر محصولاتش سال 2023 را به پایان رساند. تمام دوستداران ابر شرکت آمریکایی انتظار تغییرات گسترده در محصولات معرفی شده این شرکت بودند، اما چنین اتفاقی رخ نداد. طبق خبرهای منتشر شده، شرکت اپل می خواهد سال 2024 با معرفی محصولات جدید کابوس چندین ساله خود را به پایان برساند و با ایجاد خلاقیت بیشتر قدرت نمایی کند.

هدست واقعیت افزوده Vision Pro

انتظار می رود Apple Vision Pro سرانجام در اوایل سال 2024 معرفی شود و این محصول می تواند اولین گام برای مهاجرت از گوشی های هوشمند به واقعیت افزوده باشد. هدست ویژن پرو که پلتفرم ویژن او اس اپل را اجرا می کند، مجموعه ای از دوربین ها و سنسورهای پیشرفته را برای نمایش یک رابط مجازی در محیط اطراف شما دارد. شایعه شده است که در کنار Vision Pro، اپل یک نوع مقرون به صرفه از این هدست را نیز معرفی می کند که احتمالاً Apple Vision نام دارد.

Apple Vision Pro
Apple Vision Pro

نسل 4 آیفون SE

گفته می شود اپل قرار است آیفون SE را با تغییرات اساسی در سال جاری میلادی معرفی کند. شایعه های منتشر شده به ما نشان می دهد که آیفون SE از فرم مدرن آیفون 14 استقبال می کند و صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED خود را به دست خواهد آورد. شرکت اپل می تواند برای کاهش هزینه ها، تراشه A16 Bionic، دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی و یک باتری 3279 میلی آمپر ساعتی را به آن بدهد. مهم تر از همه انتظار می رود که این گوشی دارای درگاه شارژ USB-C باشد و در نتیجه آن را به یک گوشی هوشمند کاربردی تر و همه کاره تر از آیفون 14 تبدیل می کند.

iPhone SE 4th Gen
iPhone SE 4th Gen

سری آیفون 16

پیش بینی که نسل بعدی آیفون نسبت به آیفون 15 سخت افزارهای قدرتمند تری داشته باشد. پس از حذف شدن جک هدفون، شارژر و اسلات سیم کارت، اکنون شایعه شده است که اپل دکمه های فیزیکی دستگاه حذف را می کند. در عوض سری آیفون 16 برای کنترل صدا به کلیدهای لمسی خازنی متکی خواهد شد. این فناوری به اپل اجازه می دهد تا کلید شاتر دوربین اختصاصی را معرفی کند. سری آیفون 16 احتمالاً تراشه های 3 نانومتری سری A18 را به صورت استاندارد دریافت خواهند کرد. همچنین آیفون 16 پرو می تواند از یک سیستم دوربین زوم پریسکوپیک جدید با بزرگنمایی 5 برابر بهره مند شود.

iPhone 16
iPhone 16

اپل واچ X

اپل واچ دهمین سالگرد خود را در سال 2024 جشن خواهد گرفت و به همین مناسبت منتظریم شرکت اپل یک اصلاح اساسی در خط تولید ساعت های هوشمند خود داشته  باشد. مدل ویژه سالگرد که می تواند Apple Watch X نامیده شود، احتمالاً تغییرات عمده ای را در طراحی ایجاد می کند و ویژگی های جدید نظارت بر سلامت را خواهد داشت. اپل واچ X می تواند بدنه باریک تری داشته باشد تا طراحی جدیدی را در خود جای دهد. همچنین یک پنل microLED جدید برای نمایشگر می تواند عمر باتری را افزایش دهد و تجربه دیداری را بهبود بخشد.

Apple Watch X
Apple Watch X

چت بات اپل

مدت هاست شرکت های OpenAI و گوگل از چت بات های قدرتمند خودشان رونمایی کرده اند. جای تعجب بود چرا اپل حرفی از رقابت با این شرکت ها نزده است. در اواخر سال 2023 خبرهایی منتشر شد که شرکت اپل در حال تست کردن چت بات اختصاصی می باشد که تنها برخی از کارمندان این شرکت می توانند از آن استفاده کنند. قرار است تا اواسط سال 2024 آزمایش های این چت بات به اتمام برسد و بعد از آن برای تمام کاربران iOS و Mac در دسترس قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا