اخبار تکنولوژیاخبار موبایل

سایبر ماندی بزرگترین رویداد خرید آنلاین سال

سایبر ماندی یک رویداد خرید آنلاین است که هر سال در اولین دوشنبه پس از تعطیلات شکرگزاری در ایالات متحده برگزار می شود. این رویداد معمولاً با تخفیف های بزرگ و پیشنهادات ویژه برای محصولات و خدمات از خرده فروشان آنلاین و آفلاین همراه است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که دوست دار تخفیف های ویژه و بزرگ هستید و از بلک فرایدی جا مانده اید، نگران نباشید. زیرا دوشنبه سایبری برگ برنده شما در خرید بوده و می توانید با خیال راحت با تخفیف های ویژه محصولات مورد نظرتان را خریداری کنید.

تاریخچه سایبر ماندی

سایبر ماندی در سال 2005 توسط اتحادیه ملی خرده فروشان آمریکا (NRF) تأسیس شد. این رویداد در ابتدا به عنوان راهی برای جلب مشتریان به خرید آنلاین در طول تعطیلات ایجاد شد. با این حال، سایبر ماندی به سرعت به یک رویداد خرید محبوب تبدیل شد که میلیون ها نفر در سراسر جهان از آن لذت می برند.

در طی 11 سال گذشته میزان فروش کالاها در سایبر ماندی با رشدی معادل با 5 تا 22 درصد همراه بوده و هیچ گاه این رشد رو به پایین و حتی صفر نبوده و این نشان از محبوبیت دوشنبه سایبری در میان مردم جهان دارد. همچنین طبق تحقیقات انجام شده در سال 2014 تخفیف های مرتبط با دوشنبه سایبری حدود 2/038 میلیارد بوده و در سال های 2015 و 2016 نیز به ترتیب معادل با 2/280 و 3/450 میلیارد دلار رسیده است.

تاریخچه سایبر ماندی
تاریخچه سایبر ماندی

چه چیزی سایبر ماندی را خاص می کند؟

چندین نکته سایبر ماندی را از سایر رویدادهای خرید آنلاین متمایز می کند. نکته اولی که می توان به آن اشاره نمود این است که سایبر ماندی معمولاً با تخفیف های بزرگ و پیشنهادات ویژه همراه است. خرده فروشان آنلاین اغلب در سایبر ماندی تخفیف های 50 درصد یا بیشتر را ارائه می دهند. در وهله دوم سایبر ماندی یک رویداد 24 ساعته است. این بدان معناست که خریداران می توانند در هر زمان از روز یا شب خرید کنند. همچنین سایبر ماندی یک رویداد جهانی است. این بدان معناست که خریداران در سراسر جهان می توانند از تخفیف ها و پیشنهادات ویژه بهره مند شوند.

تفاوت بلک فرایدی و سایبر ماندی

حال ممکن است برای برخی افراد این سوال به وجود آید که تفاوت بلک فرایدی و سایبر ماندی چیست؟ به طور کلی این دو روز از سال در کشور های آمریکایی و اروپایی به عنوان روز هایی پر از تخفیف های شگفت انگیز بر روی تمامی اجناس شناخته می شود و بیشتر مردم خرید های خود را در جمعه سیاه و دوشنبه سایبری انجام می دهند. اما تفاوت اصلی که میان این دو روز وجود دارد این است که، سایبر ماندی روزی است که کسب و کار های آنلاین تمامی اجناس خود را با تخفیف های بسیار بالا می فروشند. در حالی که در بلک فرایدی بیشتر مراکز فروش حضوری کالاهای خود را در تخفیف های بزرگ می گذارند. همچنین طبق تحقیقات انجام شده در دوشنبه سایبری بیشتر کالاهای الکترونیکی و نرم افزار ها و سرویس های آنلاین شامل این تخفیف ها می شوند و تمرکز اصلی سایبر ماندی بر روی فروشگاه های اینترنتی می باشد.

تفاوت بلک فرایدی و سایبر ماندی
تفاوت بلک فرایدی و سایبر ماندی

چگونه می توان در سایبر ماندی صرفه جویی کرد؟

در این بخش چند نکته برای صرفه جویی در هزینه ها در سایبر ماندی گفته شده و شما می توانید با کمک آن ها خرید بهتری در این روز داشته باشید.

  1. پیش از زمان برنامه ریزی کنید. قبل از شروع خرید، یک لیست از محصولات یا خدماتی که می خواهید خریداری کنید تهیه کنید. این به شما کمک می کند تا از وسوسه خرید چیزهایی که نیاز ندارید اجتناب کنید.
  2. تحقیقات خود را انجام دهید. قبل از خرید، قیمت محصولات یا خدمات را از چندین خرده فروش مقایسه کنید. این به شما کمک می کند تا بهترین معامله را پیدا کنید.
  3. از پیشنهادات ویژه استفاده کنید. بسیاری از خرده فروشان آنلاین در سایبر ماندی پیشنهادات ویژه مانند حمل و نقل رایگان یا بازپرداخت نقدی ارائه می دهند. به این پیشنهادات توجه داشته باشید تا بتوانید از آنها بهره مند شوید.

سایبر ماندی در ایران

سایبر ماندی و بلک فرایدی نیز جزو روزهایی هستند که کشور های آسیایی مانند ایران، چین، ژاپن و غیره نیز از قافله آن عقب نمانده اند و چند سالی است که این دو روز در میان کسب کار های آنلاین و سنتی به عنوان روز های پر از تخفیف شناخته می شود. البته گفتنی است طبق آمار بدست آمده در سال گذشته در روز های بلک فرایدی و سایبر ماندی افراد بسیار زیادی با خرید از سایت های اینترنتی توانستند رکورد سال های پیش را بشکنند و فروشندگان بیش از 16 میلیارد دلار توانستند محصولات خود را بفروشند. حال در سال 2023، انتظار می رود که سایبر ماندی بیش از 20 میلیارد دلار فروش داشته باشد تا این رکورد از سال 2022 به امسال منتقل شود. این رویداد برای خرده فروشان آنلاین یک فرصت عالی برای افزایش فروش و کسب سود بوده و برای خریداران نیز، سایبر ماندی فرصتی برای صرفه جویی در پول در محصولات و خدماتی است که می خواهند.

سایبر ماندی در ایران
سایبر ماندی در ایران

آی تی بازار نیز به عنوان یک سایت تخصصی در حوزه آی تی و دیجیتال با قرار دادن تخفیف های ویژه در بخش آی تی تخفیف این امکان را برای شما عزیزان فراهم نموده تا به راحتی بتوانید در این روز هیجان انگیز کالاهای مورد نظر خودتان را با تخفیف های شگفت انگیز از فروشگاه های مورد نظر خریداری کنید.

آینده سایبر ماندی

انتظار می رود که سایبر ماندی در سال های آینده به رشد خود ادامه دهد و این رویداد به یک روز بزرگ برای خرید میلیون ها نفر در سراسر جهان تبدیل شود. همچنین با افزایش محبوبیت خرید آنلاین، بدون شک افراد می توانند در سال های آینده خرید های بهتر و با کیفیت تری را در روز دوشنبه سایبری انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا