راهنمای خریدراهنمای خرید گجت

تراشه اسنپدراگون 888 پلاس با سرعت بیشتر معرفی شد

شرکت کوالکام به تازگی تراشه اسنپدراگون 888 پلاس را معرفی کرد. این تراشه با سرعت بیشتری نسبت به تراشه اسنپدراگون 888 عرضه خواهد شد. کوالکام در حال حاضر یکی از قدرتمندترین تولید کننده های تراشه موبایل است. در حال حاضر تعداد زیادی از گوشی های موبایل پرچمدار از تراشه اسنپدراگون 888 یعنی آخرین چیپست طراحی شده توسط این شرکت استفاده می کنند، مانند گوشی گلکسی اس 21 سامسونگ. علاوه بر پرچمداران تعداد زیادی از گوشی های موبایل میان رده و حتی پایین رده هم از انواع مختلف تراشه های کوالکام استفاده می کنند. کوالکام از سال 2000 به این بازار وارد شد و اکنون حرف زیادی برای گفتن در بین رقبای خود دارد.

تراشه اسنپدراگون 888 پلاس

لیست قیمت قطعات گوشی موبایل

عضو جدید خانواده اسنپدراگون 800

خانواده اسنپدراگون 800 در حال حاضر معروف ترین تراشه های کوالکام هستندو نامگذاری این سری از سال 2015 به این شکل اعلام شد. شرکت کوالکام اعلام کرده که سرعت مهم ‌ترین هسته‌ پردازشی این چیپست از ۲.۸۴ به ۲.۹۹۵ گیگاهرتز رسیده است. علاوه بر این بهبود موتور پردازش عصبی هم در این چیپست صورت گرفته است. اسنپدراگون ۸۸۸ در هر ثانیه می ‌تواند ۲۶ تریلیون عملیات انجام دهد ولی اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس در هر ثانیه قادر است ۳۲ تریلیون عملیات را انجام دهد.

عضو جدید خانواده اسنپدراگون 800

رونمایی و عرضه مدل پلاس چیپست ‌های پرچمدار کوالکام به طور معمول در بازار قطعات موبایل و توسط این شرکت اتفاق می افتد. در این زمینه می‌ توان به اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس و ۸۶۵ پلاس اشاره کرد که به ‌عنوان نسخه‌ های قدرتمندتر مدل اصلی راهی بازار شدند. همچنین کوالکام اوایل سال ۲۰۲۱ از اسنپدراگون ۸۷۰ رونمایی کرد که می ‌توان از آن تحت عنوان اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس یاد کرد.

استفاده از Snapdragon 888 Plus در گوشی های موبایل پرچمدار

شرکت کوالکام اعلام کرده است که اولین گوشی ‌های مبتنی بر اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس از سه ‌ماهه‌ سوم سال جاری میلادی راهی بازار خواهند شد. آنر اعلام کرده که برای گوشی آنر پرچمدار خود یعنی سری مجیک ۳ از این تراشه استفاده می‌ کند. شرکت‌ های موتورولا، ویوو، شیائومی و ایسوس هم قصد دارند برای گوشی‌ موبایل خود از تراشه اسنپدراگون 888 پلاس استفاده کنند. در این بین قطعا سامسونگ هم از این تراشه همانطور که قبلا استفاده می کرد، در گوشی های موبایل خود بهره خواهد گرفت.

استفاده از Snapdragon 888 Plus در گوشی های موبایل پرچمدار

در حال حاضر مدیاتک در صدر بازار تراشه موبایل قرار دارد و پس از آن کوالکام در رده بندی بعدی قرار دارد. این تراشه ها در مدل های مختلف برای انواع گوشی های موبایل عرضه می شود. این در حالی است که شرکت های تولید کننده گوشی موبایل با مشکلات مختلفی در تهیه چیپست مواجه هستند ولی مدیا تک و کوالکام توانسته اند تا حد زیادی در این بازار جایگاه خود را ثابت نگه دارند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. فکر کنم اواخر تابستون وارد بشه این اسپاندراگو و باید بگم با تجه به تحقیقاتی که کردم عالیه، کوالکام گل کاشته 888 Plus رو حتما تهیه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا