گوناگون

تزریق کوچک ترین دوربین به داخل بدن توسط یک سرنگ

تزریق کوچک ترین دوربین به داخل بدن توسط یک سرنگ انجام پذیر است و دانشمندان به تازگی توسط فناوری پرینت سه بعدی توانسته اند این دوربین را تولید کنند همچنین  این دوربین می تواند در ساخت نمایشگرها و تصویر برداری ‌های پزشکی بسیار کاربردی باشد. در ادامه بااخبار آی تی و فناوری در آی تی بازار همراه باشید.

کوچک ترین دوربین

تولید دستگاه‌ های الکترونیکی کوچک همواره یکی از چالش‌ های جذاب دانشمندان بوده است. محققان به تازگی به کمک فناوری پرینت سه بعدی توانسته‌ اند دوربینی بسیار کوچک تولید کنند. این دوربین به اندازه ‌ای کوچک است که به راحتی می ‌توان آن را بوسیله‌ ی یک سرنگ به داخل بدن تزریق کرد.

دانشمندان دانشگاه اشتوتگارت آلمان به تازگی یک دوربین بسیار کوچک تولید کرده ‌اند که به راحتی در داخل یک سرنگ جای می‌ گیرد. این دانشمندان معتقدند دوربین جدید با ورود به بدن افراد می تواند از مناطقی که تا کنون امکان تصویربرداری از آنها نبوده است، تصاویری را ضبط کند. بعلاوه، می ‌توان از این دوربین برای مقاصد امنیتی و نظارت تصویری نیز استفاده کرد.

کوچک ترین دوربین

این دوربین که بوسیله ‌ی فناوری پرینت سه بعدی تولید شده است، دارای سه لنز است و ابعاد آن حداکثر به 0.12 میلی ‌متر می‌ رسد. این ابعاد از یک دانه‌ ی نمک نیز کوچک ‌تر هستند. از آنجایی که ابعاد این دوربین بسیار کوچک است و می ‌توان آن را به راحتی در داخل یک سرنگ جای داد، می‌ توان امیدوار بود تا این دوربین برای تصویربرداری از ارگان‌ های داخلی بدن و حتی مغز استفاده شود.

از دیگر موارد استفاده‌ ی ایندوربینمی‌ توان به نظارت تصویری اشاره کرد. این دوربین را می‌ توان در تجهیزات مختلف مانند نمایشگرها، پهباد ها، سیستم‌ های روشنایی و روبات ‌ها جانمایی کرد و از آن برای تصویربرداری امنیتی استفاده کرد. برای پیشرفت نهایی این طرح هنوز نیاز به تحقیقات فراوانی احساس می‌ شود. البته ارائه ‌ی همین طرح اولیه و انتشار جزئیات آن، امید های زیادی برای دانشمندان و متخصصان تصویربرداری ‌های پزشکی و امنیتی ایجاد کرده است.

لیست قیمت دوربین عکاسی

کاربر گرامی، لطفاً با درج نظرات خود در ارائه مطالب مفید تر این پورتال را یاری فرمائید و در صورت مفید واقع شدن این مطلب در مورد کوچک ترین دوربین برای دوستان خود در شبکه های اجتماعی منتشر نمائید.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. جالبه . علم روز به روز داره بیشتر پیشرفت میکنه. قبلا برای یه آندوسکوپی بیمار چقدر درد رو تحمل میکرد و آسیب میدید ولی الان یه سری کپسول جایگزین اون کردن که خیلی راحته . این دوربین ها هم مطمئنا درر علم پزشکی کاربرد زیادی داره و به نفع بیماره . امیدوارم خیلی زود وارد ایران هم بشه . ممنون آی تی بازار بابت مطلب مفیدتون

  2. سلام چقدر خوب و کاربردی،تولید دستگاه‌ های الکترونیکی کوچک همواره یکی از چالش‌ های جذاب دانشمندان بوده است،که اکنون توانستند با پرینت سه بعی این کار رو انجام بدهند.که ماه عسل آن تزریق کوچک ترین دوربین به داخل بدن توسط یک سرنگ است، این دوربین با ورود به بدن افراد می تواند از مناطقی که تا کنون امکان تصویربرداری از آنها نبوده است، تصاویری را ضبط کند. که بسیار جالب و فوق العاده است ممنون از سایت خوب آی تی بازار.

  3. با سلام و خسته نباشید
    امیدوارم صنعت و توسعه های پزشکی روز به زوز پیشرفت کنن و بتونه بهبود در بیماری و درمان انها باشه و ایمیدوارم این تلنولوژی هم واقعا مورد تشویق قرار بگیره و برای بهبود و راحتی مردم پیشرفت های بیشتر بشه ممنون از ای تی بازار از ارائه اخبارهای به روز و مهمش

  4. با سلام
    تزریق کوچک ترین دوربین به داخل بدن توسط یک سرنگ انجام پذیر است و دانشمندان به تازگی توسط فناوری پرینت سه بعدی توانسته اند این دوربین را تولید کنند همچنین این دوربین می تواند در ساخت نمایشگرها و تصویر برداری ‌های پزشکی بسیار کاربردی باشد. این دوربین همرو شگفت زده کرده

  5. با سلام و خسته نباشید این خبرتزریق کوچک ترین دوربین به داخل بدن توسط یک سرنگ خیلی جالب بود و نشون از پیشرفت بالای علم و فناوری در جهان هست این فناوری پرینت سه بعدی تونسته تحول خیلی عظیمی در جهان ایجاد کنه و هرروز شاهد اخباری هستیم که از استفاده ی این فناوری پرینت سه بعدی در صنعت های مختلف شنیده میشه . امیدوارم با کمک این فناوری به موفقیت های بالاتری دست پیدا کنیم

  6. امیدوارم با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از بیماری های صعب العلاج درمان بشن همچنین مجهز شدن بیمارستانها به این دوربین هم می تونه درمان خیلی از بیماری ها رو راحت تر کنه.

  7. سلام
    تزریق کوچک ترین دوربین به داخل بدن توسط یک سرنگ که این دوربین که همرو شگفت زده کرده. این دوربین که بوسیله ‌ی فناوری پرینت سه بعدی تولید شده است، دارای سه لنز است و ابعاد آن حداکثر به 0.12 میلی ‌متر می‌ رسد. این ابعاد از یک دانه‌ ی نمک نیز کوچک ‌تر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا