آموزش و ترفند

چگونه پلی استیشن 5 را تمیز کنیم؟ راهنمای کامل

پلی استیشن 5 که معمولاً به آن PS5 می گویند، آخرین مدل از کنسول های بازی شرکت سونی است. در حالی که PS5 تجربه بازی بی نظیری را ارائه می دهد، حفظ پاکیزگی آن برای اطمینان از عملکرد مطلوب ضروری می باشد. با گذشت زمان، گرد و غبار، موی حیوانات خانگی و سایر ذرات می توانند جمع شوند و بر روی عملکرد آن تاثیر منفی بگذارند. بهتر است هر چند وقت یک بار اقدام به تمیز کردن پلی استیشن 5 کنید.

کابل ها را از پریز برق خارج کنید

قبل از انجام هر کاری بهتر است پلی استیشن را خاموش کرده و کابل آن را از پریز برق خارج کنید. همچنین برای اطمینان از تمیز کردن پلی استیشن 5 را به پهلو قرار دهید. اگر از کنسول به صورت عمودی استفاده می کنید باید از شر پایه های آن خلاص شوید. این نکته را فراموش نکید که پلی استیشن را هیچگاه بر روی فرش نگذارید، زیرا الیاف بلند ممکن است به کنسول بازی آسیب برساند.

PS5 را خاموش کنید
PS5 را خاموش کنید

صفحه یا قاب پلی استیشن 5 را خارج کنید

برای خارج کردن صفحات یا قاب پلی استیشن دستانتان را بر روی صفحات قرار دهید. این صفحات هیچ پیچی ندارند، بنابراین شما به سادگی باید گوشی ای را بگیرید به سمت پایین فشار دهید و آن را بلند کنید. هنگام بیرون آوردن صفحات، صدایی را می شنوید.

خارج کردن قاب PS5
خارج کردن قاب PS5

پاک کردن گرد و غبار از قاب پلی استیشن 5

برای حذف گرد و غبار از یک جاروبرقی کم مصرف استفاده کنید. اگر رسوبات به طور کامل از بین نرفتند، یک پارچه میکروفیبر آغشته به الکل ایزوپروپیل یا اسپری شده بردارید و از آن برای تمیز کردن کنسول استفاده کنید. تا جایی که می توانید کمتر از الکل استفاده کنید.

تمیز کردن قاب PS5
تمیز کردن قاب PS5

پورت ها و باله های جلو پلی استیشن 5 را تمیز کنید

برای بررسی باله ها به کناره های کنسول بروید. همچنین پورت های سمت جلو را برای هرگونه تجمع گرد و غبار ارزیابی کنید. اگر موردی را پیدا کردید آن ها را با استفاده از همان روشی که در مرحله قبل توضیح داده شد تمیز کنید.

تمیز کردن پورت های PS5
تمیز کردن پورت های PS5

باز کردن فن پلی استیشن 5

هر 4 پیچ فن را باز کنید و صفحه آن را بیرون بیاورید. پوشش پلاکسی که در زیر فن قرار دارد بردارید. با استفاده از موچین دوشاخه اتصال را بادقت جدا کنید و در انتها فن را از دستگاه خارج کنید.

باز کردن فن PS5
باز کردن فن PS5

سطح فن پلی استیشن 5 را پاک کنید

با یک پارچه میکروفیبر یا یک مسواک نرم سطح فن را تمیز کنید. استفاده از مقداری ایزوپروپیل الکل روی پارچه، فرآیند تمیز کردن را بهتر خواهد کرد. علاوه بر این می توانید با یک برس نرم باله های داخل فن را از گرد و غبار پاک کنید.

تمیز کردن فن PS5
تمیز کردن فن PS5

چگونه پلی استیشن 5 را بدون باز کردن تمیز کنیم؟

بعد از برداشتن قاب ها کنسول را بر روی یک سطح هموار و مسطح بخوانید. طبق تصاویر جاروبرقی را با سرعت کم بر روی سوراخ های مثلثی بگذارید تا گرد و غبار بیرون کشیده شوند.

تمیز کردن PS5
تمیز کردن PS5

همچنین می توانید با استفاده از کمپرسور هوا سعی کنید گرد و غبار را از درگاه های عقب خارج کنید.

تمیز کردن پلی استیشن 5 با کمپرسور هوا
تمیز کردن پلی استیشن 5 با کمپرسور هوا

سوالات متداول برای تمیز کردن پلی استیشن 5

1- اگر PS5 بعد از تمیز کردن بیش حد گرم شود چه کاری باید انجام دهم؟

  • خمیر حرارتی را بررسی کرده یا با یک متخصص مشورت کنید.

2- آیا می توانم از هر پارچه ای برای تمیز کردن استفاده کنم؟

  • یک پارچه میکروفیبر نرم برای جلوگیری از خراش توصیه می شود.

3- آیا باید پورت ها را تمیز کنم؟

  • بله، گرد و غبار می تواند در پورت ها جمع شود و اتصال را تحت تاثیر قرار دهد.

4- چند بار باید PS5 خود را تمیز کنم؟

  • به محیطی که در آن هستید بستگی دارد. بهتر است هر 3 تا 6 ماه یکبار اقدام به تمیز کردن پلی استیشن 5 کنید.

5- آیا می توانم از جارو برقی برای تمیز کردن دریچه ها استفاده کنم؟

  • بهتر است از جاروبرقی استفاده نکنید. زیرا می تواند الکتریسیته ساکن ایجاد کند که می تواند به کنسول آسیب برساند. اگر مجبور به استفاده از آن شدید بهتر است جاروبرقی در کم ترین حالت سرعت قرار داشته باشد.

6- آیا استفاده از محلول های تمیز کننده در PS5 بی خطر است؟

  • استفاده مستقیم از مایعات یا محلول های تمیز کننده روی کنسول خود داری کنید. اگر نیاز به تمیز کردن یک نقطه سرسخت دارید، یک پارچه را کمی مرطوب کنید و قبل از پاک کردن آن را کاملاً فشار دهید تا آب های اضافی خارج شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا