آموزش و ترفند

جشن 10 سالگی گوگل پلی با لوگوی جدید

Google Play نام فروشگاه آنلاین گوگل است که در سال 2008 راه اندازی شد. گوگل پلی به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا برنامه و بازی های خود را در فروشگاه آنلاین گوگل توزیع کنند و کاربران آن ها را دانلود و بر روی گوشی همراه خود نصب و اجرا کنند. گوگل پلی منبع اصلی برنامه های اندروید است که بیشتر کاربران اندرویدی برنامه های مورد نیاز خود را از طریق این فروشگاه نصب می کنند.

جشن 10 سالگی گوگل پلی

گوگل امروز از لوگوی جدید Google Play برای جشن 10 سالگی خود رونمایی کرد. گوگل شکل کلی لوگوی گوگل پلی خود را کمی تغییر داده است اما قابل توجه ترین تغییرات رنگ های کمتر زنده است که بیشتر با رنگ های سبز، زرد، آبی و قرمزی که گوگل برای بسیاری از خدمات دیگر خود استفاده می کند مطابقت دارد. این یک تنظیم ظریف است که همچنین تکمیل کننده لوگوی جدید کروم است که در اوایل سال جدید میلادی به روز شد. پیش از این گوگل لوگوی گوگل پلی را در سال 2016 تغییر داده بود.

جشن تولد گوگل پلی و لوگو جدید
جشن تولد گوگل پلی و لوگو جدید

لوگوی جدید گوگل پلی همچنان ظاهر اولیه خودش را حفظ کرده است و هنوز به صورت یک مثلث می باشد. این لوگوی جدید در مقایسه با لوگوی قدیمی گوشه های گردتری دارد. چهار رنگ به کار رفته با چهار رنگ گوگل هماهنگی بیشتری دارد. رنگ لوگوی جدید گوگل پلی نسبت به لوگوهای قبلی خود تیره تر است و از نظر تراکم جزئیات بسیار متعادل تر به نظر می رسد.

نگاهی کوتاه به تولد Google Play Store

در ابتدا Google Play Store در سال 2008 فعالیت خود را آغاز کرد و در اندروید 1.0 با عنوان Android Market فعالیت خودش را شروع کرد. با گذشت 4 سال از فعالیت Google Play Store گوگل تصمیم گرفت تا نام سرویس خود را تغییر دهد که در سال 2012 نام این سرویس را Google Play انتخاب کرد. گوگل پلی اکنون بیش از 2.5 میلیارد کاربر در بیش از 190 کشور دارد بدون تردید فروشگاه Google Play بدون محتوا زیاد کاربرد ندارد و این اعتبار صرفاً به دلیل فعالیت بیش از 2 میلیون توسعه دهنده است که به ساخت برنامه های کاربردی و بازی های سرگرم کننده به این فروشگاه کمک می کنند. گوگل سرویس گوگل پلی خود را برای پلتفرم های مختلفی همچون گوشی های موبایل، تبلت، ساعت های Wear OS، تلویزیون های هوشمند، Chromebook و خودروهای Android Automotive ارائه می دهد. Google Play در ابتدا سرویس هایی همچون موسیقی، فیلم و نمایش های تلویزیونی را ارائه داد و بعد از چند سال این سرویس ها را حذف کرد تا برروی برنامه های اندروید مانند کتاب و بازی ها تمرکز بیشتری داشته باشد.

سیر تحولات گوگل پلی در طی 10 سال
سیر تحولات گوگل پلی در طی 10 سال

در سال های اولیه فعالیت گوگل پلی، کاربران ایرانی نمی توانستند به طور مستقیم به این سرویس گوگل دسترسی داشته باشند و با تغییر IP دسترسی برایشان امکان پذیر می شد اما از سال 2013 گوگل اعلام کرد توسعه دهندگان می توانند نرم افزارهای رایگان خود را در اختیار کاربران ایرانی قرار دهند.

هدیه Play Points برای 10 سالگی گوگل پلی

Google Play Points یک سیستم پاداش است که به کاربران این امکان را می دهد با خرید از فروشگاه گوگل پلی امتیاز کسب کنند. اگر اولین بار است که در این سرویس ثبت نام می کنید در هفته اول یک ضریب پاداش سه برابری خواهید داشت و پس از آن به ازای هر 1 دلار خرج شده یک امتیاز کسب خواهید کرد. پس از جمع آوری امتیاز کافی، می توانید امتیازات کسب شده را برای محتوای دیجیتال و موارد دیگر خرج کنید. گوگل برای جشن 10 سالگی گوگل پلی به اعضای Play Points که اکنون به 100 میلیون نفر می رسد 10 برابر امتیاز می دهد.

هدیه Play Points برای 10 سالگی گوگل پلی
هدیه Play Points برای 10 سالگی گوگل پلی

برای دریافت امتیاز 10 برابری می توانید وارد صفحه Play Points شوید یا با وارد شدن به حساب کاربری گوگل پلی بر روی عکس نمایه خود ضربه بزنید و Play Points را انتخاب کنید تا شروع به کسب در آمد 10 برابری برای یک دوره 24 ساعته کنید. پلی استور اخیراً قابلیت استفاده از امتیاز برای پرداخت اپلیکیشن ها و خریدهای درون برنامه ای را معرفی کرده است و اکنون تعدادی از کاربران این امکان را دارند که از Play Points برای تخفیف های Google Store استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا