موبایل

حفره امنیتی SSL مشکل جدید برای گوشی موبایل آیفون

آسیب‌پذیری خطرناک سیستم عامل iOS 8 به مهاجمان امکان می‌دهد تا به گوشی‌ها و تبلت‌های مجهز به سیستم عامل یاد شده و از جمله آیفون حمله کنند.در ادامه بااخبار آی تیبازار همراه باشید.

بررسی های موسسه امنیتی Skycure  نشان می‌دهد که این آسیب پذیری مربوط به نحوه مدیریت گواهی های SSL توسط سیستم عامل مذکور است که باعث می شود با دستکاری این گواهی ها بتوان از طریق متصل نمودن گوشی ها و تبلت ها به شبکه های بی سیم قلابی به درون آنها نفوذ کرد.

حفره امنیتی SSL مشکل جدید برای گوشی موبایل آیفون

اولین بار اطلاعاتی در مورد این آسیب پذیری موسوم به No iOS Zone در کنفرانس امنیتی RSA ارائه شد. هکرها برای سوءاستفاده از این مشکل ابتدا باید کنترل یک شبکه بی سیم را در دست گرفته و سپس گواهی های جعلی SSL را از همین طریق برای آیفون، آی پد یا آی پاد مورد نظرشان ارسال کنند.

در صورتی که چنین حمله ای از طریق یک شبکه بی سیم آلوده صورت بگیرد، خاموش کردن وای – فای گوشی برای جلوگیری کردن از تداوم حمله ناممکن شده و گوشی هم به طور مداوم روشن و خاموش می شود. تا به حال هیچ مورد عملی از این حمله گزارش نشده و شرکت Skycure   اطلاعات فنی آن را در اختیار اپل گذاشته تا برای رفع مشکل اقدام نماید.

کارشناسان امنیتی از کاربران خواسته اند برای در امان ماندن از مشکلات احتمالی از تازه ترین نسخه از سیستم عامل iOS استفاده کنند و از اتصال به شبکه های وای – فای ناشناس خودداری نمایند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. گوشی های موبایل آیفون یکی از بهترین و با کیفیت ترین گوشی ها درجهان به شمار میروند،اما آسیب‌پذیری خطرناک سیستم عامل iOS 8 به مهاجمان امکان می‌دهد تا به گوشی‌ها و تبلت‌های مجهز به سیستم عامل یاد شده و از جمله آیفون حمله کنند، و متاسفانه وقتی که چنین حمله ای از طریق یک شبکه بی سیم صورت بگیرد،خاموش کردن وای فای گوشی برای جلوگیری از تداوم حمله ناممکن شده و گوشی هم به طور مداوم روشن و خاموش می شود. ممنون و تشکر از سایت خوب آی تی بازار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا