موبایل

سامسونگ ممکن است سال آینده یک دوربین 440 مگاپیکسلی معرفی کند

در آوریل 2020 سامسونگ چشم انداز بلندمدت خود را برای ساخت دوربینی فراتر از وضوح چشم انسان اعلام کرد. این شرکت کره ای به دنبال توسعه یک دوربین 600 مگاپیکسلی یا حداقل یک دوربین 576 مگاپیکسلی است و قصد دارد آن را تا سال 2025 عرضه کند. اما طبق خبرهای منتشر شده ممکن است سال آینده سامسونگ گام بزرگی سوی این هدف بردارد و در سال 2024 شاهد چنین دوربین های گوشی موبایل قدرتمند باشیم.

دوربین 440 مگاپیکسلی سامسونگ

دو سال است که سامسونگ اولین دوربین 200 مگاپیکسلی گوشی های هوشمند جهان را عرضه کرده است. این شرکت از آن زمان تا کنون چندین بازنگری در دوربین های گوشی موبایل را دنبال کرده، اما هیچ اصلاحیه یا تغییری را ایجاد نکرده است. به نظر می رسد که غول کره ای بی سر و صدا بر روی ایجاد انقلابی در صنعت دوربین در سال آینده کار کرده است. دوربین جدید سامسونگ با یک سنسور 440 مگاپیکسلی، به دستیابی به هدف خود یعنی پیشی گرفتن از چشمان انسان که گفته می شود با وضوح حدود 500 مگاپیکسل مطابقت دارد بسیار نزدیک تر شده است.

سنسور 440 مگاپیکسلی سامسونگ
سنسور 440 مگاپیکسلی سامسونگ

شایعه ای که در X «توییتر سایق» توسط یک کارشناس منتشر شد، به ما نشان می دهد که سامسونگ نام سنسور جدید را ISOCELL HU1 خواهد گذاشت و در نیمه دوم سال 2024 وارد تولید انبوه خواهد شد. ما هیچ اطلاعاتی در مورد اندازه پیکسل آن نداریم و این بدان معناست که انداز سنسور نیز برای ما ناشناخته است. با این حال با توجه به اینکه در اینجا در مورد 440 میلیون پیکسل صحبت می کنیم، سنسور می تواند بسیار بزرگ باشد. ممکن است آنقدر بزرگ باشد که آن را در گوشی های هوشمند مشاهده نکنیم. سامسونگ قبلاً پیشنهاد کرده بود که از دوربین 600 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده برای خودروها استفاده شود. این شرکت کره ای در حال حاضر دوربین ها را برای شرکت مختلف خودرو تامین می کند. دوربین 440 مگاپیکسلی سال آینده نیز می تواند به یک یا چند مورد از آن ها تعلق گیرد. ممکن است سامسونگ هنوز آماده نباشد که 440 میلیون پیکسل کوچک را در یک سنسور کوچک به اندازه کافی برای قرار دادن در داخل گوشی های هوشمند بدون تاثیر بر کیفیت تصویر تولید کند. این نکته را در نظر بگیرید امکان دارد سامسونگ این نوع سنسور را در تبلت یا گوشی های تاشو قرار دهد.

سنسورهای جدید سامسونگ

ISOCELL HU1 ممکن است بسیار بزرگ تر از 1 اینچ باشد، اما بعید است که در گوشی های هوشمند از آن استفاده شود. با این حال سامسونگ هنوز هم ممکن است اولین دوربین تلفن هوشمند 1 اینچی خود را در سال آینده معرفی کند. طبق گزارش ها، این شرکت در حال کار بر روی دو سنسور دیگر به نام های ISOCELL HP7 و ISOCELL GN6 است و در نیمه دوم سال 2024 وارد تولید انبوه خواهند شد. دوربین ISOCELL HP7 می تواند 200 مگاپیکسل با پیکسل 0.6 میکرومتر باشد. همچنین ظاهراً ارتقاء دوربین ISOCELL HP2  ممکن است 200 مگاپیکسل باشد که در Galaxy S23 Ultra مشاهده کرده ایم. گزارش شده است که ISOCELL GN6 یک دوربین 50 مگاپیکسلی با پیکسل 1.6 میکرومتر است. پیکسل ها بسیار بزرگ تر از پیکسل های 1.4 میکرومتری هستند که در دوربین 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN2 سامسونگ یافت می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا