راهنمای خرید

راهنمای خرید لپ تاپ کروم بوک

راهنمای خرید لپ تاپ کروم بوک توسط کارشناسان فنی بازار آی تی تهیه و تنظیم شده تا با مطالعه خصوصیات سخت افزاری و ارتقاء سطح اطلاعاتمان در مورد سیستم عامل گوگل کروم بتوانیم یک خرید موفق داشته باشیم و لپ تاپی را بخریم که تمام و یا بیشتر نیازهای ما را پوشش دهد و صرفاً با یک هزینه زیاد فقط حس زیبا دوستی ما را با یک ظاهر شکیل و رنگ خاص ارضی نکند . کروم بوک یک لپ تاپ خانگی مجهز به سیستم عامل گوگل کروم می باشد. این سیستم عامل تنها مخصوص مرور صفحات وب طراحی شده است.

راهنمای خرید لپ تاپ کروم بوک گوگل

اولین های لپ تاپ کروم بوک توسط شرکت های ایسر و سامسونگ در سال ۲۰۱۱ در کنفرانس گوگل I/O معرفی شدند و در۱۵ ژوئن همان سال به فروش رسیدند . در اوایل سال ۲۰۱۳ شرکت های نظیر لنوو ، HP، و گوگل نیز شخصا وارد این بازار شدند. در ماه می سال ۲۰۱۲ علاوه بر مدل ای لپ تاپ ، ورژن دسکتاپ به نام کروم باکس نیز معرفی شد .
شرکت سامسونگ در دسامبر سال ۲۰۱۳ کروم بوک سامسونگ خود را منحصرا در بازار هند تولید کرد. کروم بوک ها ابتدا مستقیما از سوی شرکت گوگل و شرکت های فروشنده فروخته می شوند.زمانیکه شرکت گوگل برای اولین بار از خط تولید کروم بوک های خود در کنفرانس گوگل I/O در سال ۲۰۱۱ رونمایی کرد، عصری جدید از کامپیوترهای الترا پورتابل را وعده داد که بسیار مقرون به صرفه بودند و عمر باتری بسیار بالایی داشتند و زمان لود شدن آن ها در حقیقت صفر بود.

تصاویر گوگل کروم بوک

شرکت گوگل و شرکاء آن تا سه سال به عرضه بروزرسانی ها ادامه دادند و حال می بینیم که مدل های جدید لپ تاپ که توسط این شرکت ها ارائه می شود از باتری های بسیار بادوام تر و همچنین پردازشگر های قوی تری برخوردار هستند. اما آیا این عوامل می تواند برای متقاعد کردن مشتریان برای خرید این محصول کافی باشد؟
ویژگی های نسل کنونی کروم بوک ها :

برخی از کروم بوک ها شامل پشتیبانی از ۳G یا LTE built-in هستند اما تمامی آن ها از شبکه وای فای و بلوتوث برخوردارند
اکثر کروم بوک ها به همراه ۱ تا ۳ پورت یو اس بی، HDMI ، و یا خواننده کارت اس دی عرضه می شوند
نمایشگر های ۱۱، ۱۳، یا ۱۴ اینچی با رزولوشن معمول ۱۳۶۶×۷۶۸ پیکسل
پردازنده اینتل سلرون U 2955 مبتنی بر Haswell و یا Exynos 5 سامسونگ
گرافیک موبایل اینتل به جز برای Exynos
ذخیره SSDـ ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی و ۱۰۰ گیگابایت درایو گوگل رایگان تا ۱ یا ۲ سال
حافظه رم ۲ یا ۴ گیگابیتی
۸ تا ۱۲ ساعت عمر باتری

درست است که کروم بوک ها در مکان هایی مانند فروشگاه اینترنتی آمازون بسیار محبوب شده اند، اما بسیاری از ما هنوز هم از کارایی آن ها صد در صد مطمئن نیستیم و برای خریداری یکی از آن ها می بایست کاملا متقاعد شویم . بدین منظور در زیر برخی از نکات مثبت و منفی کروم بوک ها را برای شما فهرست کرده ایم تا خود در خریداری آن ها تصمیم گیری کنید :
مزایا و نکات مثبت لپ تاپ های کروم بوک :

به طور کلی از لپ تاپ های معمول که تقریبا قیمت یکسان هم دارند، سبک تر و باریک تر می باشند
زمانیکه فایل ها در ابر ذخیره می شوند (حافظه ابر و یا گوگل درایو) ، شما قادر خواهید بود تا به هر کروم بوک، لپ تاپ ویندوز (با مرورگر گوگل کروم )، و یا سیستم مک (مرورگر گوگل کروم) دیگری وارد شوید و از تمامی اپلیکیشن ها، برنامه ها، تنظیمات، و فایل های موجود در کروم بوک اصلی خود در آن ها استفاده نمایید.
کارایی سریعتر و نرم تری را نسبت به لپ تاپ های ویندوز ۸ دارند
بر خلاف تبلت ها دارای صفحه کلید کامل هستند
هیچ گونه ویروس کامپیوتری دریافت نمی کنند
به سرعت روشن می شوند و حدود ۷ ثانیه طول می کشد تا سیستم لود گردد
از حالت استند بای به سرعت خارج می شوند
ارزان تر می باشند

معایب و نکات منفی لپ تاپ های کروم بوک :

حافظه داخلی آن ها (معمولا ۱۶ گیگابایت) بسیار محدود می باشد اما در عوض فایل ها و مدارک های شما در جایی بسیار امن ذخیره می شوند. حافظه برخی از مدل های کروم بوک از طریق کارت مایکرو اس دی ارتقا داده می شود
برنامه ها را به روش های سنتی نصب نمی کنند
برخی برنامه های موجود در آن ها جایگزین ندارند (مانند آیتونز که در میان افراد طرفداران بسیاری دارد)
هیچ گونه سیستم پخش موزیک دی وی دی یا سی دی درون سازه ای در آن ها وجود ندارد و حتی سیستم پخش موسیقی بیرونی را نیز پشتیبانی نمی کند
آپشن های رزولوشن نمایشگر محدود هستند
مجموعه گیم های آنلاین محدود و در زمان آفلاین بسیار محدود تر هستند (مجددا هیچ نصب و راه اندازی وجود ندارد مگر آنکه بازی ها را از فروشگاه Chrome Web Store دریافت کنید)

حال شما را به مشاهده ۴ کروم بوک برتر سال ۲۰۱۴ دعوت می نماییم :
لپ تاپ کروم بوک اچ پی (HP Chromebook 11)
این لپ تاپ اچ پی ۱۱ اینچی از قیمت ۲۷۹ دلار آغاز می شود و از ویژگی های جدیدی مانند شارژر مایکروسو ای بی و طراحی بسیار شیکی برخوردار است. این دستگاه همچنین دارای پردازنده Exynos 5250 سامسونگ، دیسک هارد درایو اس اس دی با گنجایش ۱۶ گیگابایت، دو پورت یو اس بی ۲.۰ زاویه دید ۱۷۶ درجه، نمایشگر ۱۱.۶ اینچی با رزولوشن ۷۶۸x 1366 می باشد.

لپ تاپ کروم بوک اچ پی HP Chromebook 11

لپ تاپ کروم بوک ایسر ( Acer C720P Chromebook)
قیمت این لپ تاپ ایسر از ۲۹۹ دلار آغاز می شود و نسبت به نت بوک هایی که دو برابر آن قیمت دارند، کارایی های بهتری را ارائه میدهد. این کروم بوک از طراحی سبک و باریک، کیبورد و پد لمسی با عملکرد سریع برخوردار است. برخی ویژگی های آن عبارت اند از: ابعاد ۱۱.۶ اینچی با رزولوشن نمایشگر۷۶۸x 1366 ، حافظه رم ۴ گیگابایتی، عمر باتری تا ۸.۵ ساعت، مدل آلترا پورتال، و پردازنده اینتل سلرون با پرازنده Core i3 و سرعت فرکانس ۱.۴GHz

لپ تاپ کروم بوک ایسر Acer C720P Chromebook

لپ تاپ کروم بوک توشیبا ( Toshiba Chromebook)
این لپ تاپ توشیبا از سبک ظاهری بسیار فوق العاده ای برخوردار نیست اما با این حال، نسبت به قیمتی که دارد (۳۰۰ دلار)، ویژگی ها و طراحی خارجی بسیار مناسبی را ارائه می دهد. عمر باتری آن ۶ تا ۷ ساعت است که حتی بیشتر از عمر باتری های بسیاری از لپ تاپ های ویندوز ۸ می باشد. برخی ویژگی های این محصول عبارت اند از: پردازشگر ۲ هسته ای اینتل سلرون با سرعت ۱.۴GHz ، حافظه رم ۲ گیگابایتی، نور پس زمینه ال ای دی، نمایشگر ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن اچ دی ۷۶۸x 1366 ، گرافیک اینتل اچ دی، مجهز به سیستم وای فای .

لپ تاپ کروم بوک توشیبا Toshiba Chromebook

لپ تاپ کروم بوک دل ( Dell Chromebook 11 )
این کروم بوک دل قیمت آن از ۲۹۹ دلار آغاز می گردد، دستگاه مقرون به صرفه ای می باشد و در عین حال کارایی و بهتری را نسبت به قیمت خود ارائه می دهد. این کروم بوک بیشتر مناسب موسسات آموزشی و شرکت ها می باشد. برخی ویژگی های این محصول عبارت اند از: نمایشگر۶ . ۱۱ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶ ۷۶۸x اینچی، پردازنده اینتل سلرون با سرعت ۱۴GHz ، حافظه رم ۴ گیگابایتی، پورت یو اس بی ۳.۰ ، بلوتوث ۴.۰، وای فای، و پشتیبانی کارت مایکرو اس دی.

لپ تاپ کروم بوک دل ( Dell Chromebook 11 )

آیا به نظر شما می توان لپ تاپ کروم بوک را جایگزینی مناسب برای لپ تاپ های ویندوز ۸ معمول دانست ؟

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. کروم بوک ها که کجهز به سیستم عامل کروم هسند را می توان یک گجت در نظر گرفت و نه سیستم اصلی . یک گجتی که می خواهیم اطلاعات بسیار امنیتی امان را در آن ذخیره سازی کنم. این محصولات به خاطر معایب و مزایای ی که در این مقله سایت آی تی بازار به آن اشاره شده است می تواند گزینه ای باری انتخاب افراد به خصوصی باشد و نه عامه مردم زیرا نداشت مدیا پلیر و قدرت نصب هر بازی و وسعت کم استفاده از نرم افزار ها نمی تواند مورد پسند عموم قرار گیرد.و البته پایین بودن رزولوشن آنها هم می تونه ضعف دیگر این لپ تاب ها باشد

  2. سلام،همیشه سعی کنید قبل از این که بخواهید لب تاب یا کروم بوک یا وسیله های شبیه به این مثل تبلت و … بخرید یه سری چیزها همیشه مدنظرتون باشه،با خودتون فکر کنید و ببینید که این دستگاه برای چه کارهایی بیشتر مدنظرتونه و آیا رزولوشن کیفیت صفحه نمایش،ram،هارد مادر برد و کلی چیزهای دیگه شبیه به این آیا براتون مهمه،البته برند و قیمت و جایی که ازش خرید میکنید هم خیلی مهمه،آی تی بازار توضیحات خوبی در مورد خرید لب تاب و کروم بوک داده.

  3. سلام،همیشه سعی کنید اگه میخواهید لب تاب کروم بوک تهیه کنید به یک سری چیزها هم توجه داشته باشید،مهمترین نکته اینه که اون رو برای چه نیازی خریداری میکنید و قصد انجام چه کارهایی را دارید،آیا حافظه و ظرفیت آن پاسخگوی نیاز شما خواهد بود آیا مادر برد و صفحه نمایش آن باب میل تان است و یک سری نکات دیگر که در مقاله ای در سایت کاربردی و مفید آی تی بازار به آن اشاره کردید ممنونم از شما.

  4. سلام خسته نباشید،برای خرید لب تاب کروم بوک راه های زیادی وجود داره،کروم بوک ها نمایشگرهای 11 و 13 و 14 اینچی با رزولوشن های خوبی دارن و 8 تا 12 ساعت طول عمر باتری دارن و حافظه رم 2 یا 4 گیگابایتی دارن و از طرفی هم به طور کلی از لب تاب های معمولی که تقریبا قیمت یکسانی هم دارند سبک تر و باریک تر هستند،و به سرعت روشن میشن و حدود 7 ثانیه طول میکشه تا سیستم لود بشه با تشکر فراوان از سایت مفید و کاربردی آی تی بازار.

  5. بله حتماً لپ تاپ های گوگل کروم بوک میتوانند جایگزین خوبی برای لپ تاپ های نسل قبلی باشند چراکه تا بحال دنیا محصولی را از گوگل به خود ندیده است که کیفیت خوبی نداشته باشد , از کارشناسان آی تی بازار هم بخاطر این مطلب فوق العاده کاربردی تشکر می نمائیم . با احترام مجید آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا