راهنمای خرید

راهنمای خرید گوشی های تاشو

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی چند مدل از گوشی های تاشو بپردازیم. با وجود رشد گوشی های هوشمند و بزرگتر شدن صفحه نمایش آنها، اما هنوز هم افرادی ممکن است به دنبال نمایشگر بزرگتری برای گوشی های هوشمند خود باشند. برای این منظور گوشی های انعطاف پذیر و تاشو می توانند گزینه خوبی باشند. هرچند که این گوشی ها طرفداران خود را در بازار پیدا کرده اند اما دانستن در مورد انواع این گوشی های تاشو می تواند به خرید آن بیشتر کمک کند. در حال حاضر برترین گوشی های تاشو متعلق به سامسونگ است اما برندهای دیگری مثل شیائومی، هوآوی و اوپو هم گوشی تاشو در میان محصولات خود دارند.

 لیست قیمت گوشی موبایل

نکات مهم برای خرید گوشی تاشو

این روزها بازار گوشی های هوشمند بیشتر از هر زمان دیگری تنوع دارد. کافی است شما برای خرید گوشی موبایل اقدام کنید. اگر قصد خرید گوشی تاشو داشته باشید در گام اول باید بدانید با توجه به اینکه شرکت اپل هنوز اقدامی برای تولید گوشی تاشو نکرده است، پس می توانید انتخاب خود را به شرکت های تولید کننده گوشی موبایل اندرویدی محدود کنید. در این بین می توانید به نکات مهم برای خرید گوشی موبایل میان رده هم توجه نمایید. چرا که این گوشی ها اغلب از مدل های میان رده و پرچمدار هستند.

در حال حاضر برندهای سامسونگ، هوآوی، ال جی و موتورلا چند مدل گوشی تاشو به بازار روانه کرده اند. اما پر واضح است که در این میان گوشی های تاشوی سامسونگ موفقیت بیشتری از دیگران کسب کرده است. برای انتخاب یک گوشی موبایل تاشو بهتر است قبل از هر چیز به نوع نمایشگر و ویژگی های صفحه نمایش آن دقت کنید. با اینکه دو نسل از گوشی های تاشو در بازار امتحان خود را پس داده اند اما باز هم تعدادی از افراد اعتمادی به این نوع نمایشگرها تاشو ندارند. پس از آن، نوع تراشه به کار رفته در گوشی تاشو اهمیت پیدا می کند چرا که به دلیل بزرگتر بودن صفحه نمایش، تراشه قدرتمندی باید به کار رفته باشد.

دیگر ویژگی های جزئی تر، به خود کاربر بر می گردد و مانند هر مدل دیگری از گوشی موبایل این موضوعات می تواند از کاربری به کاربر دیگر متفاوت باشد. در ادامه به معرفی سه تا از برترین گوشی های تاشو در بازار می پردازیم.

گوشی گلکسی زد فولد 2 سامسونگ، برترین گوشی تاشوی بازار

بی شک تا به این لحظه گوشی تاشوی گلکسی زد فولد 2 بهترین گوشی تاشو است که عرضه شده. گوشی Galaxy X fold 2 یک نمایشگر 7.6 اینچی بسیار با کیفیت دارد. هرچند این اندازه نمایشگر را در حالت باز شده است و در حالت معمولی، گوشی یک نمایشگر 6.2 اینچی خواهد داشت. در حقیقت زد فولد 2 نمایشگر دارد، یکی نمایشگر بیرونی که در حالت تاشو قابل استفاده است و دیگری نمایشگر درونی که وقتی گوشی را باز می‌ کنید در اختیار قرار می گیرد.

تجربه کار با زد فولد 2  بر اساس گفته کاربران لذت ‌بخش است. نمایشگر بزرگ و 120 هرتزی به همراه سخت ‌افزار قدرتمند، تمام دستورات شما را در سریع ‌ترین زمان ممکن اجزا می ‌کند. برای همین این گوشی یکی از بهترین پرچمداران سامسونگ برای اجرای بازی است. دوربین زد فولد 2 هم کیفیت مطلوبی دارد اما دوربین های بهتر از این هم در مدل های دیگر گوشی موبایل سامسونگ قرار دارند.

نقطه ضعف بزرگ این گوشی مانند دیگر گوشی های تاشو آسیب‌ پذیری زیاد آن، به ‌ویژه نمایشگر بیرونی آن است. همچنین این مدل از گواهینامه IP68 برخوردار نیست. با توجه به قیمت بسیار بالای گوشی، انتظار می ‌رفت مقاومت گوشی در برابر عوامل بیرونی بیشتر باشد. قیمت این مدل (در موقع نوشتن این مطلب) حدود 39 میلیون تومان می باشد.

گوشی موبایل گلکسی زد فلیپ سامسونگ

این گوشی موبایل سامسونگ که اولین بار در سال 2020 به بازار آمد طراحی جالبی دارد و به سمت داخل تا می شود. در واقع قصد سامسونگ برای عرضه این مدل تنوع بیشتر در مدل های گوشی تاشو بود. نمایشگر این گوشی در زمان باز شدن 6.7 اینچ است و در زمان بسته شدن در یک دست جا می ‌شود.

همچنین یک نمایشگر کوچک هم روی بدنه گوشی قرار دارد تا زمان بسته شدن گوشی هم کاربر از اعلان ‌ها مطلع شود. نمایشگر این گوشی با فناوری جدید Dynamic AMOLED و تراکم 425 پیکسل هم نشان از جزئیات بالای نمایشگر این محصول دارد. تراشه به کار رفته در این مدل از نوع اسنپدراگون 855 پلاس است. این گوشی در واقع تجربه ناموفق گلکسی زد فولد را با ویژگی های خوب خود، کمرنگ تر کرد.

گوشی موبایل هوآوی میت ایکس

شرکت هوآوی در ارائه گوشی هوشمند در مدل های مختلف ترسی نداشته است. گوشی تاشو هوآوی میت ایکس یکی از مدل های خوب از گوشی های تاشو بود که در سال 2019 عرضه شد و ویژگی های قابل قبولی را عرضه می کرد. صفحه نمایش ۸ اینچ این گوشی موبایل هوآوی از نوع امولد بوده و دارای رزولوشن ۲۴۸۰ در ۲۲۰۰ است. ابعاد میت ایکس در حالت باز، 161 در 146 میلی ‌متر و در حالت تاشده 161 در 7 میلی متر است.

این گوشی از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند و دارای تراشه‌ کرین ۹۸۰ می ‌باشد. پردازنده‌ مرکزی این گوشی، ۸ هسته ‌ای و پردازنده‌ گرافیکی آن، Mali-G76 MP10 است. میت ایکس دارای رم ۸ گیکابایتی و حافظه‌ داخلی ۵۱۲ گیگابایتی است.

هوآوی یک مدل دیگر گوشی تاشو هم دارد که با نام هوآوی میت ایکس اس در سال 2020 عرضه شد. در این میان شیائومی هم اقدام به رونمایی از سه مدل گوشی تاشو جدید کرده است که تا آخر 2021 رونمایی و احتمالا عرضه خواهند شد. برند ال جی هم پیش از این چند مدل گوشی تاشو و منعطف طراحی و تولید کرده بود که موفقیت چندانی در بازار کسب نکردند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نمایش دیدگاه ها

  • م گوشی تاشو سامسونگ داشتم و با وجود اینکه خیلی جالب و جذاب بود. بشدت ینگین بود و حمل و نقلش برام مشکل...تاشو فقط ظاهر جذابی ندارند و از لحاظ کیفیت خیلی ضعیفن

نوشته های اخیر

بهترین کنسول های بازی در سال ۲۰۲۴ | معرفی بهترین ها

وقتی که اسم تابستان را می‌شنویم ناخودآگاه به یاد تعطیلات و خاطرات خوش این فصل…

20 ساعت قبل

انواع کیف پول رمز ارز دیجیتال

اگر کمی با بازار رمز ارزهای دیجیتال یا «کریپتو» آشنا باشید، حتماً اصطلاح «کیف پول…

3 هفته قبل

تفاوت بین پلی استیشن 5 معمولی و اسلیم

پلی استیشن یکی از محبوبت ترین کنسول های بازی در دنیا توسط شرکت غول تکنولوژی…

3 هفته قبل

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

2 ماه قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

3 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

3 ماه قبل