راهنمای خرید

رونمایی از گوشی مقاوم سامسونگ XCover 5

جدیدترین گوشی موبایل سامسونگ یعنی گوشی XCover 5 رونمایی شد. این گوشی هوشمند اگرچه ظاهر قدیمی دارد اما از لحاظ مقاومت بدنه کیفیت بالایی دارد. معمولا شرکت های تولید کننده گوشی موبایل گوشی های صنعتی و مقاوم تولید نمی کنند یا اگر تولید کنند در چند مدل محدود این کار را انجام می دهند. به همین دلیل معمولا برخی برندها در زمینه تولید گوشی هایی با بدنه محکم و مقاوم شناخته شده هستند.

سامسونگ هم تا کنون چند گوشی با بدنه سخت تر تولید کرده است، حتی چند مدل تبلت هم با مقاومت بالاتر تولید کرده است که بتوان از آنها در شرایط سخت تر مثل محیط های کارگاهی و صنعتی استفاده کرد. این گوشی ها شاید از لحاظ ظاهر نتوانند با گوشی های روز در بازار رقابت کنند اما نیاز برخی افراد به یک گوشی موبایل با بدنه محکم را تامین می کنند.

معرفی رسمی ویژگی های گوشی مقاوم سامسونگ XCover 5

لیست قیمت گوشی موبایل سامسونگ

مشخصات گوشی موبایل ایکس کاور سامسونگ

برای افرادی که این گوشی را تهیه می کنند شکل ظاهری از فاکتورهای کم اهمیت تلقی می شود. چرا که مقاومت بدنه این سری برای استفاده در فضاهای صنعتی و کاری اهمیت بیشتری دارد. برخلاف مدل سال ۲۰۲۰ یعنی گوشی موبایل سامسونگ مدل XCover Pro  که با نمایشگری ۶.۳ اینچی و حاشیه بسیار کم راهی بازار شده بود، گوشی گلکسی XCover 5 نمایشگری ۵.۳ اینچی دارد و دور تا دور آن با حاشیه ‌های بسیار زیادی احاطه شده است. از لحاظ وضوح تصویر و کیفیت هم افت محسوسی به نسبت قبل در این مدل پدید آمده است. رزولوشن تصویر در این مدل 1600 در 720 با چگالی 331 پیکسل بر هر اینچ است.

مشخصات گوشی موبایل ایکس کاور سامسونگ

در بخش جلویی گوشی هیچ کلید فیزیکی دیده نمی ‌شود، هرچند که فضا به اندازه‌ کافی برای طراحی و قراردادن یک کلید فیزیکی هم وجود داشت. البته در سمت راست این گوشی موبایل سه کلید فیزیکی تعبیه شده است که کلید پاور و کلیدهای تنظیم صدا را تشکیل می دهند. حسگر اثر انگشت هم روی همان دکمه پاور قرار گرفته است. باتری 3000 میلی آمپر این گوشی به نسبت اندازه نمایشگر و رزولوشن تصویر مناسب به نظر می رسد. این باتری از یک شارژر سریع 15 واتی برای شارژ شدن بهره می برد که البته قابلیت تعویض هم دارد. پردازنده به کار رفته در این گوشی موبایل سامسونگ هم اگزینوس 850 است که از پردازنده 8 نانومتری پشتیبانی می کند. گوشی XCover 5 از 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد.

گوشی سامسونگ XCover 5 با طراحی قدیمی اما سخت

از آنجا که این گوشی موبایل برای استفاده در شرایط سخت کاربرد خواهد داشت حساسیت لمس آن بهبود داشته و حتی با دستکش هم می توان قفل گوشی را باز کرد. اما نکته ای که باعث محبوبیت این مدل شده است ضد آب بودن و بدنه ضد ضربه آن است. گوشی ایکس کاور 5 سامسونگ از استاندارد IP68 بهره می برد و حتی تا عمق 1.5 متری آب هم می تواند دوام بیابد. اگر این مدل از ارتفاع 1.5 متری هم سقوط کند آسیب نخواهد دید.

گوشی سامسونگ XCover 5 با طراحی قدیمی اما سخت

در معرفی بهترین گوشی های 2020 از لحاظ مقاومت گوشی گلکسی ایکس پاور سامسونگ یکی از برترین گوشی های موبایل از لحاظ مقاومت به حساب می آمد. خانواده XCover سامسونگ در سال 2017 گوشی موبایل XCover 4 و در سال 2019  گوشی موبایل XCover 4s را به بازار روانه کرد. در سال 2020 هم مدل جدید این سری یعنی XCover Pro عرضه شد که از رقبای قبلی خود ظاهر بهتری داشت. با رونمایی از گوشی XCover 5 به نظر می رسد سامسونگ در طراحی ظاهری این گوشی ها یک گام به عقب برداشته است. زیرا همچنان مدل قبلی این سری ظاهر بهتری دارد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. من عاشق این گوشی های مقاوم هستم، برادرم چون کوهنورده یدونه از سری قبلی کیوسرا دورافورس پرو 2 رو داره که خیلی براش خوب بود، بدردش میخوره و اصلا اذیت نمیکنه، ازونجای که منم اصلا مراقب گوشیم نیستم مدام میوفته از دستم اخرشم بایدیدونه از XCover 5 بخرم😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا