اخبار تکنولوژی

رونمایی دور از انتظار شیائومی از دو لپ تاپ Mi Pro 14 و Mi Pro 15

شیائومی در روزهای اخیر از چند محصول جدید خود رونمایی کرد، و در کمال تعجب در میان این محصولات دو مدل لپ تاپ هم از طرف این شرکت رونمایی شدند. لپ ‌تاپ ‌های جدید شیا‌ئومی در دو مدل با اندازه‌ ۱۵ و ۱۴ اینچی با عنوان می لپ ‌تاپ پرو ۱۵ و می لپ ‌تاپ پرو ۱۴ رونمایی شدند که در مدل ۱۴ اینچی شاهد نمایشگری با پنل LCD و رفرش ‌ریت ۱۲۰ هرتز هستیم. علاوه بر این دو مدل لپ تاپ شیائومی این شرکت از چندین مدل گوشی موبایل پرچمدار مانند شیائومی می 11 پرو و شیائومی می 11 اولترا و یک گوشی میان رده می 11 لایت رونمایی کرد.

لیست قیمت لپ تاپ

ویژگی های لپ تاپ Xiaomi Mi Laptop Pro 15

لپ تاپ Xiaomi Mi Laptop Pro 15 یک مدل ۱۵ اینچی است و از نمایشگر E4 OLED ساخت سامسونگ در آن استفاده شده است. شیائومی در گوشی ‌های پرچم‌دار سری می ۱۱ خود هم از این نمایشگر بهره گرفته است. روشنایی این نمایشگر در بیشترین حالت به ۶۰۰ نیت می‌ رسد که برای یک لپ‌ تاپ، فوق‌ العاده به حساب می ‌آید. همچنین این نمایشگر از قابلیت DC Dimming هم پشتیبانی می ‌کند (تغییر میزان نور نمایش داده شده از طریق تغییر میزان ولتاژ  LEDهای تشکیل ‌دهنده‌ پیکسل نمایشگر).

می لپ ‌تاپ پرو ۱۵ مجهز به پردازنده‌ نسل یازدهمی اینتل در دو نسخه‌ i5 و i7 می باشد. در هر دو سری، پردازنده‌ گرافیکی جیفورس MX450 با ۲ گیگابایت حافظه‌ اختصاصی به کار رفته است. سیستم خنک‌کننده‌ ای هم برای این لپ ‌تاپ در نظر گرفته شده که شامل ۲ فن می باشد. البته این محصول در یک مدل دیگر با پردازنده‌ ساخت AMD یعنی Ryzen 5000H هم تولید شده که کمی دیرتر از این مدل عرضه خواهد شد.

منبع تغذیه‌ این لپ‌ تاپ یک باتری ۶۶ وات‌ ساعتی است که از فناوری شارژ سریع با سرعت ۱۰۰ وات هم پشتیبانی می‌کند. در بخش اتصالات هم شاهد یک پورت تاندربولت ۴ و دو پورت USB-C هستیم. یک دانگل افزایش پورت هم درون جعبه‌ این لپ ‌تاپ قرار گرفته که به کاربر امکان دسترسی به یک پورت HDMI و یک پورت USB-A را می ‌دهد. در ساخت می لپ ‌تاپ پرو ۱۵ از آلومینیوم سری ۶ با استاندارد هواپیمایی استفاده شده که تنها ۱۵.۹ میلی ‌متر ضخامت دارد. قیمت این مدل از 990 دلار آغاز و تا 1217 دلار بسته به حافظه متغیر می باشد.

ویژگی های لپ تاپ Xiaomi Mi Laptop Pro 14

لپ تاپ  Xiaomi Mi Laptop Pro 15 فقط 15.6 میلی متر ضخامت و 1.5 کیلوگرم وزن دارد که با این حساب از مدل 15 اینچی اندکی سبک تر است. اما از لحاظ جنس و کیفیت مواد بکار رفته در ساخت بدنه اما دو لپ ‌تاپ کاملا برابر هستند. اما در بخش نمایشگر شاهد تغییراتی اساسی هستیم. به‌جای پنل OLED اینبار از پنل LCD  بهره برده شده و نسبت تصویر همچنان ۱۶:۱۰ است اما رفرش ‌ریت این نمایشگر به ۱۲۰ هرتز می ‌رسد که یک برتری به حساب می ‌آید. در می لپ ‌تاپ پرو ۱۴ هم از پردازنده‌ های نسل یازدهم از سری i5 و i7 اینتل استفاده شده و وظیفه‌ امور گرافیکی را هم جیفورس MX450 بر عهده دارد. بنابراین از این حیث تفاوتی بین دو لپ‌ تاپ دیده نمی ‌شود.

اما منبع تغذیه‌ این محصول را یک باتری ۵۷ وات ‌ساعتی تامین می کند که به نسبت مدل ۶۶ وات ‌ساعته در لپ ‌تاپ ۱۵ اینچی اندکی ضعیف ‌تر بوده اما مانند آن، از شارژر سریع ۱۰۰ واتی پشتیبانی می ‌کند. در این لپ‌تاپ تنها یک پورت تاندربولت وجود دارد بنابراین کاربر حتما به دانگل افزایش پورت موجود درون جعبه به عنوان لوازم جانبی لپ تاپ نیاز دارد. هر دو لپ‌تاپ در بخش اتصالات به بلوتوث و و‌ای ‌فای نسل ۶ مجهز هستند. قیمت این محصول هم از 805 دلار آغاز و تا 1064 دلار متغیر می باشد. سه مدل گوشی جدید شیائومی هم از ویژگی های خوبی در کنار قیمت مناسب برخوردارند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نمایش دیدگاه ها

  • بین Xiaomi Mi Laptop Pro 14 و Xiaomi Mi Laptop Pro 15 انتخاب من شیائومی می پرو 15 هست زیرا باوجود سنگین تر بودن سرعت شارژ بالاتری دارد ، البته شیائومی هنوز در حوزه ساخت لپ تاپ جواب پس نداده، ولی باتوجه به پیشرفتش ایمده خوبی خواهد داشت

نوشته های اخیر

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

3 هفته قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

2 ماه قبل

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام

 حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای آرایش چهره برای اندروید و iOS

اکثر برنامه های روتوش و آرایش عکس در اندروید و iOS  به صورت رایگان در…

3 ماه قبل

نحوه کسب درآمد در تلگرام در سال 2024

در سال های اخیر اپلیکیشن تلگرام قدرت خود را به عنوان یک ابزار کسب درآمد…

3 ماه قبل