اخبار تکنولوژی

طرح مفهومی آیفون 13 با طراحی عجیب و جالبی منتشر شد

به تازگی طرح مفهومی از گوشی آیفون 13 با یک طراحی عجیب ولی جالب و جذاب منتشر شده است. بعد از اینکه خبرهای مربوط به آخرین پرچمدار معرفی شده اپل کمی آرام گرفتند، خبرها و حواشی در خصوص آیفون 13 رونق گرفته است. حالا نسل بعدی گوشی آیفون در خبرهای زیادی مشاهده می شوند و تقریبا هر هفته شایعه یا خبر جدیدی در خصوص پرچمدار جدید اپل به گوش می رسد. بعد از اینکه عده زیادی معتقد بودند که آیفون 13 از لحاظ شکل ظاهری شباهت زیادی به آیفون 12 خواهد داشت، اما طرح جدید تفاوت هایی را نشان می دهد. گوشی iPhone 13 M1 کمی با مدل های قبلی گوشی های اپل فرق دارد و عمده این تفاوت به برآمدگی مربوط به دوربین مربوط می شود. به این صورت طرفداران اپل شوق بیشتری برای رونمایی از این گوشی خواهند داشت.

طرح مفهومی آیفون 13 ام 1 با طراحی عجیب و جالب

لیست قیمت گوشی موبایل اپل

ظاهر متفاوت گوشی آیفون 13

طرح مفهومی گوشی آیفون ۱۳ ام ۱ با طراحی عجیب و غریبی منتشر شده است. اولین نکته ‌ای که جالب توجه است، قسمت بالایی گوشی است که در یک سمت به صورت عادی قرار گرفته و در سمتی که دوربین وجود دارد، ارتفاع بیشتری دارد. اگر ظرافتی که در این کانسپت وجود داشت کم بود، رد کردن آن بسیار ساده بود اما اکنون، تصاویری خاص را رونمایی کرده است. طراح این گوشی مفهومی، Antonio De Rosa بوده و عنصرهای اصلی موجود در گوشی آیفون در سالهای اخیر را ادغام کرده است.

در قسمت پشتی دستگاه، قابی مربعی شکل جای گرفته است و درون آن، شاهد دوربین چهارگانه هستیم. اطراف گوشی مسطح است و در وسط قاب پشتی، شاهد لوگوی اپل می باشیم. نکته دیگر در طراحی ظاهری این گوشی مربوط به ناچ آن است که با دیگر گوشی های اپل هم متفاوت است. بر اساس طرح های منتشر شده این ناچ احتمالا در بالای سمت راست گوشی قرار گرفته است. اپل طرح یک نمایشگر یک دست را برای خود در نظر گرفته است.

ظاهر متفاوت گوشی آیفون 13

ضخامت بیشتر و دوربین برجسته تر در iPhone 13

اطلاعات تازه منتشر شده نشان می ‌دهند که گوشی آیفون ۱۳ در مقایسه با سری آیفون ۱۲ دارای بدنه‌ ضخیم ‌تری است. همچنین اپل در این آیفون ‌های جدید از یک ماژول دوربین بزرگتر و ضخیم ‌تر استفاده کرده است. ظاهرا لنز‌های تشکیل‌ دهنده‌ ماژول دوربین iPhone 13 برجستگی کمتری را در مقایسه با مدل‌ های فعلی آیفون خواهند داشت. با توجه به این اطلاعات جدید که در سایت MacRumors هم منتشر شده بود، می ‌توان گفت که آیفون ۱۳ و مدل ‌های پرو آیفون ۱۳ ضخامتی برابر با 7.57 میلی ‌متر خواهند داشت که در مقایسه با ضخامت 7.4 میلی‌ متری آیفون‌ ۱۲ افزایشی 0.17 میلی ‌متری را داشته است. هرچند این افزایش ضخامت واقعا کم است و حتی کاربران متوجه این تغییر ضخامت نخواهند شد اما در مدل های پرو و پرومکس بیشتر خواهد بود.

ضخامت بیشتر و دوربین برجسته تر در iPhone 13

با توجه به اینکه تصاویر منتشر شده از آیفون ۱۳ ام ۱، واقعی نیستند و صرفا یک طرح مفهومی هستند پس احتمال ساخته شدن این گوشی موبایل در حال حاضر کم است. به خصوص که فعلا چنین طراحی صنعتی و خاصی، مدنظر اپل نیست. بخش طراحی دوربین در پشت و طرح دوربین در جلو، چیزی است که باعث زیباتر شدن طرح از آیفون ۱۳ ام ۱ شده است. به نوعی این همان چیزی است که در گوشی ‌های جدید سامسونگ نیز شاهد آن بودیم. در گزارشی دیگری اعلام شد آیفون 2023 با مودم اختصاصی 5G اپل عرضه می شود.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ضخامت بیشتر تو گوشی جدید اپل نقطه ضعف محسوب میشه اما این طراحی ای که تصویرش از اپل هست بنظر من بسیار زیبا و متفاوته و اگر واقعا به این صورت طراحی شده باشه مورد تحسین زیادیه، کیفیت خوبه اپل عالیه اما خب در همین رده قیمت سامسونگ خیلی عالی تر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا