راهنمای خریدراهنمای خرید لپ تاپ

لپ تاپ تاشو سامسونگ در سال 2023 عرضه میشود

در سال های اخیر سامسونگ تعدادی از بهترین پنل های OLED را برای ساعت و گوشی های هوشمند و حتی تلویزیون های 65 اینچی را ساخته است. اکنون این شرکت قصد دارد وارد بخش جدیدی از دستگاه ها با پنل OLED 17 اینچی شود. طبق گزارش ها سامسونگ قصد دارد سال آینده به صورت جدی وارد حوزه لپ تاپ های صفحه تاشو شود و با شرکت های ایسوس و لنوو به رقابت بپردازد.

لپ تاپ تاشو سامسونگ

به تازگی نشریه کره ای The Elec خبری را منتشر کرده که حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد در سال 2023 یک لپ تاپ تاشو عرضه کند. ظاهراً نام این دستگاه Galaxy Book Fold 17 است و دارای صفحه نمایش 17 اینچی می باشد. براساس گزارش ها سامسونگ دیسپلی که بزرگ ترین تولید کننده نمایشگرهای OLED است در حال توسعه ی یک صفحه نمایش 17 اینچی اولد تاشو برای عرضه به شرکت ثالث سامسونگ الکترونیک است و قرار است این صفحه نمایش را در لپ تاپ تاشو نسل اول خود استفاده کند.

لپ تاپ تاشو سامسونگ 2023
لپ تاپ تاشو سامسونگ 2023

Samsung Display تولید 8.5 میلیون پنل OLED را برای لپ تاپ ها در سال 2023 هدف گذاری کرده است و تعداد زیادی از این پنل ها قرار است به شرکت ایسوس تعلق بگیرد در حال حاضر ایسوس از پنل های اولد تاشو ال جی برای لپ تاپ های صفحه تاشو خود استفاده می کند. به گفته شرکت تحقیقات بازار Omdia این شرکت قصد دارد چنین پنل های OLED تاشو 17.3 اینچی را به Samsung MX که لپ تاپ هایی با برند Galaxy تولید می کند، بفروشد. متأسفانه جزئیات در مورد این محصول شایعه شده کمیاب است حتی مشخص نیست که آیا سامسونگ قصد دارد چنین محصولی را سال آینده به صورت تجاری عرضه کند یا خیر. اما این گزارش ها نشان می دهد که ما به دیدن یک لپ تاپ تاشو از شرکت های کره ای نزدیک می شویم. این که آیا این اتفاق در سال 2023 رخ می دهد یا نه باید یک سال دیگر منتظر بمانیم.

لپ تاپ های تاشو رقبای سامسونگ

سامسونگ تنها شرکتی نیست که به دنبال ورود به بازار لپ تاپ های تاشو در سال های آینده است. شرکت HP در حال کار بر روی یک لپ تاپ تاشو است که از صفحه نمایش تاشو ال جی استفاده می کند. براساس گزارش ها شرکت اچ پی مانند ایسوس تنها 1000 پنل OLED تاشو به LG سفارش داده است. گفته می شود دستگاهی که HP روی آن کار می کند صفحه نمایش آن در حالت باز 17 اینچ و در حالت تا شده 11 اینچ می باشد. شرکت لنوو از ThinkPad X1 Fold Gen 2 رونمایی کرده است که دارای صفحه نمایش 16.3 اینچی است که در صورت تا شدن صفحه نمایش 12 اینچی خواهد شد.

لپ تاپ های تاشو رقبای سامسونگ
لپ تاپ های تاشو رقبای سامسونگ

شرکت های BOE و Sharp نیز اخیراً شروع به ساخت پنل های لپ تاپ های تاشو کرده است. همه ی این تولیدکنندگان امیدوارند که این بازار جدید لپ تاپ های تاشو در سال جدید میلادی رونق بگیرد. شاید تصور بازار این باشد که تقاضا برای پنل های لپ تاپ OLED در سال 2023 افزایش یابد. طبق گزارش ها سامسونگ دیسپلی قصد دارد سال آینده 8.5 میلیون پنل بزرگ اولد به بازار عرضه کند که 43 درصد بیشتر از رقم تخمینی فروش سال 2022 است.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

    1. سلام و وقت بخیر دوست عزیز،
      منظور از تاشو صفحه نمایش این لپ تاپ سامسونگ هست که در سال 2023 عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا