اخبار تکنولوژی

فروشگاه تعمیر سلف سرویس اپل راه اندازی شد

شرکت اپل با معرفی فروشگاه جدید خود به نام Self Service Repair این امکان را برای کابران خود فراهم کرده تا بتوانند قطعات آیفون خود را از این شرکت خریداری و خودشان آن را تعمیر کنند. سال گذشته اپل اعلام کرده بود قصد راه اندازی چنین فروشگاهی را دارد و حالا آن را اجرایی کرده است. اپل گفته است Self Service برای افرادی در نظر گرفته شده است که با پیچیدگی های تعمیر دستگاه های الکترونیکی آشنایی دارند. برای انجام تعمیرات مشتریان ابتدا باید دفترچه راهنما را مطالعه و بعد از آن از فروشگاه Self Service Repair قطعات مورد نظر را خریداری کنند. ابتدا در این فروشگاه قطعات آیفون مدل های 12، 13 و SE به فروش می رسد و در آینده تراشه های سیلیکونی مک به فروشگاه اضافه می شود. اکنون این سرویس تنها در آمریکا فعالیت دارد و تا پایان سال 2022 برای افرادی که ساکن اروپا هستند راه اندازی می شود و می توانند از امکانات Self Service Repair استفاده کنند همچنین بعد از آن به صورت مرحله ای برای دیگر قاره ها و کشورها فعال سازی می شود.

تعمیر سلف سرویس اپل به چه صورتی انجام می شود:

اپل با رونمایی از فروشگاه جدیدش به نام «تعمیر سلف سرویس» این امکان را فراهم کرده تا افراد بتوانند قطعات مورد نیازشان را بدون واسطه و کاملاً اورجینال تهیه کنند. بعلاوه این فروشگاه دفترچه راهنمای رایگان منتشر کرده است که چگونگی انجام تعمیرات و دیگر توضیحات را برای کاربران داده است. با مطالعه ی این راهنما و سفارش ابزار و قطعات مورد نیاز، کاربر می تواند تعمیرات گوشی خود را آغاز کند. ناگفته نماند شرکت اپل اعلام کرده است افرادی که تخصص در تعمیرات دارند می توانند بدون دردسر این کار را انجام دهند و کاربرانی که آشنایی با تعمیرات ندارند بهتر است این کار را به شخص متخصص واگذار کنند.

تعمیرگاه سلف سرویس اپل

این فروشگاه دارای 200 قطعه و ابزار می باشد که با خریداری هر یک از آن ها افراد می توانند به تعمیرات دوربین، باتری و صفحه نمایش آیفون بپردازند و در آینده با اضافه شدن تراشه های مخصوص مک مشتریان می توانند به تعمیرات مک هم مشغول شوند. در کنار خرید قطعات، شرکت اپل برای کسانی که توان خریداری ابزارهای تعمیرات را ندارند یا ابزارها را به صورت دائم نمی خواهند داشته باشند این امکان را می دهد تا جعبه ابزارهای حرفه ای به صورت هفتگی با قیمت 49 دلار کرایه کنند تا سفارش دهندگان بتوانند به تعمیر گوشی خود بپردازند. فراموش نشود اپل بیان کرده است این ابزار و قطعاتی که در فروشگاه موجود است همان ابزارهاییست که خود شرکت اپل برای تعمیرات استفاده می کند.

در ادامه شرکت اپل بیان کرده است سفارش دهندگان با وارد کردن سریال مدل گوشی می توانند به قطعات اصلی آیفون مورد نظر دست پیدا کنند و پس از دریافت آن طبق دستورالعمل های درج شده در دفترچه راهنما به تعمیر گوشی موبایلشان بپردازند. و بعد از تعمیرات افراد می توانند قطعات از کار افتاده را برای شرکت ارسال کنند تا این قطعات را به صورت اصولی بازیافت و در ازای آن به کاربران اعتباراتی داده می شود.

زهرا کرمانی

نوشته های اخیر

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

2 ماه قبل

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام

 حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای آرایش چهره برای اندروید و iOS

اکثر برنامه های روتوش و آرایش عکس در اندروید و iOS  به صورت رایگان در…

3 ماه قبل

نحوه کسب درآمد در تلگرام در سال 2024

در سال های اخیر اپلیکیشن تلگرام قدرت خود را به عنوان یک ابزار کسب درآمد…

3 ماه قبل

بررسی موشکافانه دوربین سامسونگ S24

در دنیای همیشه در حال تغییر تلفن های هوشمند، سامسونگ همچنان در صدر قرار دارد.…

3 ماه قبل