اخبار تکنولوژیاخبار سخت افزار

فیس بوک به زودی ساعت هوشمند خود را می سازد

تا سال آینده قرار است ساعت هوشمند فیس بوک ساخته شود. به تازگی گزارش جدیدی در وب ‌سایت The Informationمنتشر شده که در آن این خبر را اعلام کرده. طراحی و ساخت ساعت هوشمند فیس ‌بوک با قابلیت مدیریت پیام ‌ها و ارائه اطلاعات سلامتی به کاربر در دستور کار فیس بوک و این شرکت قرار گرفته است. فیس بوک در تلاش است تا با تولید یک ساعت هوشمند به کاربر امکان مشاهده پیام ‌های ارسالی از طریق سرویس ‌های فیس بوک مثل فیس بوک مسنجر، اینستاگرام و واتس اپ را فراهم کند. این ساعت با اتصال به یک تلفن کار می کند و بدون همراه داشتن آن نیز می‌ تواند به کار خود ادامه دهد.

طراحی و ساخت ساعت هوشمند جدید فیس بوک

لیست قیمت ساعت هوشمند

ویژگی های ساعت هوشمند فیس بوک

فیس بوک اعلام کرده که این ساعت هوشمند را با تمرکز بر کارکرد پیام رسان ها و اپلیکیشن های سلامتی طراحی خواهد کرد. ویژگی سلامتی این ساعت هوشمند شامل گزینه ‌هایی برای ردیابی تمرین ‌های ورزشی با دوستان یا برقراری ارتباط با مربیان ورزشی می باشد. همچنین ساعت هوشمند فیس ‌بوک می ‌تواند از خدمات ارائه شده توسط شرکت ‌های سلامتی و فیتنس نیز استفاده کند. گفته شده که این ساعت هوشمند نسخه جدیدی از سیستم عامل Wear OS توسعه داده شده توسط گوگل را پشتیبانی خواهد کرد.

ویژگی های اسمارت واچ فیس بوک

قیمت و تاریخ عرضه ساعت هوشمند فیس بوک

فیس بوک قصد دارد اسمارت واچ خود را همانند هدست‌های Oculus، با کمترین حاشیه سود به فروش برساند. تاکنون درباره قیمت این ساعت هوشمند صحبتی به میان نیامده. به طور کلی قیمت محصولات مشابه در بازار جهانی بین 150 تا بالای 400 دلار متغیر می باشد. با توجه به گزارشاتی که اخیرا در مورد میزان امنیت شبکه های اجتماعی وابسته به فیس بوک منتشر شد، این ساعت هوشمند احتمالاً موجب نگرانی کاربران درباره جمع آوری اطلاعات توسط فیس ‌بوک نخواهد شد. زیرا این گجت با پشتیبانی از سیستم عامل معمول دیگر ساعت‌های هوشمند اندرویدی عرضه خواهد شد.

تاریخ و قیمت عرضه ساعت هوشمند فیس بوک

فیس ‌بوک پیش از این برخی محصولات سخت افزاری مثل دوربین و تبلت برندهای Oculus و Portal را نیز تولید کرده که تا به امروز توانسته بخش کوچکی از سهم بازار را از آن خود کند. قابل ذکر است که طبق برنامه ریزی این شرکت، ساعت هوشمند فیس‌بوک باید با اپل واچ محبوب و پر فروش شرکت اپل رقابت کند. جدیدترین گزارش منتشر شده در این مورد، نشان داده که بیش از 100 میلیون نفر در سرتاسر جهان از اپل واچ استفاده می‌کنند. فیس‌بوک همچنین در حال کار روی عینک هوشمند است. این شرکت قصد دارد فروش اسمارت واچ خود را از سال آینده شروع کند و حتی تولید نسل دوم آن را برای سال 2023 برنامه ریزی کرده است.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ساخت ساعت ساعت هوشمند فیس بوک باتوجه به اینکه به تازگی اپل و گوگل برای عدم دسترسی به تمامی اطلاعات کاربران و فروش اونها به شرکت های تبلیغاتی اقدام کردندوفیس بوک هم خواه یا ناخواه مجبور به این پذیرفتن این اقدام هست، منطقیه که با تولید این کالا بخواد جایگزین منبع درآمد خود بشه، البته این در حد یه نظریه ست که ممکنه از قبل فیس بوک پیش بینی کرده باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا