لپ تاپ اچ پی Spectre 13 سبک و حرفه ای

لپ تاپ اچ پی Spectre 13 سبک و حرفه ای بوده و به تازگی به لیست قیمت لپ تاپ های اچ پی افزوده شده است همچنین این لپ تاپ جدید کمپانی HP به صورت ظریف و باریک طراحی شده تا کاربران بتوانند به راحتی این نوت بوک را حمل کنند. در ادامه با اخبار آی تی و فناوری در آی تی بازار همراه باشید.

امروزه شرکت‌ های مختلف تولید کننده لپ‌ تاپ سعی می ‌کنند تا در ساخت آن ‌ها باریکی و ظرافت را بیش از همه موارد در نظر بگیرند و توجه مشتریان خود را جلب نمایند. HP Spectre 13 جدید ترین لپ ‌تاپی است که می ‌توان آن را در دسته فوق باریک‌ ها قرار داد. کاربران نیز بر حسب امتیازاتی که به عملکرد آن داده‌ اند، این لپ‌ تاپ را یک سر و گردن از حریفان خود بالاتر دانسته‌ اند.

بخش پایینی بدنه این لپ ‌تاپ از جنس فیبر کربن بوده و در قسمت بالا از آلومینیوم استفاده شده‌ است. باریکی Spectre 13 به اندازه 10.4mm است که با توجه به پورت‌ ها، سیستم خنک‌ کننده و صفحه لمسی آن بسیار نازک است. در بخش پورت ‌ها، 3 درگاه USB-C برای پشتیبانی از نرخ داده ‌ای 40gbs یو ‌اس ‌بی نسل 3 و یک جک هدفون در نظر گرفته‌ شده‌ است، اما هیچ ‌گونه پورت یو‌ اس ‌بی معمولی، درگاه اترنت و خروجی ویدیویی مانند میکرو HDMI روی آن دیده‌ نمی‌شود.اچ‌ پی برای این لپ‌ تاپ از پردازنده Core i7-6500U استفاده نموده‌ است و سعی نکرده تا با توجه به طراحی آن از چیپ‌ های سری Core m مانند آنچه که در مک ‌بوک می ‌بینیم بهره‌ مند شود. از آنجایی که هیچ فضایی برای به کارگیری فن‌ های معمولی وجود نداشته‌، شرکت از سیستم خنک ‌کننده پرفشار که باعث ایجاد خلا در اطراف اجزای دا‌‌غ‌ تر می‌ شود، استفاده نموده‌ است.

تنها چیزی که اچ‌ پی نتوانسته آن را مهندسی کند پنل لمسی نازک Spectre 13 است که نسبتا غیر معمول به نظر می‌ آید، چرا که برای یک لپ ‌تاپ حرفه ‌ای مجهز به ویندوز 10 صفحه غیر لمسی عادی نیست. طبق گفته سازندگان، آنها نمی ‌توانستند در کنار طراحی باریک آن سیستم لمسی را هم تعبیه کنند، بنابراین شما با نمایشگر Full HD IPS رو به رو می ‌شوید که هیچ پاسخی به لمس انگشتان‌ تان نخواهد داد.  سیستم صوتی آن مانند قبل توسط Bang & Olufsen طراحی شده‌ و می ‌توان بلندگوها را تا حد زیادی تنظیم و پیکربندی نمود، اما صدای متوسط این لپ‌تاپ کمی پایین‌ تر از حد معمول است و نباید انتظار زیادی از بیس آن داشت.

با وجود اینکه کل ضخامت این لپ ‌تاپ تنها به 10.4mm می‌ رسد، با این حال برای صفحه ‌کلید آن فضای زیادی در نظر گرفته شده‌ است و تایپیست‌ها می‌ توانند با همان حالت و عادت همیشگی خود از آن استفاده کنند. عدم وجود صفحه ‌لمسی باعث شده تا ترک پد Spectre 13 اهمیت بالایی پیدا کند. هنگام کار با این قسمت هیچ پرش، افت سرعت یا مشکل دیگری با مکان‌نما نخواهید داشت و این در حالی است که بسیاری از لپ‌ تاپ‌ های ویندوزی این مسایل را با خود دارند.

اچ ‌پی به همراه این دستگاه یک پایه ارایه می ‌کند که می‌توان به وسیله آن دو نمایشگر 4K را با یک لپ‌ تاپ در اختیار داشت. این قابلیت مفید و موثر خواهد بود، زیرا پنل 13.3 اینچی آن هرچند که درخشان بوده و کنتراست و رنگ مناسبی دارد، اما فاقد پیکسل ‌هایی است که مک‌ بوک برای نمایش متن و گرافیک‌ روان از آن استفاده می‌ کند. Spectre 13 را می ‌توان با هر دستگاهی که از پورت USB-C استفاده می‌کند شارژ کرد.

با توجه به تاکید بر استفاده از چیپ‌ های قدرتمند اینتل، به نظر می ‌رسد که Spectre 13 در بخش کارایی و اجرا شما را نگران نمی ‌کند. مدل بررسی شده از تراشه Core i7 به همراه 8GB حافظه اصلی و 256GB حافظه ذخیره‌ سازی SSD بهره می ‌برد و برای خرید آن باید 1250 دلار هزینه کنید و در صورتی که به دو برابر حافظه SSD ذکر شده احتیاج داشته باشید قیمت آن به 1500 دلار نیز می ‌رسد. بر حسب نیازهای معمول یک کاربر، مشکل خاصی برای کاربرد هایی مانند تب ‌های زیاد مرورگر، پردازش متن و مواردی از این دست نخواهید داشت. همچنین وظایف سنگینی مثل رندرینگ و پردازش ویدیویی با این لپ ‌تاپ به راحتی صورت می‌ گیرد.

موضوع مهم دیگری که برای یک لپ ‌تاپ همیشه مطرح می ‌شود عمر باتری آن است. اچ‌ پی ادعا می‌ کند که این لپ ‌تاپ می ‌تواند تا 9 ساعت و 45 دقیقه دوام بیاورد. در این تست از روش‌‌ های سنتی (که معمولا شامل غیرفعال‌ سازی قابلیت ‌های صرفه ‌جویی در نیرو می‌شود) استفاده نشده تا روی نتیجه تاثیر نادرست نگذارد. با این حال، تصور ما بر این است که Spectre 13 نمی‌ تواند هنگام پخش ویدیوی آنلاین از طریق وای‌ فای، بیش از دو ساعت کار کند، اما برای استفاده ‌های معمول و روزمره این مقدار تا 5 الی 6 ساعت و حتی کمی بیشتر نیز متغیر است.

لپ تاپ اچ پی Spectre 13 لپ ‌تاپی است که بدون تاثیرپذیری در افزایش اندازه می ‌توان آن را تا مدت طولانی حمل نمود. بهتر بود که برای اینلپ ‌تاپقابلیت نمایشگر لمسی هم اضافه می‌ شد اما با توجه به ظرافت طراحی آن قطعا امکان‌ پذیر نبوده‌ است. اگر به لپ‌ تاپی نیاز دارید که از قابلیت‌ حمل بالایی برخوردار باشد، لپ تاپ Spectre 13 مدل ایده ‌آلی برای شما خواهد بود.

لیست قیمت لپ تاپ

کاربر گرامی، لطفاً با درج نظرات خود در ارائه مطالب مفید تر این پورتال را یاری فرمائید و در صورت مفید واقع شدن این مطلب در مورد لپ تاپ اچ پی برای دوستان خود در شبکه های اجتماعی منتشر نمائید.

هانیه صفدری

نمایش دیدگاه ها

  • سلام
    این لپ تاپ طراحی واقعا زیبایی داره و ضخامت خیلی کمی هم داره و بدون شک با تجهیزات خیلی قوی ای که داره جزو یکی از بهترین محصولات شرکت اچ پی خواهد بود تنها ایرادی که این لپ تاپ داره کم بودن ظرفیت هاردشه ولی خوب به هر حال از هارد اس اس دی در این لپ تاپ استفاده شده و درسته ظرفیتش کمه ولی سرعت خیلی بالایی داره و همچنین از سی پی یو 7 در این تولید این لپ تاپ استفاده شده که سرعت بی نظیری رو به این لپ تاپ می ده و کاربران می تونن کارهاشون رو به سرعت خیلی بالایی با این لپ تاپ انجام بدهند.

  • کم وزن بودن تو لپ تاپ ها واقعا ویژگی مهمی امیدوارم لپ تاپ اچ پی Spectre 13 سبک تر از همه لپ تاپ ها باشه.

نوشته های اخیر

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

3 هفته قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

2 ماه قبل

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام

 حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای آرایش چهره برای اندروید و iOS

اکثر برنامه های روتوش و آرایش عکس در اندروید و iOS  به صورت رایگان در…

2 ماه قبل

نحوه کسب درآمد در تلگرام در سال 2024

در سال های اخیر اپلیکیشن تلگرام قدرت خود را به عنوان یک ابزار کسب درآمد…

3 ماه قبل