راهنمای خریدراهنمای خرید سخت افزار

استفاده مادربرد های سری 100 گیگابایت از کنترلر جدید اینتل

مادربردهای سری 100 گیگابایت اولین محصولاتی در جهان خواهند بود که از کنترلر جدید اینتل به صورت پیش فرض استفاده خواهند کرد. مادربردهای سری 100 گیگابایت علاوه بر پشتیبانی ازپردازنده‌های نسل ششم اینتل، از Intel USB 3.1 Premium I/O Controller بهره خواهند برد که امکاناتی متنوع‌تر از کنترلرهای قبلی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این امکانات شامل USB 3.1 و در آینده، پورت‌های Display Port 1.2 و Thunderbolt 3 خواهد بود. این ویژگی‌ها در قالب پشتیبانی از کانکتور Type-C است که به کمک آن بخش وسیعی از امکانات و اتصالات پشتیبانی می‌شود.در ادامه بااخبار آی تیبازار همراه باشید.

کنترلر USB 3.1 با بهره‌گیری از خطوط ارتباطی PCIe Gen.3 x4 می‌تواند مجموعا تا پهنای باند 40Gb/s را در اختیار کاربر قرار دهد. هنگامی که شما قصد دارید از دو پورت USB 3.1 چه در قالب Type-C و چه در قالب Type-A استفاده کنید، کنترلر USB 3.1 ‌می‌تواند به صورت همزمان و بدون وقفه برای هر دو استفاده، پهنای باند 10Gb/s را در اختیار شما قرار دهد. از همین رومادربردهای گیگابایت بهترین عملکرد را در USB 3.1 از خود نشان می‌دهند.

استفاده مادربرد های سری 100 گیگابایت از کنترلر جدید اینتل

اما امتیاز دیگر این کنترلر پشتیبانی از کانکتور Type-C است. تجهیزات زیادی به سمت استفاده از این قابلیت ارتباطی رفته‌اند و این کانکتور کم‌کم در حال تبدیل به یک انتخاب محبوب برای ارتباط با تجهیزات ذخیره‌سازی اکسترنال، اتصال به مانیتور و حتی اتصال و شارژ دستگاه‌های همراه است.

نسل جدیدمادربردهای گیگابایت، یعنی سری 100، در کنار کانکتور Type-C، از USB 3.1 نیز پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند تا سرعتی معادل 10Gb/s را ضمن هماهنگی با نسل‌های قبلی USB 2.0 و USB 3.0 ارائه دهد. ضمن اینکه در آینده از Thunderbolt 3 نیز با سرعت 40Gb/s بر روی سری 100 مادربرد های گیگابایت قرار می گیرد. همچنین پشتیبانی از Display Port 1.2 با قابلیت انتقال تصاویر 4K/60P از دیگر امتیازات برجسته این کنترلر است.

استفاده مادربرد های سری 100 گیگابایت از کنترلر جدید اینتل

گفتنی است که USB Type-C از یک ویژگی خاص بهره می‌برد و آن این است که آن را می‌توانید در هر دو حالت پشت و رو(بدون محدودیت در جهت اتصال) به پورت متصل کنید و دیگر مشکل برعکس جا زدن وجود ندارد. این امر خصوصاً در اتصالات مربوط به پشت کامپیوتر، به دلیل نبود دسترسی و عدم وجود دید مناسب، بسیار کارآمد است. در کنار این، پورت USB Type-C با پشتیبانی از USB Power Delivery 2.0 این قابلیت را به شما می‌دهد تا تبلت یا نوت‌بوک‌های خود را به راحتی از این طریق شارژ کنید.لازم به ذکر است این ویژگی در تمامی مدل های سری 100 عرضه شده ازمادربرد گیگابایتبه صورت پایه قرار داده شده است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    استفاده مادربرد های سری 100 گیگابایت از کنترلر جدید اینتل: مادربردهای سری 100 گیگابایت اولین محصولاتی در جهان خواهند بود که از کنترلر جدید اینتل به صورت پیش فرض استفاده خواهند کرد. مادربردهای سری 100 گیگابایت علاوه بر پشتیبانی از پردازنده‌ های نسل ششم اینتل، از Intel USB 3.1 Premium I/O Controller بهره خواهند برد که امکاناتی متنوع‌تر از کنترلرهای قبلی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

  2. سلام خسته نباشید من اطلاعات زیادی در زمینه مادر بورد ندارم میخواستم منو تو خرید یکی از مادر برد های خوب راهنمایی کنید هزینه اش مهم نیست فقط مادر بردی باشه که بتونم باهاش چند سالی رو سر کنم من این ماردبوردرو برای بازی می خوام و بیشتر میخوام باهاش بازی کنم پس لطفا چیزی بهم معرفی کنید که بشه تجهیزات قویه دیگه این مثل کارت گرافیک و رم و… سنگین رو روش سوار کرد و کم نیاره. مرسی از سایت خوبتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا