راهنمای خریدراهنمای خرید سخت افزار

مادربرد گیگابایت 990X-Gaming SLI دارای درگاه نوع C و B

مادربرد گیگابایت 990X-Gaming SLI دارای درگاه نوع  C و B می باشد و این مین برد جدید کمپانی گیگابایت مبتنی بر چیپست AMD 990X بوده و از کارت‌ های گرافیک انویدیا تحت پیکربندی SLI پشتیبانی می‌ کند. گیگابایت سومین مادربرد از سری G1. Gaming بر پایه سوکت AM3+ را به نام 990X-Gaming SLI  معرفی کرد. معرفی این مادربرد درست مدت کوتاهی پس از معرفی مادربرد 990FX-Gaming صورت می ‌گیرد. مادربرد 990X-Gaming SLI  بدون نیاز به بروزرسانی بایوس از پردازنده جدید FX-8370 و همچنین پردازنده ‌های سری FX-9000 با توان حرارتی حداکثر 220 وات پشتیبانی می ‌کند. در ادامه با اخبار آی تی و فناوری در آی تی بازار همراه باشید.

مادربرد گیگابایت 990X-Gaming SLI

مادربرد مخصوص گیمنگ در فرم فاکتور رایج ATX طراحی شده و توان مورد نیاز خود را از ترکیب یک کانکتور 24 پینی ATX با یک 8 پینی EPS می ‌گیرد و به مدار تغذیه ‌ای با 11 فاز رگولاتور ولتاژ برای پردازنده مجهز است. در سمت راست سوکت +AM3 این مادربرد، چهار شکاف حافظه DDR3 با پشتیبانی از حداکثر 32 گیگابایت حافظه رم DDR3 با فرکانس 2400 مگاهرتز تعبیه شده است. کمی پایین ‌تر از سوکت پردازنده این مادربرد، تراشه AMD 990FX (پل شمالی) قرار دارد.

مادربرد گیگابایت 990X-Gaming SLI

این تراشه در مجموع دو شکاف توسعه PCI-Express 2.0 x16 را با پهنای گذرگاه مشترک X16 تامین می‌ کند. بر روی برد یک شکاف توسعه PCI-Express 2.0 x1 و یک PCI نیز تعبیه شده است. درگاه‌ های وسائل ذخیره سازی متشکل از شش SATA 6 Gb/s و یک M.2 20 Gb/s می ‌باشد. این مادربرد به درگاه‌ های ارتباطی پرسرعت امروزی شامل دو USB 3.1 (یکی نوع C و یکی نوع B)، و شش درگاه USB 3.0 را ارائه می ‌کند.

مادربرد گیگابایت 990X-Gaming SLI

گیگابایت در این مادربرد نیز از راهکار صوتی انحصاری AMP-Up با پردازنده صوتی Realtek ALC 1150، آمپلی فایر‌های OPAMP قابل ارتقا از سوی کاربر OPA2134 ساخت کمپانی معظم TI Burr Brown در کنار خازن‌ های اکوستیک Nichicon Muse و برد ایزوله بهره گرفته است. درگاه شبکه این برد مبتنی بر کنترلر گیگابیتی I-218V اینتل می ‌باشد. 990X-Gaming SLI از بایوس UEFI پیشرفته گیگابایت با پشتیبانی از رسانه‌ های قابل بوت NVMe بهره می ‌برد. قیمت این مادربرد گیگابایت کمی بیش از 100 دلار برآورد می‌ شود.

لیست قیمت مادربرد

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. مادربرد گیگابایت 990X-Gaming SLI طراحی خیلی خوبی داره و این مادربرد ساخت بزرگترین شرکت تولید کننده مادربرد هستش و این شرکت هم محصول بد به بازار ارائه نمی کنه و همیشه محصولات این شرکت طرفداران خودشو داشته و من فکر می کنم سیستمی که از این مادربرد در ساختش استفاده شده باشه حتما قیمت بالایی خواهد داشت و جزو بهترین های دنیا هم خواهد شد و من به همه پیشنهاد می دم اگه می خواهند سیستم خوبی جمع کنند حتما از این مادربرد یا دیگر مادربرد های شرکت گیگابایت برای جمع کردن سیستمشون استفاده کنند.

  2. با سلام و خسته نباشید گیگا باین یکی از بهترین ها در صنعت ساخت مادر برد است . گیگابایت در این مادربرد نیز از راهکار صوتی انحصاری AMP-Up با پردازنده صوتی Realtek ALC 1150، آمپلی فایر‌های OPAMP قابل ارتقا از سوی کاربر OPA2134 ساخت کمپانی معظم TI Burr Brown در کنار خازن‌های اکوستیک Nichicon Muse و برد ایزوله بهره گرفته

  3. با سلام
    مادربرد گیگابایت 990X-Gaming SLI دارای درگاه نوع C و B می باشد و این مادر برد برای سیستم های خوب و قوی طراحی شده و این مادر برد اگر ببه ایران بیاد و عرضه شه من حتما این مادر برد رو خریداری خواهم کرد چون هر کسی دوست دارد یه دونه از این مادر بردارو داشته باشه

  4. سلامخسته نباشید
    این مادر برد دارای رزولیشن خوبی و طراحی مناسبی برای قرار گرفتن کارت گرافیک استفاده کرده از این مدل مادربرد گیگابایت 990X-Gaming SLI میشه برای پایگاه داده شرکت های بزرگ استفاده کرد؟ این نوع مادربرد بیشتر در کجاها کاربرد بیشتری داره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا