آموزش و ترفند

4 دلیل که مایکروسافت اج بهترین مرورگر است

ممکن است مایکروسافت اج از نظر سهم بازار در حال حاضر بهترین مرورگر نباشد، اما شرکت مایکروسافت به طور مداوم ویژگی های جدیدی را به آن اضافه می کند تا کاربران فعلی خود را حفظ و در کنار آن کاربران جدیدی را جذب کند. خوشبختانه Microsoft Edge دارای مجموعه ای از ویژگی های مفید است که آن را برای کسانی که می خواهند یک مرورگر جدید را روی لپ تاپ یا کامپیوتر خود امتحان کنند می تواند گزینه ای مناسبی باشد. در این مقاله نگاهی به برخی از ویژگی های جذاب مایکروسافت اج انداخته ایم.

مایکروسافت اج چگونه کار می کند؟

مایکروسافت در یک به روز رسانی بزرگ در سال 2018 اج را بازسازی کرد. این مرورگر اکنون بر روی کد منبع باز Chromium و موتور وب Blink که توسط چندین شرکت از جمله متا، مایکروسافت، ادوبی، آی بی ام و اینتل توسعه داده شده است کار می کند. موتور کرومیوم سرعت و سازگاری چشمگیری با بسیاری از برنامه های افزودنی مرورگر را ارائه می دهد، یعنی شما می توانید افزونه های قابل نصب بر روی گوگل کروم را بر روی مرورگر اج هم نصب کنید.

عملکرد Microsoft Edge
عملکرد Microsoft Edge

ویژگی های مهم مایکروسافت اج

مایکروسافت اج برای کسانی که به دنبال یک مرورگر قابل اعتماد با امنیت، حفظ حریم خصوصی داده های کاربر و رابط کاربری آسان هستند، Edge یک انتخاب عالی است. اگر می خواهید با ویژگی های مهم مرورگر اج آشنا شوید ادامه مقاله را مطالعه کنید.

هوش مصنوعی در مرورگر اج

کاربران می توانند مستقیماً از طریق Edge به بینگ چت مایکروسافت دسترسی داشته باشند. مرورگرهای دیگر نیز در حال حاضر درحال آزمایش این ویژگی هستند. بدیهی است که شرکت فناوری ردموند می خواهد در حین استفاده از همه نرم افزارهایش از جمله Teams ،Outlook و چت بات خودش به شما کمک کند و در کمترین زمان ممکن نیاز کاربران خود را برآورده کند. آخرین نسخه های Edge میزبان یک دکمه اختصاصی با نماد Bing در نوار منو هستند. با کلیک بر روی آن، Bing Chat مستقیماً در یک صفحه جدید برای شما باز می شود. شما نیازی به پیمایش به وب سایت دیگری ندارید و می توانید از صفحه باز شده وارد بخش مکالمه چت بات شوید.

هوش مصنوعی در Microsoft Edge
هوش مصنوعی در Microsoft Edge

سفارشی سازی صفحات مرورگر اج با Immersive Reader

Immersive Reader احتمالاً یکی از بهترین قابلیت های داخلی مایکروسافت اج است. می توانید این گزینه را از نوار آدرس در هر صفحه وب انتخاب کنید و آن صفحه ها را پیکربندی کنید تا ظاهر آن تغییر کند. همچنین می توانید موضوع صفحه، اندازه متن، فاصله، فونت، تراز و نمادهای دستوری مختلف مانند اسم ها، افعال، قیدها و صفت ها را سفارشی سازی کنید.

سفارشی سازی صفحات Microsoft Edge
سفارشی سازی صفحات Microsoft Edge

تقسیم بندی صفحات مرورگر اج

Split Screen یک روش بسیار راحت برای مشاهده همزمان دو تب مرورگر بدون تقسیم آن ها به یک پنجره جداگانه است. می توانید Split Screen را با کلیک بر روی نماد در نوار منوی Edge فعال کنید که پنجره مرورگر شما را به دو قسمت تقسیم می کند. ویژگی دیگری نیز وجود دارد که می توانید با Split Screen از آن ها استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید این دو تب را به گونه ای پیوند دهید که اگر روی پیوندی در تب اول کلیک کنید، در تب دوم باز شود. همچنین می توانید برگه ها را براساس اولویت خود جابجا کنید.

تقسیم بندی صفحات در Microsoft Edge
تقسیم بندی صفحات در Microsoft Edge

همگام سازی اطلاعات در مرورگر اج

بسیاری از ما بیش از یک مرورگر در دستگاه های مختلف استفاده می کنیم. بنابراین منطقی است که بخواهیم داده های مرورگرهایمان همگام سازی شود. داده ها می توانند شامل نشانک ها، رمزهای عبور و تاریخچه مرور باشند. برای انجام این کار در Edge باید در تمام دستگاه هایی که می خواهید همگام سازی شوند، به حساب مایکروسافت خود وارد شوید. از منوی Edge به Settings بروید تا اطلاعات کاربری خود را وارد کنید. زمانی که وارد تنظیمات شدید می توانید داده هایی را که می خواهید همگام سازی شوند را به دلخواه انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا