آموزش و ترفند

رئیس اینستاگرام خواستار محافظت بیشتر از نوجوانان است

هفته گذشته جلسه ای جهت بررسی تاثیرات منفی شبکه های اجتماعی بر روی سلامت روان نوجوانان در ایالات متحده برگزار شد و در این نشست رئیس اینستاگرام Adam Mosseri اعلام کرد که در پشت صحنه اینستاگرام، این شرکت همواره در حال تلاش برای کاهش تاثیرات مخرب اینستاگرام بر روی سلامت روان نوجوانان هستند. با این حال او خواستار ایجاد مقرراتی کلی برای نظارت بر روی نحوه عملکرد پلتفرم های رسانه های اجتماعی مختلف شد. آدام موسری که درخواست محافظت بیشتر از نوجوانان در شبکه های اجتماعی را دارد، از قانون گذاران هم در این زمینه درخواست کمک کرده است تا بتوانند این فرآیند را در سطح جهانی کنترل نمایند.

در ابتدای این جلسه آدام موسری از اینستاگرام دفاع کرد و این حرف که اینستاگرام به اندازه کافی کار خود را انجام نمی دهد و بر روی عملکرد کاربران نوجوان و جوان نظارت درستی ندارد را رد کرد. به عنوان مثال کاربران برای داشتن اکانت اینستاگرام باید حداقل 13 سال سن داشته باشند.

همچنین آدام موسری اعلام کرد که می داند تعداد زیادی از افراد حاضر و خارج از جلسه برگزار شده نسبت به شبکه اجتماعی اینستاگرام بدبینی عمیقی دارند اما در نهایت هدف همه آن ها یکسان است که در نظر گرفتن سلامت روان نوجوانان می باشد. آدام موسری به شرکت کننده های در جلسه اطمینان داد که آن ها هم می خواهند نوجوانان در فضای آنلاین ایمن باشند و هیچ خطری آن ها را تهدید نکند. او می داند که اینترنت فضایی است که دائما در حال رشد است و هرگز از بین نمی رود بلکه برای محافظت از نوجوانان باید با کمک سیاست گذاران سطح امنیت را بالا ببرند و برای خدمت به آن ها استاندارد هایی را در سراسر اینترنت به وجود بیاورند.

تاثیر منفی شبکه های مجازی بر روی نوجوانان
تاثیر منفی شبکه های مجازی بر روی نوجوانان

پیشنهاد آدام موسری برای محافظت از نوجوانان در فضاهای مجازی

او همچنین خواستار تشکیل یک نهاد نظارتی شد که استانداردهای همگانی را برای برنامه های شبکه های اجتماعی از جمله تایید سن و کنترل والدین تعیین کند. موسری اعتقاد دارد که این استاندارها باید سطح بالایی داشته باشند تا با حمایت جهانی رو به رو شوند.

همچنین آدام موسری اعتقاد دارد که ایمن نگه داشتن نوجوانان در فضای اینترنت صرفا به یک شرکت مانند اینستاگرام وابسته نیست و یک نظر سنجی همه جانبه در ماه گذشته نشان داد که بیشتر نوجوانان از شبکه های TikTok و YouTube استفاده می کنند و نسبت به اینستاگرام فعالیت گسترده تری در این فضا ها دارند.

پس از برگزار شدن این جلسه در ایالات متحده حدس و گمانه زنی ها بر این است که در سال آینده با سخت گیری های بیشتری توسط شبکه اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی در زمینه ساخت اکانت رو به رو شویم. احتمالا استانداردهای گسترده ای توسط شرکت های شبکه های اجتماعی و سیاست گذاران جهانی برگزیده شوند و از این به بعد کاربران جوان و نوجوان برای ایجاد اکانت در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تیک تاک و یوتیوب با ملاحظات و قوانین متنوعی رو به رو شوند. این ملاحظات شامل سن و محدودیت های خانوادگی خواهد بود که زیر نظر والدین و نهاد های نظارتی کنترل خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا