اخبار تکنولوژیاخبار سخت افزار

معرفی دستگاه ردیاب هوشمند سامسونگ Galaxy Smart Tag

بعد از رونمایی از دستگاه ردیاب هوشمند اپل، حالا نوبت سامسونگ است که گجت جدید خود با نام Galaxy Smart Tag را به بازار عرضه کند. این دستگاه یابنده هوشمند برای اولین بار و به تازگی دیده شده است. جالب اینجاست که تا قبل از این، شایعه یا خبری از طراحی و ساخت چنین دستگاهی توسط اپل نبود. ولی بعد از رونمایی از ایرتگز اپل، ظاهرا سامسونگ هم برای عقب نماندن از رقیب خود اقدام به ساخت این گجت از سری محصولات گلکسی کرده است. با عرضه این محصول در واقع سیستم ردیابی محصولات گلکسی کامل می شود. چند ماه پیش بود که سامسونگ هم سیستم SmartThings Find را در گجت های سامسونگ معرفی کرد که چیزی مشابه با Find My در محصولات اپل است.

سامسونگ گلکسی اسمارت تگ یک ردیاب

لیست قیمت گجت های سامسونگ

گلکسی اسمارت تگ، یابنده هوشمند سامسونگ

با شلوغ تر شدن زندگی های روزمره و تعدد ابزارهای الکترونیک، امکان فراموش کردن مکان گجت ها مثل گوشی موبایل، تبلت و یا لپ تاپ وجود دارد. هرچند با پیشرفت روز افزون تکنولوژی هر روز ابزارهایی تولید می شوند که زندگی را برای ما ساده تر کنند.  دراین راستا و با توجه به نیازی که به چنین ابزارهایی احساس می شود،غول های تولید کننده گجت های الکترونیک مثل اپل و سامسونگ در رقابت نزدیکی با هم دستگاه و یا برنامه هایی را به این منظور طراحی می کنند. گجت جدید سامسونگ با نام SmartThings Find نیز با همین رویکرد و با ردیابی موقعیت جغرافیایی دستگاه های گلکسی امکان پیدا کردن گوشی موبایل سامسونگ و یا تبلت سامسونگ را فراهم می کنند.

تا اینجای کار نام دستگاه جدید سامسونگ به همراه نوع فعالیت آن، توسط یک شرکت اندونزیایی مورد تایید قرار گرفته است. عنوان اصلی این ردیاب هوشمند سامسونگ Galaxy Smart Tag است که با شماره مدل EI-T5300 به ثبت رسیده است. پس به زودی باید شاهد گجت جدید سامسونگ باشیم. در مورد کارکرد دستگاه گلکسی اسمارت تگ و نحوه ردیابی و اتصال آن هنوز خبری در دسترس نیست.

گلکسی اسمارت تگ سامسونگ وسیله جستجوگر هوشمند

تولید اسمارت تگ در ادامه راه اپلیکیشن جستجوی هوشمند محصولات سامسونگ

همین اواخر بود که سامسونگ اپلیکیشن SmartThing Find یا همان اپلیکیشن جستجوی هوشمند محصولات سامسونگ را به بازار عرضه کرد. این اپلیکیشن که به صورت آفلاین هم فعالیت می کند می تواند تمامی دیوایس های گلکسی که گم شده اند را جستجو و پیدا کند. کافیست به قسمت تنظیمات گوشی موبایل سامسونگ خود بروید و بعد از ورود به قسمت اکانت سامسونگ خود گزینه Biometrics and Security را پیدا کرده و بعد از آن گزینه Find My Mobile خود را روی حالت On قرار دهید.

تولید تگ های هوشمند در ادامه راه اپلیکیشن جستجوی هوشمند سامسونگ

هرچند ساخت تگ جدید برای ردیابی هوشمند دیوایس های سامسونگ اولین تلاش این شرکت برای تولید چنین محصولی نیست اما باید دید این دستگاه ناکامی های برنامه های قبلی را جبران می کند یا خیر. در هر صورت سامسونگ با هدف هوشمند سازی خانه ها گام های بلندی برداشته و در حال تکمیل پروژه SmartThings خود می باشد. احتمال می رود دستگاه ردیاب هوشمند سامسونگ در کنار گلکسی اس 21 معرفی شود.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. شاید در وهله اول این گلکسی اسمارت تگ خیلی پرکاربرد بنظر نیاد اما کم کم بدلیل اینکه همه وسایل مون بسمت دیجیتال شدن سوق پیدا میکه پس در اینده نزدیک حتی برای پیدا کردن انگشتر و جوراب و خودکارمون هم استفاده میشه و خب علملکرد این گلکسی اسمارت تگ ها دقیقا مشخص نیست، اما اگر بخوام ایده ای در این مورد پیشنهاد بدم خیلی جالب میشه که وقتی وسایل رو گم میکنیم با نزدیک شدن به اون وسایل گلکسی اسمارت تگ زنگ بزنه و صداش بلندتر بشه، اینجوری وسایلی که تو فاصله نزدیک مثل خونه مون گم میشه هم پیدا میکنیم یا بجای زنگ، چراغ چشمک زن داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا