دوربین عکاسیراهنمای خریدراهنمای خرید سخت افزار

معرفی دوربین عکاسی فول فریم حرفه ای نیکون D5

معرفی دوربین عکاسی فول فریم حرفه ای نیکون D5 برای افرادی که علاقه مند به ضبط فیلم هایی با قابلیت 4K و رزلوشنی بالاتر از فیلم های HD هستند خبری خوب به شمار می آید. شرکت نیکون بالاخره در آغاز سال جدید میلادی 2016 از دوربین عکاسی Nikon D5، یک دوربین فول فریم 8،20 مگاپیکسل با قابلیت گرفتن عکس با حداکثر سرعت 12  فریم در ثانیه همراه با فوکوس خودکار و 14 فریم در ثانیه بدون فوکوس خودکار، رونمایی کرد. این دوربین مجهز به یک سیستم فوکوس خودکار کاملا جدید با 153  نقطه فوکوس، شامل 99 نقطه از نوع متقاطع، است که هم نسبت به جزئیات افقی حساس می باشد و هم نسبت به جزئیات عمودی رزلوشن سنسور نورسنجی RGB دوربین دیجیتال Nikon D5 نیز نسبت به مدل قبلی دو برابر شده است و از 91000  پیکسل به 180000  پیکسل افزایش یافته است. این افزایش رزلوشن نورسنجی و رهگیری سوژه دقیق تری را با فوکوس خودکار پیوسته به همراه دارد. از طرف دیگر، این دوربین عکاسی اولین دوربین DSLR شرکت نیکون است که قابلیت ضبط فیلم های 4K را ارائه می کند و همچنین اولین مدل سطح بالا در مجموعه دوربین های حرفه ای ین شرکت است که مجهز به یک صفحه نمایش لمسی است. در ادامه با اخبار آی تی و فناوری در آی تی بازار همراه باشید.

دوربین عکاسی نیکون D5

دوربین Nikon D5 بر اساس یک موتور پردازش تصویر جدید طراحی شده است که شرکت نیکون نام آن را EXPEED 5 گذاشته است. این موتور پردازش دامنه ISO استاندارد وسیعی از ISO 100 تا ISO 102400 را ارائه می کند، که از سمت پایین تا ISO 50 و از سمت بالا حداکثر تا ISO 3280000 قابل افزایش و گسترش است. طبق ادعای شرکت نیکون، تنظیمات بالای ISO از مزیت انتقال نور ارتقاء یافته آرایه فیلتر رنگ بهره می برند تا نور بیشتری را به سنسور تصویر منتقل کنند. شرکت نیکون در دوربین دیجیتالی فول فریم جدید Nikon D5 از یک صفحه نمایش XGA LCD 3.2 اینچ با کاربری لمسی استفاده کرده است. متاسفانه این صفحه نمایش برخلاف صفحه های نمایش بکار رفته در دوربین های D500 و D5500 به هنگام گرفتن عکس در حالت نمای زنده قابلیت انتخاب نقطه فوکوس خودکار به صورت لمسی ( که به فوکوس خودکار لمسی معروف است ) را ارائه نمی کند.

دوربین عکاسی نیکون D5

شرکت نیکون در سیستم فوکوس خودکار دوربین Nikon D5 ارتقاء قابل ملاحظه ای را ایجاد کرده است. این سیستم در ترکیب با قابلیت بی نظیر رهگیری سوژه در دوربین های شرکت نیکون ( با استفاده از سیستم اختصاصی رهگیری سه بعدی این شرکت ) باعث می شود این دوربین از قابلیت خارق العاده ای در دنبال کردن سوژه ها و نگه داشتن آنها در فوکوس کامل داشته باشد، صرفنظر از اینکه حرکت سوژه کند باشد یا تند و اینکه سوژه از چه نقطه ای وارد کارد و فریم شود. چه در عکاسی ورزشی، عکاسی از مجالس یا گرفتن عکس های پرتره، تراکم بالای نقاط فوکوس موجود در این ماژول فوکوس خودکار دقت بالاتری را در دنبال کردن سوژه با فوکوس کاملا دقیق ایجاد می کند، ویژگی ای که در حال حاضر شرکت نیکون و دوربین های عکاسی تولیدی این شرکت در آن یک سر و گردن از سایر رقبا برتر هستند وجود نقاط فوکوس متقاطع بیشتر در ماژول فوکوس خودکرا دوربین Nikon D5 به معنی ارائه عملکرد فوکوس خودکار بهتر در شرایط نوری دشوار با سوژه های دشوار است، از قبیل عکاسی در نور کم یا موقعیت هایی که در پشت سوژه اصلی نور پشت سر وجود داشته باشد.

دوربین عکاسی نیکون D5

ماژول فوکوس خودکاردوربین عکاسی نیکون D5 مجهز به پردازشگر مختص به خود است، که احتمالا به دلیل اطلاعات زیادی تعبیه شده است که 153  نقطه فوکوس خودکار و سنسور نورسنجی RGB 180 کیلو پیکسل برای رهگیری سوژه ارسال می کنند. ترکیب این فوکوس خودکار بی نظیر با زمان های قطع تصویر ارسالی آینه دوربین بسیار پایین در طول عکاسی متوالی منتج به قابلیت بالا تر در دنبال کردن سوژه های متحرک در فریم ریت های بالا می شود، که شرکت نیکون تاکید دارد که ایجاد این قابلیت در دوربین های بدون آینه دشوار است. میزان حساسیت به نور سیستم فوکوس خودکار دوربین Nikon D5 نیز افزایش یافته است و حال نقطه فوکوس مرکزی تا -4EV و سایر نقاط فوکوس در این ماژول تا -3EV حساس هستند.

دوربین عکاسی نیکون D5

دوربین عکاسی دیجیتال Nikon D5  قابلیت ضبط فیلم های 4K را ارائه می کند، که رزلوشنی بالاتر از فیلم های HD یا فول HD فراهم می کند و این ویژگی این دوربین فول فریم برای فیلم سازان حرفه ای قابلیت قابل ملاحظه ای است. فیلم های رزلوشن بالای 4K UHD ( با حداکثر رزلوشن 3840 x 2160 پیکسل ) با حداکثر سرعت 30، 25 و 24  فریم در ثانیه را می توان بر روی یک کارت حافظه که در داخل دوربین قرار گرفته باشد یا همزمان به صورت خروجی غیر فشرده از طریق پورت HDMI دوربین بر روی یک دستگاه ضبط خارجی ضبط کرد. با ساپورت حداکثر حساسیت به نور استاندارد ISO 102400 و حتی تنظیمات بالا تر از آن حداکثر تا Hi 5 ( معادل ISO 3280000 )  حتی فیلم های گرفته شده در این تنظیمات بسیار بالای حساسیت به نور از کیفیت تصویر بسیار خوبی برخوردار هستند. امکان تولید فیلم های تایم لپس یا گذر زمان 4K UHD در داخل دوربین عکاسی Nikon D5 نیز وجود دارد.

دوربین عکاسی نیکون D5

دوربین عکاسیفول فریم جدید و پرچمدار Nikon D5 برای کار کردن با این فلاش اسپیدلایت جدید SB-5000 بهینه شده است، که این ویژگی قابلیت های جدیدی را در نورپردازی ابتکاری برای کاربران فراهم می کند. برای اولین بار در فلاش های شرکت نیکون، این فلاش جدید از طریق فرکانس رادیوئی کار می کند و بدون خط دید مستقیم با برد تقریبا 30 متر کار می کند. این آزادی عمل جدید این امکان را برای عکاسان فراهم می کند فلاش ها را در اتاق های مختلف مستقر کرده، و با حداکثر کارآیی در نور محیطی روشن کار کنند. زمانی که فلاش Nikon SB-5000 Speedlight با آداپتور کنترل از راه دور بی سیم WR-R10 و دوربین عکاسی D5 یا D500 تزویج شود، این فلاش قادر است حداکثر تا 6 گروه ( A-F) یا 18 فلاش اسپیدلایت را برای نورپردازی بی سیم پیشرفته کنترل کند. از طرف دیگر، امکان انجام نورپردازی بی سیم پیشرفته با استفاده از واحد کنترل رادئویی ( حداکثر تا سه گروه ) یا واحد کنترل اپتیکال ( حداکثر تا سه گروه ) تنها با بستن یک فلاش اسپیدلایت دارای کنترل اپتیکال یا واحد فرمان دهی SU-800 ( به عنوان واحد مستر یا فرمان ده ) یا یک WR-R10 ( به عنوان یک فرمان ده ) بر روی دوربین Nikon D5 وجود دارد. دوربین عکاسی Nikon D5 در ماه مارس 2016 ( اواخر امسال ) با قیمت خرده فروشی پیشنهادی 6500 دلار به بازار عرضه می شود.

لیست قیمت دوربین عکاسی

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. دوربین های عکاسی موجود در بازار به سه دسته آماتور ، حرفه ای و نیمه حرفه ای تقسیم بندی می شوند. اینبار شکت خوش آوازه نیکون که در تولید دوربین بسیار عالی می باشد دوربین حرفه ای خود به نام D5 را معرفی می کند که پرچمدار خود در دوربین های عکاسی می باشد. کیفیت فیلمبرداری 4k و همچنین عکسبرداری با کیفیت 20/8 مگاپیکسل می تواند کیفیت خوبی را نیز ارائه دهد . این دوریبن می تواند 153 نقطعه فعال را فوکوس کند و در فلش با فرکانس رادیویی هماهنگی م یشود ه در سایت آی تی بازار به خوبی توضیح داده شده است. با تشکر

  2. سلام
    معرفی دوربین عکاسی فول فریم حرفه ای نیکون D5 که این دوربین واقعا یک دوربین با کیفیت است و توجه کاربران زیادی رو به خود جذب کرده.این دوربین قیمت مشخصی ندارد و دارای امکانات و قابلیت های زیادی است

  3. سلام خسته نباشید
    این دوربین فریم حرفه ای نیکون D5 یک دوربین فول فریم 8،20 مگاپیکسل با قابلیت گرفتن عکس با حداکثر سرعت 12 فریم در ثانیه همراه با فوکوس خودکار و 14 فریم در ثانیه بدون فوکوس خودکار، رونمایی کرد. این دوربین مجهز به یک سیستم فوکوس خودکار کاملا جدید با 153 نقطه فوکوس، شامل 99 نقطه از نوع متقاطع، است که باعث منحصر به فرد شد این دوربین عکاسی میشه ولی به نظرمن در مقایسه با کنان عالی تر کار میکنه امیدوار بتونه جای خونبی عرضه موبایل پیدا کنه

  4. با سلام
    معرفی دوربین عکاسی فول فریم حرفه ای نیکون D5.دوربین عکاسی فول فریم جدید و پرچمدار Nikon D5 برای کار کردن با این فلاش اسپیدلایت جدید SB-5000 بهینه شده است.این دوربین کیفیت عکاسی خوبی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا