نقد و بررسی

معرفی سرفیس لپ ‌تاپ ۴ مایکروسافت با پردازنده‌ اینتل و AMD

مایکروسافت به تازگی لپ تاپ جدید سرفیس 4 را با پردازنده اینتل و AMD معرفی کرد. این لپ تاپ مایکروسافت در دو اندازه 13.5 و 15 اینچ با دو نوع پردازنده رونمایی شد. کاربران و علاقمندان سرفیس های مایکروسافت می توانند Surface Laptop 4 را با پردازنده نسل یازدهمی اینتل و یا با پردازنده سری رایزن 4000 کمپانی معروف AMD خریداری کنند. ارزان ترین مدل با پردازنده AMD با قیمت 999 دلار و ارزان ترین مدل با پردازنده اینتل 1299 دلار است که علاوه بر تفاوت در پردازنده تفاوت در قیمت را نیز به همراه خواهد داشت. دلیل این اختلاف قیمت هم به خاطر این است که پردازنده جدید سری رایزن 5000 کمپانی AMD استفاده نشده است.

لیست قیمت لپ تاپ مایکروسافت

سرفیس لپ تاپ 4 مایکروسافت با عملکرد بهتر

در کیفیت سرفیس مایکروسافت شکی برای کاربران وجود ندارد. اما باید خاطر نشان کرد که استفاده از پردازنده‌ های جدید، عملکرد سرفیس لپ‌تاپ ۴ را نسبت به نسل قبلی با بهبود ۷۰ درصدی همراه است. مایکروسافت اعلام کرده که این لپ ‌تاپ از نظر عمر باتری هم حرف بیشتری برای گفتن نسبت به مدل های قبلی خود دارد. مدل 13.5 اینچی AMD از عمر باتری ۱۹ ساعته پشتیبانی می کند و باتری مدل 15 اینچی تا 17.5 ساعت دوام دارد. برای کاربران پردازنده ‌های اینتل هم باید گفت که باتری دو مدل ۱۳.۵ و ۱۵ اینچی به ترتیب عمر ۱۷ ساعته و ۱۶.۵ ساعته را ارائه می ‌کنند.

سرفیس لپ‌ تاپ ۴ از نظر طراحی تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد و از همان ویژگی ‌های ظاهری استفاده شده‌ اند. چرا که ظاهر این نوع از لپ تاپ از جذابیت بالایی برخوردار است. در بدنه‌ این لپ ‌تاپ یک پورت USB-C، یک پورت USB-A، جک هدفون و پورت شارژ دیده می ‌شود. همچنین دیگر خبری از پورت تاندربولت نیست و حافظه SSD آن نیز مانند نسل قبلی به راحتی از بدنه جدا می ‌شود.

تفاوت قیمت در مدل های مختلف Surface Laptop 4 مایکروسافت

همانطور که گفته شد این لپ ‌تاپ مایکروسافت به دلیل پشتیبانی از دو نوع پردازنده اینتل و یا AMD، در چندین مدل و با قیمت‌ های مختلف راهی بازار می ‌شوند. به ‌عنوان مثال ارزان ‌ترین مدل سرفیس لپ‌تاپ ۴ از نمایشگر ۱۳.۵ اینچی و با پردازنده‌ی AMD Ryzen 5 4680U خواهد بود و ۹۹۹ دلار قیمت گذاری شده است. این مدل دارای ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است. یک مدل دیگر با این پردازنده هم وجود دارد که با ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود و ۱۱۹۹ دلار قیمت دارد.

ارزان‌ ترین مدل اینتل هم از نسل یازدهم پردازنده‌ Core i5 1135G7 خواهد بود و به همراه ۸ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل عرضه است. گران ‌ترین مدل اینتل دارای پردازنده‌ی Core i7، یک ترابایت حافظه داخلی و ۳۲ گیگابایت رم است. در نهایت این مدل های مختلف سرفیس لپ تاپ مایکروسافت در گران ترین مدل خود قیمت 2399 دلاری خواهند داشت.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نمایش دیدگاه ها

  • چه جالب من همیشه فکر میکردم مایکروسافت لپ تاپ هایی با پردازنده اینتل میسازه، اما adm هم تولید کرده. با توجه به این متن بنظر من سرفیس 4 بهتره و کاربردی تر هست

نوشته های اخیر

بهترین کنسول های بازی در سال ۲۰۲۴ | معرفی بهترین ها

وقتی که اسم تابستان را می‌شنویم ناخودآگاه به یاد تعطیلات و خاطرات خوش این فصل…

2 ساعت قبل

انواع کیف پول رمز ارز دیجیتال

اگر کمی با بازار رمز ارزهای دیجیتال یا «کریپتو» آشنا باشید، حتماً اصطلاح «کیف پول…

2 هفته قبل

تفاوت بین پلی استیشن 5 معمولی و اسلیم

پلی استیشن یکی از محبوبت ترین کنسول های بازی در دنیا توسط شرکت غول تکنولوژی…

3 هفته قبل

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

2 ماه قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

3 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

3 ماه قبل