موبایل

سامسونگ گلکسی تب اس 9 اولترا چه قدر مقاوم است؟

اکثر کاربران در تلاش هستند که گوشی موبایل یا تبلتی را خریداری کنند که از طول عمر باتری زیاد یا کیفیت دوربین با وضوح مناسب برخوردار باشند. اما در کنار مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری مشخصه های دیگری هستند که باید هنگام خرید گوشی موبایل یا تبلت به آن ها دقت کنید. یکی از مشخصه های مهم ضد آب و گرد و غبار بودن دستگاه موردنظرتان می باشد که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. تاکنون گوشی موبایل و تبلت های مختلفی معرفی شده اند که در برابر آب و گرد و غبار مقاوم بوده اند، اما اکثر مقاومت آن ها پایین بوده است. به گفته خبرگزاری های مختلف تبلت Galaxy Tab S9 Ultra جزء مقاوم ترین دستگاه الکترونیکی می باشد. آیا واقعاً این تبلت در برابر آب و گرد و غبار بسیار مقاوم است؟

آیا سامسونگ گلکسی تب اس 9 اولترا ضد آب و گرد و غبار است؟

برخلاف Tab S8 Ultra که دارای امتیاز حفاظت از نفوذ نبوده، Galaxy Tab S9 Ultra دارای IP68 است. بنابراین طبق استاندارد کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک، این تبلت می تواند تا 30 دقیقه از غوطه ور شدن در آب شیرین به عمق 1.5 متر سالم بماند. همچنین می تواند استفاده طولانی مدت در محیط های بسیار گرد و غبار یا مه آلود را بدون هیچ گونه تهدیدی برای اجزای آن تحمل کند. بدون شک Tab S8 Ultra یکی از مقاوم ترین لوازم الکترونیکی در مقابل آب و گرد و خاک می باشد.

Galaxy Tab S9 Ultra
Galaxy Tab S9 Ultra

ارزیابی های حفاظت از ورود تحت شرایط کنترل شده با هدف دستیابی به یافته های خاص انجام می شود. به عنوان مثال آزمایش مقاومت در برابر آب «IP68» با استفاده از آب تازه در دمای اتاق انجام می شود. حالا تصور کنید اگر تصمیم دارید تبلت خود را به شنا ببرید، دستگاه را در موقعیتی قرار می دهید که برای مقاومت ساخته نشده است و ممکن است تبلت شما آسیب ببیند. آبی که در آن شنا می کنید احتمالاً آب جاری می باشد، بنابراین فشار متفاوتی بر دستگاه شما وارد می کند. همچنین ممکن است حاوی موادهایی مانند کلر یا نمک باشد که می تواند باعث فرسودگی سریع شود.

سامسونگ گلکسی تب اس 9 اولترا چقدر مقاوم است؟

مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، مشخصات «آزمایش سرگرم کننده» نیستند. آن ها الزمات مهمی هستند که توسط تولید کنندگان تنها به این منظور که دستگاه های خود را بادوام تر و قابل اطمینان تر کنند توسعه داده شده اند. هنگامی که گوشی موبایل یا تبلت خود را در برابر گرد و غبار قرار می دهید یا به صورت تصادفی درون آب افتاد می تواند خیالتان راحت باشد که دستگاه شما هیچ آسیبی نمی بیند. عملکرد دستگاه تا حد زیادی تحت تأثیر مقاومت آن در برابر گرد و غبار و آب است، اما اینها تنها عوامل مؤثر نیستند. استحکام و انعطاف پذیری اجزای خارجی آن مانند صفحه نمایش، پنل پشتی، فریم های جانبی و لنزهای دوربین نیز به طول عمر دستگاه کمک زیادی می کنند. بنابراین برای سنجش واقعی میزان انعطاف پذیری و مقاومت تبلت در برابر آسیب ها، همه این جنبه ها باید در نظر گرفته شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا