نقد و بررسی

مقایسه سرعت دو پرچمدار: گلکسی نوت 20 اولترا و آیفون 12 پرو

با رونمایی آیفون های سری 12، بازار مقایسه این سری از گوشی های آیفون با دیگر پرچمداران هنوز داغ است. بعد از رونمایی از گوشی پرچمدار سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا با تراشه قدرتمند اسنپدراگون 865 پلاس، این گوشی برای ماه ها پرسرعت ترین گوشی موجود در بازار بود تا زمانی که آیفون 12 و در راس آنها آیفون 12 پرو رونمایی شدند. در گزارشی سرعت این دو گوشی پرچمدار اپل و سامسونگ که در رقابت نزدیک با یکدیگر هستند، با یکدیگر مقایسه شده تا ببینیم اپل می تواند بعد از مدتها از سامسونگ برتری گرفته و در راس جدول پرسرعت ترین ها قرار بگیرد یا خیر؟

لیست قیمت گوشی موبایل

مقایسه سخت افزار و سرعت iPhone 12 Pro و Galaxy Note 20 Ultra

در حال حاضر جدیدترین پرچمدار سامسونگ گوشی گلکسی نوت 20 اولترا می باشد که در ماه آگوست 2020 معرفی شد. این گوشی موبایل سامسونگ در واقع از قدرتمندترین پردازنده موجود در بازار یعنی اسنپدراگون 865 پلاس بهره می برد، که در میزان کیفیت آن هیچ شکی برای کاربران وجود ندارد. حافظه رم 12 گیگابایتی این گوشی نیز دلیلی است که در این روزها رقیبی برای Galaxy Note 20 Ultra از لحاظ سرعت وجود نداشته باشد. از طرف دیگر آیفون 12 پرو که به تازگی هم معرفی شده است دارای پردازنده 5 نانومتری و رم 6 گیگابایتی بوده و از تراشه بیونیک A14 بهره می برد. پس تا اینجای کار می توان گفت با این سخت افزار قدرتمند گوشی اپل مدل آیفون 12 پرو رقیب سرسختی برای پیشی گرفتن از نوت 20 اولترا خواهد بود.

صدر جدول پرسرعت ترین های گوشی های موبایل

با رونمایی گوشی iPhone 12 Pro و حذف شارژر از بسته بندی آن، سامسونگ این عمل اپل را به تمسخر گرفت. اما این تنها دلیل ادعای برتری پرچمدار سامسونگ نسبت به پرچمدار اپل نبود. سامسونگ ادعا داشت گوشی های هوشمند سری گلکسی از بهترین عملکرد سخت افزاری، بهترین دوربین، پرقدرت ترین باتری و رم بهره می برند. همین ادعاها نیز باعث شد بعد از تست ادعای سامسونگ گوشی جذاب گلکسی نوت 20 اولترا در صدر جدول پر سرعت ترین گوشی موبایل سری گلکسی قرار بگیرد. تست سرعت بین دو گوشی آیفون 12 پرو و نوت 20 اولترا در اجرای بازی، اجرای برنامه و باز نگه داشتن پس زمینه و اجرای مجدد آنها انجام شد. برای انجام تست، در قسمت اول سرعت هر گوشی در اجرای برنامه ها و در قسمت دوم عملکرد آنها در باز نگه داشتن برنامه ها در پس زمینه مورد بررسی قرار گرفت.


در اجرای تست و در نتیجه، سرعت آیفون 12 پرو با اختلاف در مجموع 17 ثانیه از گلکسی نوت 20 اولترا جلوتر بود. هرچند این برتری در قسمت دوم یعنی باز نگه داشتن برنامه های در پس زمینه از گلکسی نوت 20 و در مجموع از گلکسی ها از دست رفت و سامسونگ از اپل پیشی گرفت. هر چند آیفون همیشه در سرعت اجرای برنامه ها عملکرد سریع تری داشته اما در هنگام اجرای تست هم هیچگونه کندی یا مکثی در عملکرد آیفون 12 پرو وجود نداشت. در کل باید در نظر داشت اینگونه تست ها ملاک قابل قبولی برای مقایسه و انتخاب یک گوشی پرچمدار نیست زیرا عملکرد آنها به صورت کلی بسیار عالیست.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نمایش دیدگاه ها

  • درسته که هردو گلکسی نوت 20 اولترا ، آیفون 12 پرو خیلی عالی هستند و پرچمدار، اما اگه از لحاظ ظاهری بخواییم مقایسه کنیم من خودم اپل رو ترجیح میدم چون جمع و جوره هرچند که یکم وزنش سنگینه و ظرافت سامسونگ رو نداره ولی خب به بزرگی و پهنی رقیبش نیست. البته برای کسایی که دنبال اسم هستند اپل بهتره دیگه و فکر کنم دوربینش هم از سامسونگ قوی تر باشه

نوشته های اخیر

انواع کیف پول رمز ارز دیجیتال

اگر کمی با بازار رمز ارزهای دیجیتال یا «کریپتو» آشنا باشید، حتماً اصطلاح «کیف پول…

2 هفته قبل

تفاوت بین پلی استیشن 5 معمولی و اسلیم

پلی استیشن یکی از محبوبت ترین کنسول های بازی در دنیا توسط شرکت غول تکنولوژی…

3 هفته قبل

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

2 ماه قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

3 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

3 ماه قبل

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام

 حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک…

3 ماه قبل