اخبار تکنولوژی

مک بوک ایر جدید اپل M1 رسما رونمایی شد

همانطور که انتظار می رفت، در رویداد “یک چیز دیگر” که آخرین رویداد رسمی معرفی و رونمایی محصولات جدید اپل در سال 2020 می باشد، مک بوک ایر جدید اپل معرفی شد. مک بوک ایر جدید اپل با نام M1 و مجهز به پردازنده 8 هسته ای است که اولین مک بوک مجهز به تراشه سیلیکونی اپل می باشد. در حقیقت مک بوک ایر جدید، مک مینی و مک بوک پرو 13 اینچی هستند که در واقع اولین لپ تاپ های اپل هستند که در آنها از تراشه سیلیکونی ساخت این شرکت استفاده شده است.

رونمایی مک بوک جدید اپل با تراشه ام وان در رویداد یک چیز دیگر

لیست قیمت مک بوک

مشخصات فنی تراشه جدید اپل با نام M1

پردازنده جدید اپل که برخلاف پیش بینی ها M1 نام گرفت درست مانند پردازنده های A14 Bionic، بر اساس معماری 5 نانومتری توسعه داده شده است. این پردازنده 8 هسته ای در واقع دارای 4 هسته پردازشی است که سریعترین هسته هایی هستند که تا حالا در یک پردازنده به کار گرفته شده است. علاوه بر این 4 هسته با بازدهی بالا نیز استفاده شده که برای انجام کارهای روتین در مک بوک به کار گرفته می شوند. اپل در مقایسه ای این مک بوک با تراشه جدید، آن را از 98 درصد لپ تاپ ویندوزی که در سال 2020 به بازار عرضه شده بودند پرسرعت تر خواند. حتی مقایسه مک بوک ایر جدید با مک بوک ایر مجهز به پردازنده اینتل، نشان می دهد مک بوک ایر جدید اپل 3.5 برابر سریع تر از مک بوک قبلی ساخت این شرکت است. از لحاظ گرافیکی نیز این مک بوک جدید 5 برابر قدر ت گرافیکی بالاتری دارد.

مشخصات فنی تراشه ام 1 اپل

مشخصات فنی MacBook Air M1

مک بوک ایر جدید اپل با پردازنده M1 دارای نمایشگر 13.3 اینچی بوده که از گستره رنگی P3 پشتیبانی می کند. کیبورد این مک بود از مکانیزم قیچی بهره می برد. در مورد باتری این لپ تاپ اپل باید گفت با یک بار شارژ کامل تا 15 ساعت کار روتین و تا 18 ساعت مشاهده فیلم را پشتیبانی می کند که بر اساس این ادعا بهبود زیادی نسبت به مدل های قبلی در آن حاصل شده است. با توجه به اینکه از فن خنک کننده در این مک بوک استفاده نشده است بنابراین کاملا بدون صدا می باشد. از مشخصات فنی دیگر این مک بوک می توان به پشتیبانی از پورت USB 4، پشتیبانی از پورت تاندربولت، پشتیبانی از وای فای 6 و حسگر اثر انگشت تاچ آی دی اشاره کرد. رزولوشن دوربین مک بوک ایر جدید اپل 720P است و ارتقاء کیفی و کمی نسبت به مدل های قبلی پیدا کرده است. این مک بوک همچنین از سیستم عامل جدید macOS Big Sur استفاده خواهد کرد.

مشخصات فنی مک بوک جدید اپل

از لحاظ قیمتی این محصول با پردازنده سیلیکونی، هم قیمت مک بوک با تراشه اینتل بوده و با قیمت پایه 999 دلار عرضه خواهد شد. همچنین بر اساس ادعای اپل این محصول برای دانشجویان و دانش آموزان با 100 دلار تخفیف  از قیمت 899 دلار به فروش خواهد رسید. پیش فروش این محصول از هم اکنون آغاز شده است و از 17 نوامبر به بازار خواهد رسید.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. من دانشجو هستم اما متاسفانه نمیتونم این لپ تاپ بخرم، دنبال یه مک بوک ارزون تر هستم، این MacBook Air M1 عالیه همه چیش از رم و رزولوشن و کیفیت حرف نداره، فکر کنم ارزون ترین مک بوک باشه، اینکه 15 ساعت کار میکنه براتون میدونید یعنییی چی؟ آرزوی هر کسی این لپ تاپه و البته اینکه برندش اپل هست و کلاس داره و فوق العاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا