موبایل

نسخه بتای اندروید 12 منتشر شد

گوگل به تازگی نسخه بتای اندروید 12 را منتشر کرد. هرچند مدت زمان زیادی از رونمایی ویژگی های اولیه این نسخه نمی گذرد اما گوگل اقدام به عرضه اندروید 12 در نسخه بتا نموده است. گفته می شود آیتم های زیادی نسبت به نسخه های قبلی اندروید به این نسخه اضافه نشده است. سیستم عامل اندروید 12 با بتای 4 تثبیت شده است. به این معنا که نسخه نهایی مشابهت های زیادی با پنجمین نسخه بتا دارد.

تقریبا تمام ویژگی ها در این نسخه مشابه با ورژن نهایی است و تمام رابط های کاربری در نهایت چیزی است که در نسخه بتای اندروید 12 شاهدش هستیم. هنوز اطلاعی از تاریخ دقیق رونمایی از اندروید 12 اعلام نشده ولی گوگل گفته است تا چند هفته آینده این نسخه برای گوشی های که از آن پشتیبانی می کنند عرضه خواهد شد.

نسخه بتای اندروید 12 در دسترس است

لیست قیمت گوشی موبایل

آخرین نسخه بتای اندروید 12 برای چه کاربرانی در دسترس است؟

این نسخه از اندروید برای آن دسته از کاربرانی که نسخه های قبلی از اندروید 12 را نصب کرده بودند قابل نصب است. این نسخه به طور خودکار بر روی این دسته از گوشی های موبایل اندرویدی نصب خواهد شد. در حال حاضر گوشی موبایل شیائومی، ریلمی، ایسوس، وان پلاس و اوپو و خود گوشی موبایل گوگل پیکسل 5a قابلیت پشتیبانی از این نسخه را دارند. برند اوپو هم اعلام کرده است  که رابط کاربری Color OS 12 را برای گوشی های اوپو که قابلیت پشتیبانی از اندروید 12 را دارند منتشر خواهد کرد. این موضوعی است که دیگر شرکت های تولید کننده گوشی موبایل مبتنی بر اندروید باید به آن توجه داشته باشند.

آخرین نسخه بتای اندروید 12 برای چه کاربرانی در دسترس است

کدام گوشی های اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 را دریافت خواهند کرد؟

اینکه کدام یک از محصولات سامسونگ از اندروید 12 پشتیبانی می کنند در یک مقاله دیگر  در سایت آی تی بازار بررسی شده است. اما به تازگی شیائومی هم لیست کاملی از گوشی های موبایل این شرکت را ارائه داده است که می توانند از رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 12 پشتیبانی کنند. شیائومی معمولا این آپدیت ها را برای گوشی های پرچمدار خود ارائه می دهد. ولی احتمال می رود تمام گوشی های سری می 11، تمام گوشی های سری می 10، تمام گوشی های سری ردمی نوت 10، تمام گوشی های سری نوت 9، تمام گوشی های سری ردمی نوت 9 و گوشی های فولد این برند، از نسخه اندروید 12 پشتیبانی خواهند کرد.

کدام گوشی های اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 را دریافت خواهند کرد

پیش بینی می شود هم شیائومی و هم دیگر برندهای گوشی موبایل، به زودی لیست مدل های خود را برای پشتیبانی از اندروید 12 اعلام می کنند. در حال حاضر شیائومی در کنار سامسونگ به رقابت تنگاتنگی می پردازد. در بازار اروپا و در سه ماهه دوم سال 2021 شیائومی توانست از سامسونگ هم در فروش پیشی بگیرد. اما باید دید با عرضه مدل های جدید گوشی سامسونگ این رقابت چطور پیش می رود.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا