گوناگون

نشست هم اندیشی شرکت های هوشمند سازی مدارس در موسسه تبیان

نشست هم اندیشی مدیران شرکت های هوشمند سازیدر موسسه تبیان در تاریخ سه شنبه 4 اسفند 94 ساعت 9:30 با حضور شرکتمادیران،سایت آی تی بازار ، شرکت های فعال تجهیزات هوشمند سازی مدارس، فعالان بازار دیتاویدئو پروژکتور و … برگزار شد و این نشست که در محل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان انجام می شود در جهت بررسی فرصت های بازار داخلی و چالش های موجود بر سر راه شرکت ها و … می باشد، برای اطلاعات بیشتردر ادامه بااخبار آی تی و فناوریدر آی تی بازار همراه باشید.

نشست هم اندیشی هوشمند سازی

افزایش حجم اطلاعات، کهنه شدن سریع مطالب آموزشی، تغییر سریع جوامع و غیر قابل پیش بینی بودن آن ها، یادگیری و آموزش پیوسته را طلب می کند. متحول شدن رویکرد های آموزشی در سطح بین المللی و شکل گیری مدارس هوشمند که در واقع تلفیق فناوری اطلاعات و برنامه های درسی است و تغییراتی اساسی در فرایند یاددهی و یادگیری به دنبال داشته است.

اهمیت جایگزینی شیوه های جدید آموزشی و به کار گرفتن فن آوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند آموزش را روشن می سازد. در این رویکرد معلم، یک راهنما و همراه است و نه منتقل کننده دانش و دانش آموز نیز به عنوان عضوی فعال، منتقد، خلاقانه در امر آموزش مشارکت دارد و نظام ارزشیابی بر اساس توجه به فرآیند طراحی شده و همچون گذشته نتیجه محور نیست.

در این راستا موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان به عنوان یکی از پیشگامان این عرصه که سال هاست در زمینه آموزش و پژوهش در فضای مجازی فعالیت گسترده ای داشته و موفق به جذب مخاطبان زیادی شده است این نشست هم اندیشی را با حضور اساتید و صاحبان نظر، مدیران شرکت هایهوشمند سازیو … برگزار نمود و سایت آی تی بازار نیز در کنار سایر شرکت های بزرگ بازار در این همایش شرکت حضور دارد.

محور های نشست هم اندیشی هوشمند سازی مدارس و فضاهای آموزشی :

  • بررسی فرصت های بازار داخلی
  • چالش های موجود بر سر راه شرکت ها
  • بررسی پتانسیل شرکت ها، ایجاد تشکل صنفی و حقوقی
  • بهره برداری از تجارب موفق و کاربردی شرکت ها
  • گسترش شبکه دوستان کاری جهت همکاری های مشترک

تصاویر هوشمندسازی مدارس و فضاهای آموزشی :

هوشمندسازی مدارس و فضاهای آموزشی

 

هوشمند سازی فضاهای آموزشی هوشمندسازی مدارس

 

اسمارت اسکول یا هوشمندسازی مدارس و هوشمندسازی فضاهای آموزشی

 

هوشمند سازی مدارس اسلامی

 سایتآی تی بازارنیز با حضور درنشست هم اندیشی هوشمند سازی به دعوت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان سعی بر این مهم دارد که در جهت فرهنگ سازی و آمادسازی بستر ارائه خدمات و معرفی منابع اصلی سخت افزاری و نرم افزاری هوشمندسازی به ارگانهای دولتی و بخش خصوصی گامی موثر بردارد، انشاالله با حصول دست آوردهای این نشست مهم و هوشمندشدن فضاهای آموزشی کشور هر چه زودتر شاهد رشد استعدادهای شگرف ایران زمین باشیم.

اخبار تکمیلی متعاقباًاعلام خواهد شد.

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. سلام
    هوشمند سازی مدارس مسئله ای هستش که چند سالی میشه در کشور ما مطرحه و من فکر می کنم اگه همچین اتفاقی بیفته میتونه خیلی توی یادگیری و پیشرفت دانش آموزان تاثیر بزاره ولی خوب این کار نیاز مند صرف هزینه و وقت خیلی زیادی هستش و من امیدوارم به زودی این اتفاق هم در کشور ما بیفته .

  2. سلام
    نشست هم اندیشی مدیران شرکت های هوشمند سازی در موسسه تبیان در تاریخ سه شنبه 4 اسفند 94 ساعت 9:30 با حضور شرکت مادیران، سایت آی تی بازار ، شرکت های فعال تجهیزات هوشمند سازی مدارس، فعالان بازار دیتاویدئو پروژکتور و … برگزار شد و این نشست که در محل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان انجام می شود در جهت بررسی فرصت های بازار داخلی و چالش های موجود بر سر راه شرکت ها و … می باشد

  3. سلام ممنون از سایت ای تی بازار برای بهبود کارای این سایت واقعا تلاششو میکنه و امکانات به روز خوبی در اختیارمون قرار میده که باعث راحت تر شدن سبک زندگیمون میشه همچنین با تنوع محصلاتی که داره کاربران متنوعی رو به خود جذب کرده با تشکر از این سایت موفق

  4. با سلام وتشکر از ای تی بازار که برای فرهنگ سازی و اطلاعا رسانی همچین اخباری رو می ذاره. این نشست ها بسسیار خوبه به طور مثال در مدرسه ما 3 تا کلاس هوشمند هست و لی از اونجایی که یا معلم بلد نیست استفاده کنه یا مسائل دیگه در اون اتاق بسته است . امیدوارم یه روز با این اطلاع رسانی ها اطلاعات مردم بالا بره و بشه از ااین کلا ها استفاده کرد

  5. لطیف قشنگی بود هوشمندسازی مدارس !! هوشمند سازی فضاهای آموزشی !! وقتیکه یک بورد هوشمند رو بجای تخته سیاه میزارن توی کلاس و معلم آموزش ندیده و کم سواد فقط به اندازه یک وایت بورد از اون استفاده میکنه کجای این کار هوشمندسازی نام داره، لطفا” اساتیدی که دور هم جمع شدید نفری 500 هزار تومان بزارید و یک تیم درست کنید تا برن ژاپن یا مالزی ببینید در اسمارت اسکول های اونها از خودکار و کتاب خیری نیست و تمام دانش آموزان و معلمان با استفاده از عینک هدست های واقعیت مجازی و پروژه های جمعی از سنین پائین هم کار گروهی رو یاد میگیرند و هم استفاده از تجهیزات هوشمند شون، حالا خواهشا” آی تی بازار و با مدیران تبیان بفرمائید در همایش هوشمند سازی مدارس چقدر راجع به این موضوع صحبت شد؟؟؟

  6. هوشمندسازی باید یک پروژه ملی باشد نه فقط در سطح مدارس ابتدائی و راهنمایی بلکه می بایست هرجاکه کلمه آموزش را بکار میگیرد هوشمندسازی جزء ابتدایی ترین وطایف مجریان باشد و فقط در این صورت میتوانیم در زمینه علمی و آموزشی از منظقه بلکه جهان پیشی بگیریم.

    1. سرکار خانم نجفی، بسیار با نظر شما در مورد فراگیری هوشمند سازی در سطح یک پروژه ملی و کلیه فضاهای آموزشی موافق هستیم، پیشنهاد آی تی بازار برای اجرائی شدن این مهم به مسئولان و تصمیم گیرندگان ذی ربط، لازم الاجرا کردن هوشمند سازی فضاهای آموزشی از طرف سازمانهای صادر کننده پروانه تاسیس و بهره برداری یا جواز کسب می باشد.

  7. سلام وقت بخیر، هوشمند سازی مدارس ایران چندین سال است که آغاز شده ولی بخاطر عدم حمایت مالی دولت از این مهم متاسفانه هوشمند سازی مدارس و دانشکاه ها در حد یک وایت بورد هوشمند است که غالباً اساتید و معلمان خود برای کار با آنها آموزش لازم را ندیده اند، در صورتیکه در کشورهای پیشرفته سالهاست که دیگر دانش آموزان و دانشجویان بجای قلم و دفتر و کتاب حتی از تکنولوژی های روز آنلاین استفاده میکنند و از زمان آموزش حداکثر بهره وری را دارند و این نشست که موسسه تبیان برگذار کرده و یا سایت آی تی بازار منعکس کرده یا قصد فرهنگ سازی هوشمند سازی را دارد طبق معمول برای یک سود کوتاه مدت است و دولت به دلیل عدم حمایت مالی خود سد راه این پروژه خواهد بود، فقط شاید چند مدرسه غیر انتفاعی یا دانشکاههای خصوصی بکارگیری کنند که آنهم مختص به قشر محدودی میشود.

    1. جناب آقای سیداحمد طباطبائی، ای کاش که فرمایشات شما در خصوص هوشمند سازی مدارس و دانشگاهها صحت نداشت ولی متاسفانه از آنجائیکه تصمیم گیری ها، اجرای طرح ها و مصوبات آموزشی در این روزها معمولاً فقط اسم بخش خصوصی را یدک میکشد و اجرای تحولات آموزشی دولتی گاهاً به خاطر مقدمات مرسوم، زمان بر می باشد، فرمایشات شما صادق است، ولی بخاطر داشته باشید هوشمندسازی مدارس در سطح ایران یک پروژه ملی بسیار بزرگ، هزینه بر و زمانبر می باشد.

      حال اینکه مدیران هوشمند موسسه فرهنگی تبیان همت فرمودند و این هم اندیشی مدیران شرکت های هوشمندسازی و فعالان حوزه آی تی را موجب شدند، گام نخست اما مهمی را برداشتند که تبیانیان را از نشستن، نگاه کردن و منتظر ماندن تا فضای آموزشی کشورمان روزی هوشمند شود مبرا میکند، مطمئن باشید در گام های بعدی با الگوسازی جوامع موفق در زمینه مذکور، ایجاد ساختار، برنامه ریزی و شرح وظایف هم اندیشان جلسه امروز و حمایت مالی نهادهای مربوطه یا خصوصی سازی به معنی واقعی و… بزودی شاهد بهینه شدن فضای آموزشی با بکارگیری از سخت افزارها و نرم افزارهای هوشمندسازی خواهیم بود.

      با آرزوی نامی شدن فضاهای آموزشی ایران – سیدعلی قائم مقامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا