موبایل

نصب iOS 14 بر روی 86 درصد از آیفون های فعال چهار سال گذشته

گزارش های اخیر شرکت اپل در مورد سیستم عامل iOS 14 حاکی از آن است که این نسخه جدید روی بیش از 86 درصد از آیفون های چهار سال گذشته به درستی نصب شده است. کمپانی اپل اعلام کرده که آی او اس 14 و آیپد آو اس 14 روی هم رفته و در مجموع روی 80 درصد از آیفون ها و آیپد های فعال گذشته نصب شده است.  این موضوع باعث شده تا کاربران امکانات جدید این سیستم عامل را به خوبی تجربه کنند.

در این میان، دستگاه های فعال شده در چهار سال گذشته تا 86 درصد به آی او اس 14 مهاجرت کرده اند. در آمارهایی که شرکت اپل از طریق بخش خبری اپلیکیشن اپ استور و در روز 24 فوریه 2021 منتشر کرده، مشخص شده است که بیش از 81 درصد گوشی های آیفون فعال در همان ابتدای کار و مشخصا تا نیمه دسامبر 2020 اقدام به نصب آی او اس 14 نموده بودند.

آیفون های فعال چهارسال گذشته از آی او اس 14 پشتیبانی می کنند

لیست قیمت گوشی موبایل آیفون

پشتیبانی اپل از سیستم عامل های قبل از iOS 14

با این وجود تا به امروز نزدیک به 12 درصد از مدل های گوشی موبایل آیفون از نسخه iOS 13 استفاده می کنند. احتمال می رود این دلیل عمدا و به دلیل پشتیبانی از آی او اس 14 به قبل مربوط می شود. شرکت اپل از تمامی دستگاه های پشتیبانی کننده از آی او اس 13 در آی او اس 14 پشتیبانی کرده است و همین موضوع نشان می دهد که عدم نصب نسخه 4 این سیستم عامل احتمالا به عدم تمایل کاربران یا احتمالا Jailbreak بودن دستگاه مربوط است. هر چند که هکرها تا به امروز توانسته اند آی او اس 14 را نیز از طریق روش های پیشین نظیر Checkmate جیل بریک کنند. حتی با این وجود هم افزایش تمایل کاربران برای نصب آی او اس 14 نشان دهنده آن است که شرکت اپل توانسته عملکردی موفقیت آمیز در زمینه توسعه نرم افزارهای مختلف و سیستم عامل های جدیدتر در میان کاربران داشته باشند.

پشتیبانی اپل از سیستم عامل های قبل از iOS 14

ویژگی های بهبود یافته در iOS 14 به بعد

سیستم عامل آی او اس 14 ماه سپتامبر 2020 معرفی شد. اما مدت کوتاهی پس از آن ورژن های ارتقاء یافته آن عرضه شد که ویژگی های بسیار خوبی را پشتیبانی می کرد. باز شدن قفل آیفون با اپل واچ در iOS 14.5 یکی از این ویژگی های جذاب بود. در مجموع ویژگی های امنیتی گوشی های آیفون به دلیل استفاده از این سیستم عامل بالاتر از سیستم عامل های دیگر است.

ویژگی های بهبود یافته در iOS 14 به بعد

هرچند اپل دسترسی گوشی آیفون و آیپد خود را به برنامه ها محدود می کند تا فقط از اپ استورهای تحت نظارت خود برنامه ها تهیه شوند ولی این موضوع قطعا در نهایت به سود کاربران اپل می باشد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ما که آیفون نداریم از ios 14 استفاده کنیم اما یه اندروید 11 داریم که هنوز با دهش کامل آشنا نشدیم داره میاد و قراره الهام گرفته از ios باشه، و قراره باگ های اندروید 10 رو نداشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا