آموزش و ترفند

نکاتی که باید در مورد iOS 14 بدانید

در رویداد آنلاین اپل که در تاریخ 15 سپتامبر برگزار شد علاوه بر رونمایی محصولات جدید اپل یعنی اپل واچ سری 6 و دو مدل آیپد اپل، سیستم عامل iOS 14 هم معرفی شد. در این رویداد از برخی ویژگی های iOS 14 معرفی شدند که کاربران مدت زیادی منتظر دستیابی به این ویژگی های iOS بودند. از جمله این ویژگی ها می توان به اضافه شدن برخی ویجت ها به iOS، ارتقاء Siri و غیره اشاره کرد. این ویژگی ها باعث بهبود کار با سیستم عامل آی یو اس برای کاربران قدیمی تر می شود و همچنین برای کسانی که قصد تغییر گوشی های اندرویدی خود به سیستم آی یو اس را دارند می تواند این کار راحت تر صورت پذیرد.

معرفی iOS 14 در رویداد آنلاین اپل

لیست قیمت آیفون

معرفی مهم ترین ویژگی های iOS 14

شاید چند سال پیش تفاوت های دو سیستم عامل محبوب برای گوشی موبایل یعنی iOS و اندروید تفاوت های زیادی با هم داشتند، اما در سال های اخیر این دو سیستم عامل با برداشت هایی که از یکدیگر داشته اند بیش از پیش با هم نقاط اشتراک دارند. به این صورت که اغلب ویژگی های یک سیستم عامل در دیگری نیز یافت می شود. با شناخت ویژگی های iOS 14 حس ملموس تری از تفاوت های این ورژن با قبلی ها خواهیم داشت.

مهمترین ویژگی های iOS 14

اضافه شدن ویجت ها

یکی از ضروری ترین تغییراتی که کاربران iOS نیاز آن را احساس می کردند شیوه ای برای مرتب سازی و تغییرات ظاهری در ویجت ها بود. از بعد از iOS 7 این بار بزرگترین تغییر ظاهری را در iOS 14 شاهد هستیم. با اضافه شدن ویجت ها و قابلیت App Library برای بهتر نمایش دادن اپ ها و در نهایت مرتب شدن صفحه نمایش، کاربران حس بهتری از کار با آیفون خود خواهند داشت. تا پیش از این نسخه محدودیت هایی برای مرتب سازی اپ ها برروی صفحه هوم وجود داشت.

ویجت ها در iOS 14

گزینه دوست داشتنی App Library

باز هم یک گزینه دیگر برای مرتب سازی ظاهر گوشی آیفون در iOS 14 که دیگر کاربر نیازی به گشتن در بین تعداد زیاد اپلیکیشن های نصب شده بر روی گوشی خود نباشد. با استفاده از گزینه App Library شما می توانید هر چه سریعتر صفحه گوشی خود و اپ های متعدد موجود بر روی آن را مرتب سازی کنید. یک نوار جستجو هم در بالای صفحه اپ ها وجود دارد که با استفاده از آن می توانید اپ مورد نظر خود را سرچ کنید.

اپ مرتب سازی در iOS 14

تماس های ورودی کمتر دردسر ساز خواهند شد

در iOS 14 وقتی شما در حال کار با گوشی آیفون خود هستید و اگر در همین حین با شما تماس گرفته شود دیگر تمام صفحه درگیر نمی شود. در این نسخه تماس ورودی در حین کار با گوشی به صورت نواری در بالای صفحه نمایش داده می شود که اگر شما نخواهید به تماس پاسخ دهید این نوار را به سمت بالا می کشید.  این کار موجب قطع شدن تماس با گوشی شما نمی شود اما شما می توانید به کار خود بر روی گوشی ادامه دهید. این قابلیت تنظیمات بیشتری دارد که می توانید با توجه به نیاز خود آن را در بخش Setting تغییر دهید.

تماس های ورودی در iOS 14

تصویر در تصویر در iOS 14

هرچند این قابلیت در آیپد اپل نسخه iOS 9 به بعد وجود داشت اما در آیفون امکان استفاده از آن نبود. با استفاده از این قابلیت که در گوشی های اندرویدی خیلی پیشتر استفاده می شد، کاربر می تواند در هنگام تماشای فیلم به کارهای دیگر خود نیز بر روی گوشی رسیدگی کند.

اضافه شدن مموجی به اپ Message

علاوه بر افزودن تعدادی مموجی به اپ مسیج در iOS 14 شما می توانید از قابلیت Mention هم در چت های گروهی استفاده کنید. در صورت خاموش بودن نوتیفیکیشن گروه هم اگر کسی شما را منشن کرده باشد با یک نوتیفیکیشن اختصاصی پیام مختص به شما نمایش داده می شود. ایجاد مموجی های اختصاصی هم برای شما در iOS 14 وجود دارد.

پیام رسان و مموجی در iOS 14

اپ Siri و طراحی جدید آن

قطعا Siri محبوب ترین دستیار صوتی محسوب می شود. اما در iOS 14 اپل امکان استفاده همزمان از سیری را با سایر اپ ها ایجاد کرده است. به این صورت سیری دیگر تمام صفحه آیفون را اشغال نمی کند. در هنگام استفاده از برنامه های دیگر زمانی که شما از Siri کمک می خواهید این برنامه به شکل بنری در بالای صفحه نمایشگر آیفون نشان داده می شود.

سیری در iOS 14

علاوه بر قابلیت هایی که عنوان شد، اپل در نسخه iOS 14 قابلیت های دیگری را نیز اضافه کرده. برای مثال شما می توانید با ضربه زدن بر پشت آیفون درخواست هایی از گوشی خود داشته باشید. این درخواست ها در قسمت تنظیمات و پس از نصب iOS 14 امکان پذیر خواهد بود. از دیگر ویژگی ها می توان به ایجاد قابلیت هایی مخصوص افرا ناشنوا اشاره کرد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. این قابلیت که وقتی تماس گرفته میشه و میتونی بدون اینکه جوابش رو بدی، با گوشیت کار کنی خیلی وقته رو سامسونگ اعمال میشه😂 و اپل تازه داره اینو رو گوشیاش میاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا