آموزش و ترفند

نکات جالب درباره تعمیرکاران لپ تاپ و نوت بوک

عیب یابی صحیح و رفع حتمی مشکلات رایانه ها با دانش فنی و تجربه تعمیرکاران کامپیوتر و لپ تاپ ارتباط مستقیمی دارد. آشنائی با قطعات مختلف همچنین آگاهی از کاربرد و اجزاء رایانه، روند عیب یابی و رفع ایراد را آسان می کند. تسلط بر اصول و روش تعمیرات و کشف بهترین راه حل می تواند در زمان و هزینه تعمیر لپ تاپ و نوت بوک شما، صرفه جوئی کند. برای کاهش قیمت و هزینه لازم است قطعات لپ تاپ را بدون واسطه خرید کنید و برای تعویض آن مستقیما به مرکز تعمیرات لپ تاپ (نمایندگی مجاز) مراجعه کنید. نمایندگی های معتبر سراسر کشور در این موارد فعالیت دارند :
• عیب یابی و رفع مشکلات صفحه نمایش انواع لپ تاپ و نوت بوک ایسوس سری : ASUS N Series – ASUS ROG Series
• رفع مشکلات بایوس لب تاپ ، بروز رسانی یا پروگرام مجدد BIOS انواع نوت بوک و لپ تاپ دل DELL Inspiron – DELL Vostro
• تعمیر- ترمیم و یا تعویض انواع لولا و قاب کف لپ تاپ – قاب دور کیبورد – قاب دور نمایشگر برای لپتاپ HP – DELL -ACER
• رفع مشکلات و عیب یابی علت روشن نشدن لپتاپ و اینکه چرا لپ تاپ تصویر ندارد. برای انواع نوت بوک و مک بوک
• تعمیر – ریبال و تعویض انواع پرازنده و چیپ گرافیک (CPU – GPU) انواع لپتاپ گیمینگ

عیب یابی صحیح و رفع حتمی مشکلات لپ تاپ

 از تعمیرکار لپ تاپ چه توقعی دارید؟

سرویس دهنده باید با همه قطعات لپتاپ و نوت بوک و اجزای الکترونیکی روی بردها و مدارات، آشنایی کامل داشته و به وظایف و عملکرد قطعاتی مثل: چیپ ها، ای سی ها (IC) حتی ریز قطعات (SMD – SMT) و سایر بخش ها و اجزای سازنده سیستم، اشراف کامل داشته باشد. تعمیرکار باید بداند انجام یک پردازش خاص به عهده کدام قطعه هست و در صورت اختلال در روند صحیح کارکرد دستگاه، باید به کدام قسمت دستگاه مشکوک باشد!
لازم است که تعمیرکار منتخب شما؛ علاوه بر اینکه تسلط کافی و آشنایی کامل با علوم پایه الکترونیک دارد، به مهارت های تخصصی مانند: نقشه خوانی و توانایی شناشایی قطعات مختلف، مسلط باشد. در این صورت می تواند اشکال لپ تاپ را یافته و برای رفع ایراد آن اقدام کند.

از تعمیرکار لپ تاپ چه توقعی دارید
تعمیر یا تعویض قطعه؟ مساله این است!

هنگامی که برای یکی از قطعات و یا بخش های مختلف لپ تاپ مشکلی پیش می آید، بزرگ ترین سوال کاربر این هست که آیا قطعه را تعمیر کنم یا تعویض قطعه (لپ تاپ) اقدام بهتری است؟!
بسیاری از قطعات و لوازم مثل: باتری لیتیوم پلیمر- Lithium polymer Battery به عنوان باتری داخل لپ تاپ و یا باتری لیتیوم یون – Lithium ion Battery تحت قالب باتری پرتابل و همچنین سایر لوازم مشابه، همه اینها جزو موارد و قطعات مصرفی هستند که در صورت از کار افتادن، رایانه شما را بلا استفاده می کند. خرید آداپتور برق لپ تاپ و یا باطری برای انواع لپ تاپ و نوت بوک (با کیفیت و اورجینال) تنها راه حل منطقی برای رفع ایراداتی از قبیل: شارژ نشدن و یا روشن نشدن رایانه است. البته تعویض نمایشگر شکسته – فن سوخته و یا کیبورد از کار افتاده، اجتناب ناپذیر است.
به شما توصیه می کنم برای تهیه قطعات و لوازم مورد نیازتان به فروشگاه اینترنتی پارتاکو مراجعه کنید. خرید بدون واسطه از وارد کننده قطعات و تحویل کالا در سراسر ایران امکان پذیر است. مثلا انواع باتری لپتاپ این فروشگاه به صورت سفارشی و با سلول های NCR JAPAN و KOREA مونتاژ شده است.

• هنگام خرید و جایگزینی آداپتور برق و باطری لپتاپ به توان (وات ساعت و میلی آمپر ساعت) آنها توجه کنید.
• هنگام خرید شارژر، باتری و سایر قطعات حتما از فروشنده مهلت تست و گارانتی معتبر بخواهید.
• از خرید لوازم جانبی و محصولات بی کیفیت و ارزان قیمت اجتناب کنید.

تعمیر یا تعویض قطعه لپ تاپ

چرا مردم به دنبال نمایندگی تعمیرات لپ تاپ هستند؟!

معمولا هنگام خراب شدن لپ تاپ ، مردم برای پیدا کردن تعمیرگاه مناسب اصلاحاتی مثل: نمایندگی معتبر ایسوس یا نمایندگی گارانتی لنوو را در اینترنت جستجو می کنند. طرفداران برند های لپ تاپ دل، لپ تاپ سامسونگ، ایسر، توشیبا و سایر برند ها نیز مراجعه به نمایندگی را ترجیح می دهند. خرید بدون واسطه قطعات اورجینال و پرداخت هزینه منطقی و قیمت واقعی برای تعمیر، جزء اصلی ترین خواسته ها و حق طبیعی مردم است.

چرا مردم به دنبال نمایندگی تعمیرات لپ تاپ هستند

هزینه تعمیر لپ تاپ من چقدر می شود؟

تعمیرات لپ تاپ معمولا دو حالت دارد: 1- رفع ایراد از طریق سرویس دستگاه 2- رفع ایراد لپ تاپ از طریق تعویض قطعه به علاوه سرویس دستگاه. البته این موارد توسط تعمیرکار اعلام می شود.
هزینه تعمیر لپ تاپ به چند مورد مهم بستگی دارد: اولین نکته ای که لازم است در نظر گرفته شود: برند، مدل، سری و سال تولید لپ تاپ است. اگر لپ تاپ شما به تعویض قطعه نیاز داشته باشد، نوع و مدل قطعه می تواند هزینه تعمیر را تغییر دهد.
• نکته مهم این است که: قیمت قطعات لپ تاپ های جدید در برخی از موارد، گرانتر از لپ تاپ مدل قدیمی است.
• در مرحله بعدی: کاربرد لپ تاپ نیز می تواند برای قیمت قطعات دستگاه، تعیین تکلیف کند. مثلا : قطعات و لوازم لپ تاپ گیمینگ، گرانتر است.در هر صورت بهتر است برای تعمیرات لپ تاپ حتما به نمایندگی های مجاز تعمیر لپ تاپ مراجعه کنید.

اگر تجربه، تخصص و اعتبار تعمیرگاه برای شما اهمیت دارد به ” تعمیرگاه لپ تاپ: پارت ایران – اصفهان به آدرس partiran.ir ” مراجعه کنید. فروشگاه قطعات (باتری-شارژر–قاب و کیبورد) پارتاکو به آدرس Partako.com با آرشیو کامل بیش از 60 هزار قطعه، آماده رفع نیاز رایانه شما است. از توجه شما متشکرم

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. اگر لپ تاپتون خراب شد، بنظر من بهتره بعد از شناسایی قطعه خراب، اون رو تعویض کنید تا تعمیر، البته برای تعمیر هم اگر دست یه تعمیر کار خوب بدین از خیلی بهتره، مخصوصا که اون قطعه اصل باشه و از برند اصلی اومده باشه و برای خود جنس باشه، برای پیدا کردن یه تعمیرکار خوب و مطمئن حتما بررسی کنید که سایت داشته باشند و توضیحات مناسب تو سایتشون نوشته باشنو نمونه کار هم در سایت شون باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا