راهنمای خریدراهنمای خرید گوشی موبایل

نکات مهم برای خرید گوشی های موبایل میان رده 

در این مقاله قصد داریم تا نکات مهم برای خرید گوشی های موبایل میان رده را بررسی کنیم. با توجه به افزایش قیمت گوشی موبایل در بازار و نیاز مسلم ما به این ابزار، بسیاری از کاربران به جای خرید گوشی های پرچمدار که در خیلی از موارد به یک کالای لوکس تبدیل شده است، تمایل به خرید گوشی های میان رده پیدا کرده اند. این گوشی ها از لحاظ قیمتی به صرفه تر هستند اما آیا واقعا کاربری لازم را فراهم می آوردند تا کاربر برای مدتی از خرید گوشی موبایل جدید بی نیاز باشد؟ در هر صورت چه انتخاب شما یک گوشی میان رده باشد چه یک گوشی پرچمدار، باید دقت داشته باشید تا بیشترین میزان امکانات را با توجه به قیمت گوشی موبایل برای شما فراهم بیاورد.

گوشی های هوشمند میان رده در بازار

لیست قیمت گوشی موبایل

چرا گوشی های میان رده رشد پیدا کردند؟

شاید در سالهای اخیر این موضوع خیلی به چشم نمی خورد که تفاوت واضحی بین گوشی های میان رده و پرچمدار یک برند وجود داشته باشد. اغلب شرکت های تولید کننده گوشی موبایل سعی می کردند گوشی هایی را مبتنی بر آخرین تکنولوژی روز دنیا عرضه کنند. اما بعد از پر چالش تر شدن این بازار و عقب ماندن شرکت های قدری مانند اچ تی سی و نوکیا و حتی اخیرا شرکت ال جی، شرکت های دیگر تولید کننده گوشی های هوشمند سیاست های جدیدی را برای باقی ماندن در این بازار در پیش گرفتند.

شاید صحیح ترین این سیاست ها را شرکت کره ای سامسونگ در پیش گرفت. سامسونگ از چند سال قبل علاوه بر تولید گوشی هایی کاملا به روز و با کیفیت، در تولید گوشی های اقتصادی هم تلاش می کند. در حال حاضر مدت زیادی است که سامسونگ به عنوان برترین فروشنده گوشی هوشمند در دنیا از نظر تعداد فروش گوشی، شناخته می شود و این موضوع را تا حد زیادی مرهون گوشی های میان رده و متنوع خود می باشد.

تفاوت های گوشی موبایل میان رده و پرچمدار

یکی از تفاوت های عمده بین گوشی های میان رده و گوشی های پرچمدار، اختلاف قیمت آنهاست. کاملا واضح است که این اختلاف قیمت به خاطر سخت افزار به کار رفته و قطعاتی است که در هر کدام از این نوع گوشی های موبایل به کار می روند. هر فردی برای خرید گوشی موبایل یک سری اولویت ها دارد. برای مثال برای یک گیمر، تراشه اصلی و همچنان GPU به کار رفته، اندازه و نوع نمایشگر از اهمیت زیادی برخوردار هستند. چرا که سرعت لودینگ بازی به این عوامل بستگی زیادی دارد. شاید در چند سال اخیر گوشی های گران قیمت با تراشه های قدرتمند تنها گزینه برای گیمرها محسوب می شدند اما امروزه برندهایی مانند سامسونگ، شیائومی و پوکو گوشی هایی را به بازار روانه کرده اند که برای گیمرها طراحی شده اند. از لحاظ قیمت نیز قیمت گوشی های گیمینگ، چندان عجیب نیستند و می توان با یک هزینه معقول یک گوشی هوشمند مناسب برای بازی را خریداری کرد.

تفاوت های گوشی موبایل میان رده و پرچمدار

نکته دیگری که در بین گوشی های پرچمدار و میان رده ها تفاوت ایجاد می کند، ساختار بدنه و میزان مقاومت آن است. پرواضح است که گوشی های پرچمدار اغلب مقاوم ترین بدنه ها را در مقابل آسیب های فیزیکی دارند. اما گفتنی است که در سال 2020 و امسال گوشی های میان رده ای به بازار عرضه شدند که از نظر مقاومت بدنه و صفحه نمایش، گوشی موبایلی در حد یک پرچمدار را ارائه می دادند. تا یکی دو سال اخیر ضد آب بودن یک گوشی فقط مختص گوشی های موبایل صنعتی و یا پرچمداران بود. اما می توان نمونه هایی از گوشی های ضد آب را نام برد که اخیرا از میان میان رده ها عرضه شده اند. به عنوان نمونه می توان به گوشی های گلکسی A52 5G و شیائومی سری نوت 9  و آیفون SE 2020 اشاره نمود که علاوه بر داشتن قیمت مناسب، در برابر نفوذ آب نیز مقاوم هستند.

تفاوت دوربین گوشی میان رده و پرچمدار

یکی از مهمترین تفاوت هایی که عموم مردم در هنگام خرید گوشی هوشمند به آنها توجه می کنند دوربین گوشی است. دوربین های به کار رفته در گوشی های پرچمدار خیلی وقت ها با دوربین های عکاسی حرفه ای رقابت می کنند. این دوربین ها  در گوشی موبایل اپل و سامسونگ شامل دوربین های اصلی و چند دوربین با لنزهای مختلف برای ثبت تصاویر با کیفیت هستند. اما جالب است بدانیم در مدل های اخیر میان رده های سامسونگ و شیائومی و حتی گوشی موبایل هوآوی که این روزها بازار خوبی ندارد، ما شاهد استفاده از دوربین هایی هستیم که کیفیت های عالی را چه برای عکاسی و چه برای فیلم برداری به کاربر ارائه می دهد.

تفاوت دوربین گوشی میان رده و پرچمدار

تفاوت نمایشگر گوشی میان رده و پرچمدار

شاید مهم ترین نکته در ایجاد تفاوت گوشی موبایل میان رده و پرچمدار در نوع نمایشگر آنهاست. در گوشی های پرچمدار اغلب از نمایشگرهای سوپر امولد که بهترین کیفیت را ارائه می دهند استفاده می شود اما در میان رده ها، رنج نمایشگرهای استفاده شده از ال سی دی موبایل معمولی تا نمایشگرهای فول اچ دی پلاس را شامل می شوند.

یک نکته در اینجا وجود دارد که وضوح تصویر و نمایش رنگ در گوشی ‌های پرچمدار، جذاب ‌تر از گوشی های میان رده است ولی مادامی که سمت نمایشگرهای پرچمدار نرفته ‌اید، صفحه ‌نمایش گوشی میان ‌رده نیز برای شما جذاب است و از کار کردن و تماشای فیلم با آن لذت خواهید برد! در مورد باتری موبایل در گوشی های میان رده هم به دلیل بازار رقابتی زیادی که وجود دارد شرکت های سازنده در تلاشند بهترین باتری ها را با شارژ سریع به کاربران عرضه کنند.

تفاوت نمایشگر گوشی میان رده و پرچمدار

رنج قیمتی گوشی های میان رده در ایران

در بازار گوشی های میان رده، تعداد زیادی از نام ها به چشم می خورند که در این میان سامسونگ و شیائومی مطرح تر از بقیه هستند. اگر بخواهیم گوشی های میان رده و پایین رده را از لحاظ قیمت در بازار ایران  بررسی کنیم، این قیمت ها از حدود 3 میلیون تومان آغاز می شوند و تا حدود 15 میلیون تومان نیز ادامه دارند. در سایت آی تی بازار می توانید قیمت گوشی ها را بر اساس برند و از ارزان ترین تا گران ترین آنها بررسی کنید. برای نمونه، گوشی های اقتصادی از برندهای شیائومی و سامسونگ وجود دارند که می توان آنها را خریداری کرد.

گوشی های میان رده ای با رنج قیمتی 10 میلیون تومان (در بازار فعلی) می تواند گزینه بسیار مناسبی برای خرید باشد. گوشی موبایل شیائومی، حتی گوشی هایی در حد پرچمدار را در این رنج قیمتی عرضه می کند. در حال حاضر حتی گوشی هایی با پشتیبانی از اینترنت 5G هم در این رنج قیمتی در بازار وجود دارند. در این میان حتی کمپانی اپل هم که همیشه به خاطر گوشی های با کیفیت و گران قیمت خود معروف است، در سالهای اخیر مدل گوشی موبایل اقتصادی تری نسبت به دیگر مدل های گوشی آیفون عرضه کرده است. به عنوان نمونه، گوشی آیفون اس ای هم اکنون با  قیمت حدود 12 میلیون تومان در دسترس می باشد.

رنج قیمتی گوشی های میان رده در ایران

 جمع بندی نکات مربوط به خرید گوشی موبایل میان رده

نکته آخر اینکه خرید گوشی موبایل در وهله اول از لحاظ قیمتی برای کاربر مساله مهمی محسوب می شود. چرا که در حال حاضر شما می توانید گوشی هایی را در بازار تهیه کنید که قیمتی بسیار مناسب تر از یک پرچمدار هستند ولی تمام ویژگی هایی را که از یک گوشی هوشمند انتظار دارید را برای شما فراهم می آورند. پس از بررسی ویژگی های مورد نظر خود می توانید از بین گوشی های میان رده بازار یک مدل مناسب را با خیال راحت انتخاب کنید.

سایت آی تی بازار با شعار ذره بین مقایسه قیمت های فروشگاه های بازار آی تی می تواند در این مورد کمک خوبی برای شما باشد چرا که فروشندگان و تامین کننده های مطرحی را گرد هم آورده است و شما می توانید با مقایسه قیمت گوشی موبایل مورد نظرتان و یا هر کالای حوزه آی تی دیگر، به صورت مستقیم و بدون واسطه از فروشنده مورد نظرتان خرید کنید.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. باتوجه به اینکه بیشتر خریداران سامسونگ، گوشی میانرده میخرند پس سامسنوگ بیشترین تمرکز و تنع رو برای این قسمت میذاره و بهش بها میده، باتوجه به اینکه در گوشی های بالارده و موبایل های پرچمدار، اپل رقیب اصلی گلکسی هست تو این مورد هم سامسنوگ همیشه تلاشش برای بهترین بودن هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا