نقد و بررسی

هدست واقعیت مجازی ریزر HDK 2 دارای دو نمایشگر OLED

هدست واقعیت مجازی ریزر HDK 2 دارای دو نمایشگر OLED بوده و توانایی تجربه واقعیت مجازی با 90 فریم بر ثانیه، مشخصات سخت‌ افزاری این عینک واقعیت مجازی را در زمره‌ بهترین هدست ‌های واقعیت مجازی موجود قرار داده است. در ادامه بااخبار آی تی و فناوری در آی تی بازار همراه باشید.

کمپانی ریزر در نمایشگاه E3 2016 از هدست واقعیت مجازی جدید خود با نام HDK 2 رونمایی کرد. این هدست در حدود 400 دلار قیمت خواهد داشت. ریزر (Razer) از هدست واقعیت مجازی تازه ‌ای برای پلتفرم منبع باز (Open Source) در E3 2016 رونمایی کرد. طبق اعلام ریزر این سخت ‌افزار در ماه جولای و با قیمت 399.99 دلار برای خرده ‌فروشی ‌ها عرضه می ‌شود.

با پیشرفت هرچه بیشتر فناوری واقعیت مجازی، اکنون کمپانی نامدار ریزر از قصد خود برای انتشار نسخه جدید هدست واقعیت مجازی HDK خبر داده است. این کمپانی در بیانیه ‌ی مطبوعاتی خود با اشاره به هدست واقعیت مجازی HDK 2 گفت: هدست واقعیت مجازی HDK 2 یا Hacker Development Kit (کیت توسعه هکر) با طراحی لنز سفارشی و دو نمایشگر OLED‌ با رزولوشن 2160 در 1200 عرضه می‌ شود. این محصول همچنین شامل تکنولوژی IQE یا همان Image Quality Enhancer (تقویت کیفیت تصویر) برای کاهش Screen Door Effect (دیده شدن پیکسل‌ های ریز نمایشگر) است.

اینهدست واقعیت مجازیدر کنار پشتیبانی از تمامی بازی‌ های طراحی شده برای پلتفرم OSVR، قادر به اجرای بازی‌ های Steam VR که با کنترلرهای استاندارد قابل اجرا هستند، نیز خواهد بود. احتمالا می ‌توانیم انتظار عرضه یک راه‌ حل برای کنترلرهای حرکتی را در آینده برای پلتفرم داشته باشیم. طبق اشاره ریزر، طبیعت باز پلتفرم این فرصت را به کمپانی ‌های سازنده سخت ‌افزار می ‌دهد تا کنترلرهای مخصوص به خود را تولید و عرضه کنند.

از دیگر ویژگی‌ های سخت‌ افزاری HDK 2‌ می ‌توان به ریوپتر (واحد اندازه‌ گیری برای توان عدسی) +4/5 تا -2 اشاره کرد که به افراد استفاده کنند از عینک، اجازه استفاده راحت از هدست را بدون نیاز به اصلاح‌ دید اضافه می ‌دهد.

کمپانی ریزر در حال حاضر نیز اولین نسخه از Hacker Development Kit را با قیمت ثابت 299/99 دلار عرضه کرده است، هرچند کیفیت تجربه این محصول و نمایشگر آن قابل مقایسه و رقابت با محصولاتی مانند اچ‌ تی‌ سی وایو (HTC Vive) و آکیولس ریفت نیست. HDK 2 در کنار بروزرسانی کیفیت، در پاسخ به انتظارات بازیکنان به ‌روز، همچنان به عنوان راه حلی منبع باز در دسترس طرفداران و توسعه ‌دهند گان قرار می‌ گیرد. در زمان انتشار این محصول در ماه جولای (تیر تا مرداد) می‌ توانیم نگاه نزدیک تری را به هدست واقعیت مجازی HDK 2 بی‌ اندازیم.

لیست قیمت عینک هدست واقعیت مجازی

کاربر گرامی، لطفاً با درج نظرات خود در ارائه مطالب مفید تر این پورتال را یاری فرمائید و در صورت مفید واقع شدن این مطلب در مورد هدست واقعیت مجازی ریزر برای دوستان خود در شبکه های اجتماعی منتشر نمائید.

هانیه صفدری

نمایش دیدگاه ها

  • هدست واقعیت مجازی ریزر HDK 2 بسیار خوب ارئه شده به خصوص بالا بودن کیفیت نمایشگرها و جدا بودن برای هر چشم مکه می تواند تجربه ای وق العاده را داشته باشد به خصوص که 90 فریم برثانیه کیفیت هر فیلم آن باشد که دیگر عالی البته قیمت بالای آن را نیز باید مدنظر قرار داد که با این کیفیت شاید ارزش را داشته باشد و من منتظرم تا اون رو بخرم و استفاده کنم
    ممنون از ای تی بازار

  • با سلام و خسته نباشید به ای تی بازاریای عزیز
    هدست واقعیت مجازی ریزر HDK 2 با داشتن طراحی مناسب در این هدست میتونه مشتریان گیمنتی و جلب خودش کنه علاوه بر این این هدست واقعیت مجازی ریزر HDK 2 با داشتن پیکسل های متراکم میتونه کیفیت خوبی در تصاویر مجازی ارائه بده و همچنین قیمت خوبی نصبت به هدست سونی داره امیدوارم در اینده نزدیک در ای تی بازار عرضه ش با تشکر

  • با سلام
    هدست واقعیت مجازی ریزر HDK 2 دارای دو نمایشگر OLED که این هدست طراحی زیبایی دارد و یکی از بهترین هدست های واقعیت مجازی است.این هدست کاربران زیادی رو به سمت خود کشونده است و این هدست دارای دو نمایشگر است.

  • با سلام
    هدست واقعیت مجازی ریزر HDK 2 دارای دو نمایشگر OLED بوده و توانایی تجربه واقعیت مجازی با 90 فریم بر ثانیه، مشخصات سخت‌ افزاری این عینک واقعیت مجازی را در زمره‌ بهترین هدست ‌های واقعیت مجازی موجود قرار داده است.

  • با سلام.هدست واقعیت مجازی ریزر HDK 2 دارای دو نمایشگر OLED.

    کمپانی ریزر در نمایشگاه E3 2016 از هدست واقعیت مجازی جدید خود با نام HDK 2 رونمایی کرد. این هدست در حدود 400 دلار قیمت خواهد داشت. این هدست واقعیت مجازی در کنار پشتیبانی از تمامی بازی‌ های طراحی شده برای پلتفرم OSVR، قادر به اجرای بازی‌ های Steam VR که با کنترلرهای استاندارد قابل اجرا هستند،
    کمپانی ریزر در حال حاضر نیز اولین نسخه از Hacker Development Kit را با قیمت ثابت 299/99 دلار عرضه کرده است، هرچند کیفیت تجربه این محصول و نمایشگر آن قابل مقایسه و رقابت با محصولاتی مانند اچ‌ تی‌ سی وایو (HTC Vive) و آکیولس ریفت نیست.

  • خبرتون خیلی خوب بود...من یه هدست واقعیت مجازی با همین برند ریزر می خوام بخرم اما قیمتش ارزون تر باشه میشه بهم یه مدل خوب معرفی کنید؟؟؟مرسی

نوشته های اخیر

بهترین کنسول های بازی در سال ۲۰۲۴ | معرفی بهترین ها

وقتی که اسم تابستان را می‌شنویم ناخودآگاه به یاد تعطیلات و خاطرات خوش این فصل…

16 ساعت قبل

انواع کیف پول رمز ارز دیجیتال

اگر کمی با بازار رمز ارزهای دیجیتال یا «کریپتو» آشنا باشید، حتماً اصطلاح «کیف پول…

3 هفته قبل

تفاوت بین پلی استیشن 5 معمولی و اسلیم

پلی استیشن یکی از محبوبت ترین کنسول های بازی در دنیا توسط شرکت غول تکنولوژی…

3 هفته قبل

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

2 ماه قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

3 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

3 ماه قبل