هسته‌ پردازشی جدید سامسونگ Mongoose سریعتر از هسته های قبلی

هسته‌ پردازشی جدید سامسونگ Mongooseسریعتر از هسته های قبلی:زمانی که سامسونگ، گلکسی S6 را با چیپ‌ست اگزینوس معرفی نمود، همه باور کردند که این کمپانی در این بخش نیز به خودکفایی رسیده است و حتی می‌تواند کوالکام، مدیاتک و اینتل را در این بخش شکست دهد.در ادامه بااخبار آی تیبازار همراه باشید.

چند هفته پیش، شایعاتی در خصوص اینکه سامسونگ سخت در تلاش است تا تولید هسته‌ پردازشی اختصاصی خود را آغاز کند، وابستگی‌اش به هسته‌های ARM را کاهش داده و هسته‌ خود را مبتنی بر معماری ARMv8 روانه‌ بازار کند، شنیده می‌شد و اکنون به نظر این خبر در حال پیوستن به واقعیت است (با توجه به تولید چیپ‌ست‌های قدرتمند اگزینوس این امر بسیار عاقلانه است، چرا که الان چیپ‌ست‌های اگزینوس از کورتس A53 و A57 استفاده می‌کنند و وجود هسته پردازشی اختصاصی سامسونگ بر قدرتمندتر شدن سخت‌‎افزار کمک شایانی خواهد کرد).

هسته‌ پردازشی جدید سامسونگ Mongoose سریعتر از هسته های قبلی

گفته می‌شود این پروژه از سال ۲۰۱۱ توسط سامسونگ کلید خورده  و اکنون مراحل پایانی ساخت این هسته پردازشی است.

براساس شنیده‌ها، هسته‌ پردازشی سامسونگ Mongoose نام دارد که مبتنی بر معماری ARMv8 در حال توسعه است. اطلاعات منتشر شده هم نشان دهنده فرکانس 2.3 گیگاهرتزی برای این چیپ‌ست در کنار فرآیند تولید ۱۴ نانومتری سامسونگ است و این امر سبب می‌شود از نظر کنترل حرارت نیز Mongoose شرایط خوبی داشته باشد.

همچنین طبق بررسی‌‌ها و نتایج به دست آمده در بنچمارک‌ها، Mongoose در حالت تک هسته‌ای دارای 45 درصد بهبود عملکرد نسبت به چیپ‌ست اگزینوس 7420 است؛ این مسئله نشان دهنده این است که توان پردازشی CPU سامسونگ، ظرف یک‌سال آینده دو برابر خواهد شد.

هسته‌ پردازشی جدید سامسونگ Mongoose سریعتر از هسته های قبلی

تا به این جا با Mongoose آشنا شدیم، اما کمی مسئله را جزئی‌تر کنیم، نام سری جدید چیپ‌ست‌های سامسونگ اگزینوس M خواهد بود و اولین نسل آن‌ها نیز M1 نام دارد و می‌تواند با هسته‌ Cortex-A71 و Cortex-A72 نیز کار کند؛ همچنین انتظار می‌رود این هسته پردازشی از معماری ناهمگون پیروی کند (به لطف این ویژگی، سخت‌افزار دستگاه بهبود یافته و  وظایف مختلف با سرعت بالاتر و مصرف انرژی کم‌تر انجام خواهد گرفت).

شایعات نشان می‌دهد این چیپ‌ست، 9 تا 12 ماه آینده به تولید انبوه می‌رسد، پس با توجه به توسعه‌ هسته‌ پردازشی اختصاصی سامسونگ، باید انتظار داشت که نسل بعدی پرچمدار این کمپانی یعنی  گلکسی S7 از این تراشه بهره ببرد.

همچنین باید گفتسامسونگعضو HSA Foundation‌ است و به این دلیل، حتی می‌توان انتظار داشت تا با معرفی این هسته پردازشی، دنیای سخت‌افزار موبایل و تبلت را تغییر دهد!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سامسونگ با شروع به کار پردازنده اگزینوس و عرضه آن در گوشی s6 توانست نظر همه را به طرف خود جذب کند شاید بتوان شروع پروژه ای عظیم برای تولید چیپ ست ای گوشی که ای تی بازار هم توضیح داده باشدو این خبر بدی برای مدیاتک،کوالکام و اینتل است زیرا اگزیوس یک بازخورد عالی را نیز در پشت سر دارد و توانسته توج و اعتماد مردم به تولید چیپ ست های سامسونگ را افزایش دهد

  2. با سلام
    هسته‌ پردازشی جدید سامسونگ Mongoose سریعتر از هسته های قبلی که این پردازنده سامسونگ Mongoose نام دارد که مبتنی بر معماری ARMv8 است و برای گوشی های جدید سامسونگ استفاده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا