نقد و بررسینقد و بررسی موبایل و تبلت

گوشی جدید مایکروسافت Surface Duo چه ویژگی هایی دارد؟

به تازگی مشخصات فنی و ویژگی های گوشی مایکروسافت با نام سرفیس دو به بیرون درز پیدا کرده است. اولین بار سال گذشته بود که مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد گوشی هوشمندی را با ویژگی های محصولات مایکروسافت به بازار ارائه دهد. اما اطلاعاتی از این محصول در دست نبود تا حالا که بر اساس گزارش هایی که منتشر شده می توانیم به برخی اطلاعات در مورد مشخصات و ویژگی ها و همچنین قیمت احتمالی و تاریخ عرضه این گوشی هوشمند دسترسی داشته باشیم. با وارد شدن این گوشی به بازار گوشی موبایل احتمالا شاهد رقابت Surface Duo با سایر پرچمداران خواهیم بود.

مشخصات فنی گوشی مایکروسافت سرفیس دو

لیست قیمت گوشی موبایل

مشخصات فنی گوشی Microsoft Surface Duo

اولین و شاید مهم ترین نکته در مورد گوشی مایکروسافت Surface Duo این است که در آن به جای ویندوز 10، از اندروید 10 و قابلیت استفاده از برنامه های گوگل پلی جایگزین شده اند. رم این گوشی 6 گیگابایت بوده که در سه نسخه با حافظه 64، 128 و 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد. گوشی موبایل سرفیس دو مایکروسافت، دارای دو صفحه تاشو بوده و تراشه قدرتمند اسنپدراگون 855 به کار رفته به همراه دیگر قابلیت ها، از اجرای برنامه ها در دو صفحه گوشی پشتیبانی خواهد کرد. این گوشی مایکروسافت همچنین از شبکه اینترنت LTE پشتیبانی خواهد کرد و پیش بینی می شود در نسخه های بعدی پشتیبانی از شبکه های دیگر اینترنت نیز به آن اضافه گردد. هر کدام از صفحات گوشی معادل 5.65 اینچ خواهند بود و حاشیه دور صفحه قسمتی از نمایشگر اصلی را پوشش می دهد چون نسبتا پهن هستند. این دو صفحه مجزا توسط یک قطعه لولا مانند فلزی به هم متصل شده اند. احتمال می رود گوشی مایکروسافت مدل Surface Duo قابلیت این را داشته باشد که در هر کدام از صفحات به طور مجزا بتوان برنامه جداگانه ای را نیز اجرا کرد. این گوشی هوشمند دارای یک قلم هوشمند و یک هندزفری بی سیم است اما متاسفانه اطلاعاتی از مشخصات فنی این دو در دست نیست. موارد دیگر قابل ذکر دوربین 11 مگاپیکسلی این گوشی است که در صورت چرخاندن صفحه قابلیت گرفتن عکس سلفی را هم به کاربر می دهد.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی مایکروسافت سرفیس دو

تاریخ عرضه و قیمت گوشی مایکروسافت سرفیس دو

در گزارش های اولیه مایکروسافت، قرار بود در نیمه پایانی سال 2020 این گوشی موبایل به بازار عرضه شود اما ظاهرا این عرضه زودتر صورت خواهد گرفت و پیش بینی می شود تا اواخر ماه آینده میلادی، مایکروسافت محصول جدید خود را رونمایی کند. اما ظاهرا در عرضه اولیه این گوشی فقط در آمریکا به دست کاربران خواهد رسید و هیچ اطلاعاتی از اینکه چه زمانی بازار دیگر کشورها به Surface Duo دسترسی پیدا کنند مشخص نیست. در مورد قیمت این گوشی احتمالا از پایه 1400 دلار شروع خواهد شد که به نسبت گوشی های پرچمدار دیگر گوشی گران قیمتی محسوب می شود.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. فکر میکنم این گوشی بخاطر کیفیت خوب و تجربه خوبی که از سرفیس همه دارندگانش دارند، طرفدارای زیادی پیدا کنه و محبوب بشهريال البته هزینه ش زیاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا