راهنمای خریدراهنمای خرید تجهیزات گیمینگکنسول بازی

پلی استیشن 4 جدید سونی با مصرف انرژی و سر و صدای کمتر

پلی استیشن 4 جدید سونیبا مصرف انرژی و سر و صدای کمتر در ژاپن با حافظه یک ترابایتی رونمایی شده است. ممکن است سونی به تازگی نسخه یک ترابایتی پلی استیشن 4 را که تنها در میزان حافظه تفاوت دارد رونمایی کرده باشد، اما مجددا گونه ای تغییر یافته ارائه کرده که تفاوت های بیشتری دارد. اگر چه PS4 Slim معروف نیست اما با وجود ثابت ماندن ابعاد، برخی چیز ها در آن کوچک شده است. تعداد قطعات رم استفاده شده کاهش یافته که میزان مصرف آن را کاهش می دهد، که در نتیجه بر صدای تولید شده توسط فن های خنک کننده نیز تاثیر می کذارد.در ادامه بااخبار آی تیبازار همراه باشید.

پلی استیشن 4 جدید سونی با مصرف انرژی و سر و صدای کمتر

پلی استیشن4 که نزدیک به دو سال از عمر آن در بازار می گذرد، هنوز با تغییر جدی مواجه نشده است، همچون PS4 Slim که مدت ها است منتظر آن هستیم. اگر چه این نسخه جدید چیز بزرگی به حساب نمی آید اما احتمالا بزرگترین چیزی است که تا رسیدن نسخه Slim شاهد آن خواهیم بود. در بیرون کنسول، تفاوت کمی دیده می شود، به جز عدم استفاده از شیشه و تغییر سازماندهی پورت ها در پشت. با این حال تفاوت های بزرگ در درون دستگاه هستند.

برای مثال اشاره شده که برد اصلی کوچکتر است اما نه به اندازه نسخه Slim. این احتمالا به خاطر استفاده از پردازنده 28 نانومتری است. مهم ترین تغییر در رم ایجاد شده است. در حالی که مدل اصلی از 16 قطعه رم DDR5 که در مجموع به هشت گیگا بایت می رسند استفاده می کند، مدل جدید تنها هشت قطعه رم دارد. جدای از باز شدن فضا، این یعنی تنها هشت قطعه نیازمند تامین انرژی هستند که نتیجه آن مصرف برق کمتر است.

پلی استیشن 4 جدید سونی با مصرف انرژی و سر و صدای کمتر

آداپتوربرق این دستگاه هم هشتاد گرم سبک تر است و خروجی کمتری دارد که شاهدی بر کم شدن توان مصرفی دستگاه است. در واقع توان خروجی این آداپتور 122 وات است که 18 درصد از مدل قدیمی تر کمتر است. اگر چه فن خنک کننده اصلی مشابه است اما گزارش شده که صدای کمتری تولید می کند. این احتمالا به خاطر سرعت کمتر حرکت فن به واسطه گرما و توان کمتر تولید شده است.

متاسفانه تنها بازار ژاپن از چنین بهبود هایی بهره خواهد برد. هنوز هیچ حرفی از این که سونی در چه زمانی اینپلی استیشنرا وارد بازار دیگر کشور ها خواهد کرد نشده است. وجود این مدل و مدل یک ترابایتی نشان می دهد که سونی هیچ عجله ای برای عرضه نسخه Slim ندارد.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. با سلام
    پلی استیشن 4 جدید سونی با مصرف انرژی و سر و صدای کمتر که این پلی استیشن دارای امکانات خوبی است.این پلی استیشن دارای وزن کم و طراحی زیبایی دارد.این دستگاه توجه کاربران زیادی رو به خود جلب کرده.

  2. سلام دوستان..
    من به تازگی پلی استیشن 4 جدید سونی رو خریداری کردم و می تونم بگم بهترین کنسول برای بازی هستش بازی های خیلی خوبی داره من پیشنهاد میکنم کسایی که دنبال کنسول هستند حتما باید یکی از اینارو امتحان کنند مخصوصا گیمرها دسته هاش واقعا آلیه نرم هستش ولی خوب قیمت بازی هاش یکم زیاده ولی با هر بازیش میشه تا چند ماه سر کرد خستت نمیکنه اینقدر که عالیه.من این محصولو به همه پیشنهاد میدم.

  3. با سلام و خسته نباشید چقد خوبه که سونی به فکر این افتاد که یکم پلی استیشن 4 رو به روز کنه و از وزن این پلی استیشن کم کرده و مصرف انرزی اون رو هم پایین تر اوورده . صدای پایین این پلی استیشن هم خیلی خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا