آموزش و ترفند

قابلیت جدید پیدا کردن گوشی سامسونگ گمشده حتی به صورت آفلاین

با اضافه شدن یک قابلیت جدید به گوشی و حتی دیگر گجت های سامسونگ، می توان گوشی و یا گجت گمشده  سامسونگ خود را پیدا کنید. این قابلیت مزیت این را دارد که اگر گجت شما آفلاین هم باشد بتوانید آن را پیدا کنید. قبلا محصولات کمپانی اپل این مزیت را بر محصولات سامسونگ داشتند و محصولات اپل با iOS 13 به بالا حتی در صورت آفلاین بودن هم قابل ردگیری بودند. اما این رقیب قدرتمند اپل، حالا این ویژگی را به محصولات خود اضافه کرده و هم اکنون شما می توانید با انجام یک سری تنظیمات ساده، این قابلیت را بر روی گوشی خود فعال کنید تا در صورت گم کردن گوشی سامسونگ خود دیگر نگران از دست رفتن آن نباشید.

فعال کردن گزینه پیدا کردن گوشی سامسونگ

لیست قیمت گوشی موبایل سامسونگ

فعال کردن گزینه Find My Mobile در گوشی های سامسونگ

اگر صاحب یک گوشی سامسونگ هستید، می توانید با فعال کردن گزینه Find My Mobile در صورت گم شدن گوشی خود آن را دوباره پیدا کنید، حتی اگر اینترنت شما فعال نباشد. این ویژگی همچنین در مواقعی که شما قفل گوشی خود را نمی توانید باز کنید، یا رمز، پین یا پترن خود را فراموش کرده اید هم می تواند به شما کمک کند. این ویژگی توسط یکی از اعضای XDA منتشر شده است که به تازگی پی به این ویژگی در گوشی های گلکسی سامسونگ برده است. هر چند در صورتی که گلکسی دیوایس دیگری در اطراف گوشی شما وجود داشته باشد می توان از قابلیت آفلاین آن استفاده کرد، به این معنی که برای پیدا کردن گلکسی دیوایس خود حتما نیاز دارید یک محصول گلکسی دیگر در نزدیکی شما وجود داشته باشد و از آن طریق گجت گمشده خود را پیدا کنید.

مراحل تنظیم گزینه پیدا کردن گوشی سامسونگ

مراحل فعال کردن گزینه پیدا کردن گوشی سامسونگ گمشده

برای این منظور باید به قسمت تنظیمات گوشی موبایل خود بروید و بر روی گزینه Turn on Offline Finding کلیک کنید تا فعال شود. خوشبختانه این گزینه تنها محدود به گوشی سامسونگ نمی شود و شما حتی می توانید آن را برای ساعت هوشمند سامسونگ و  هندز فری بلوتوث سامسونگ (مدل ایربادز) هم فعال کنید تا در صورت گم شدن این گجت های سامسونگ آن ها را توسط یک محصول دیگر گلکسی سامسونگ پیدا کنید. برای محصولات اپل، از iOS 13 به بعد گزینه پیدا کردن دیوایس آفلاین قابل تنظیم کردن بود. برای فعال کردن گزینه “پیدا کردن آیفون در حالت آفلاین” باید ابتدا در قسمت تنظیمات روی اسمتان بزنید. سپس روی گزینه Find My بزنید و بعد از آن قابلیت Find My iPhone را فعال نمایید. در مرحله بعد قابلیت Offline Finding را فعال کرده و گزینه Send Last Location  را روشن کنید تا نگران گم شدن آیفون خود نباشید.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. یعنی این قابلیت برای وقتی هم که دزدیده میشه کاربردی هست یا میشه غیرفعالش کرد؟؟؟
    بنظر منکه عالی میشه این قابلیت رو برای ساعت هم بزارن یا هرچیز هوشمد دیگه مثلا هنذفری و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا