اخبار تکنولوژیاخبار نرم افزار

چرا قیمت بیت کوین دچار افت شدید و ناگهانی شد؟

در طی روزهای اخیر قیمت بیت کوین به شکل ناگهانی دچار افت شدیدی شد. در این مورد بحث های زیادی در جریان است که در برخی موارد از قدرت تحلیلگران در این عرصه هم خارج است. شاید اگر یکی دو سال پیش در مورد خرید بیت کوین صحبتی می شد، عده زیادی از مردم فکر می کردند که پای نوعی کلاه برداری یا ریسک شدید مالی در میان است. اما در همین مدت اخیر رشد و نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال، سودآوری زیادی برای سرمایه گذاران در این بازار را به همراه آورد. پیش بینی وضع بازار ارز دیجیتال و رشد یا نزول مجدد بیت کوین به موارد زیادی بستگی دارد. از جمله دلایل کاهش قیمت بیت کوین تأثیر عمومی ‌شدن سهام کوین بیس بر آینده بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر است. دیگری قطعی برق در یک منطقه مهم ماینینگ در چین و اعلام ممنوعیت برخی از کشورها در انجام پرداخت ها ارز دیجیتال بود.

تاثیر عمومی شدن سهام کوین بیس بر روی قیمت بیت کوین

لیست قیمت ارز دیجیتال

اعلام خبر ممنوعیت پرداخت ها با ارزهای دیجیتال ترکیه

یکی از دلایل عمده در کاهش قیمت بیت کوین اعلام خبر ممنوعیت پرداخت ها با ارزهای دیجیتال ترکیه بود. قیمت بیت کوین پس از اعلام خبر ممنوعیت پرداخت ‌ها با ارزهای دیجیتال در ترکیه با سقوطی 3 درصدی همراه شد و تا 60 هزار دلار کاهش یافت. بر اساس گزارش ها ترکیه روز جمعه اعلام کرد که استفاده از ارزهای دیجیتال به ‌عنوان یک روش پرداخت در این کشور ممنوع خواهد بود. همچنین طبق اعلام دولت، این دستور از 30 آوریل برابر با 10 اردیبهشت اجرایی می ‌شود.

اعلام خبر ممنوعیت پرداخت ها با ارزهای دیجیتال ترکیه

پیش از این نیز یکی از سرمایه داران مطرح در این بازار اعلام کرده بود که دولت ‌ها با غیر قانونی اعلام‌ کردن ارزهای بیت کوین و ارزهای دیجیتال، به‌دنبال حفاظت از انحصارشان در حوزه ارز هستند. مسئله ‌ای که در ترکیه اتفاق افتاد. قیمت بیت کوین ظرف چند روز گذشته از 63 هزار دلار تا 56 هزار دلار (در زمان نوشتن این خبر) پایین آمد. کارشناسان معتقدند که تصمیم ترکیه برای ممنوعیت ارزهای دیجیتال عامل اصلی سقوط قیمت بیت کوین بوده است. این در حالی است که ترکیه با بحران مالی دست ‌و پنجه نرم می‌کند و ممنوعیت بیت کوین هم بخشی از سیاست ‌های آن برای حفاظت از ارز ملی خود است. پیش از ترکیه، مراکش هم ارز دیجیتال را ممنوع اعلام کرده بود. به نظر می‌ رسد هند هم به ‌دنبال ایجاد چنین ممنوعیت ‌هایی در مورد تجهیزات ماینینگ و ارز دیجیتال باشد.

اتهام پولشویی با ارزهای دیجیتال به چندین موسسه مالی در امریکا

به گفته یکی از تحلیلگران برتر بیت کوین، طی 15 دقیقه، بیت کوین از حدود 60 هزار دلار به 52،148 دلار کاهش یافت و تقریبا 4 میلیارد دلار موقعیت در بازار مشتقات را تصفیه کرد. در حالی که دلیل اصلی سقوط ناگهانی بیت کوین مشخص نیست اما با توجه به شایعاتی مبنی بر اینکه خزانه ‌داری ایالات متحده قصد دارد چندین موسسه مالی را برای پولشویی با استفاده از ارزهای رمز پایه متهم کند، وضعیت بازار به مراتب بدتر شده است. از داست دادن این حمایت مهم، بیت کوین را در موقعیت خطرناکی قرار می‌دهد.

اتهام پولشویی با ارزهای دیجیتال به چندین موسسه مالی در امریکا

عده زیادی از تحلیلگران معتقدند که علت ریزش قیمت بیت کوین به دلیل عرضه زیاد توسط نهنگ ‌ها، با هدف ایجاد ترس در سرمایه‌ داران خرد است که باعث فروش دارایی ‌هایشان در قیمت پایین و خروج از بازار می ‌شود. دلیل دیگر می ‌تواند بازی قدیمی و تکراری صرافی ‌ها باشد که به کمک نهنگ ‌ها انجام می‌ شود. تلاش برای کاهش قیمت و فعال کردن حد ضرر معامله ‌گرها در قراردادهای آتی، در زمانی که هیچ‌ کس انتظار افت شدید قیمت را ندارد. این خود باعث از دست رفتن سرمایه افراد و سودهای عظیم برای صرافی است. آخرین دلیل، تبدیل بیت کوین به دیگر ارزهای دیجیتال به دلیل شروع فصل آلت‌ کوین‌ ها و انتظار از افزایش انفجاری قیمتی در آنهاست که عرضه این رمز ارز را افزایش داده و باعث کاهش قیمت آن شده است. هر چند در مورد برخی ارزهای دیگر این مورد برعکس عمل کرد. برای مثال جهش ناگهانی دوج کوین باعث تعجب تعداد زیادی از منتقدان شد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. من دقیقا اطلاعی ندارم اما شنیدم ماینر غیرقانونی شده رد ایران، همونجور که پول و بانک و بورس رو ما ملی کردیم امکان اینکه ارز دیجیتال هم ملی و داخلی بشه و ماینر هایی برای استخراج ارز دیجیتال داخلی باشمد و حتی کیف پول های ساهت ایران:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا