اخبار تکنولوژیاخبار سخت افزار

تراشه‌ S1 ساعت هوشمند اپل واچ توسط iFixit کالبد شکافی شد

پس از کالبد شکافی اپل واچ حال نوبت به آن رسیده تا نگاهی به درون تراشه‌ی S1 مورد استفاده در ساعت هوشمند اپل داشته باشیم. تراشه‌ی S1 از وجود ماژول‌های مختلفی بهره می‌برد که در ادامه به تشریح آن‌ها خواهیم پرداخت.در ادامه بااخبار آی تیبازار همراه باشید.

پس از آنکه اپل واچ توسط iFixit کالبد شکافی شد، قصد داریم تراشه‌یساعت‌ هوشمنداپل واچ را که با نام S1 شناخته می‌شود، بررسی کنیم. در قلب S1، پردازنده‌ی ساخت اپل قرار دارد که نام آن APL 0778 است. تراشه‌ی Broadcom با عنوان BCM43342 وظیفه‌ی برقراری ارتباط بی‌سیم، بلوتوث، NFC و حتی رادیو FM را برعهده دارد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که رادیو FM عملا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. پشتیبانی از NFC را باید در سیستم پرداخت اپل یا اپل پی خواند.

تراشه‌ S1 ساعت هوشمند اپل واچ توسط iFixit کالبد شکافی شد

اپل واچ از وجود یک حافظه‌ی رم ساخت Elpida با ظرفیت 512 مگابایت بهره می‌برد که در کنار یک حافظه‌ی داخلی 8 گیگابایتی ساخت SanDisk و Toshiba همراه شده است.ساعت‌ هوشمنداپل واچ اطلاعات محدودی را روی حافظه‌ی خود نگهداری می‌کند و از این‌رو بسیاری از اطلاعات ازگوشی موبایلهوشمند جفت شده استخراج می‌شود.

سنسور‌ شتاب‌سنج و ژیروسکوپ در قالب تراشه‌ی STM‌ در اختیار ساعت‌هوشمند قرار گرفته و ژست‌های لمسی نیز با کنترلر ADI مدیریت می‌شوند. همچنین باید به تراشه‌ی شارژ بی‌سیم مورد استفاده در این تراشه نیز اشاره کرد.

اپل تراشه‌ی S1 را به‌عنوان یک سیستم کامپیوتری روی یک تراشه توصیف کرده، بطوریکه تمامی ماژول‌ها به منظور افزایش مقاومت در یک رزین قرار گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. با سلام
    اپل در تمامی محصولات خود،انحصارطلبی را رعایت میکند و از افشا کردن اطلاعات مربوط به محصولاتش خودداری میکنه.جدیدترین گجت اپل ساعت هوشمندی است که به اپل واچ معروفه و طبق معمول توضیحی درباره ی تراشه های استفاده شده در این ساعت نداده بود اما اخیرا اطلاعاتی درمورد چیپست S1 اپل واچ منتشر شده که شوک بزرگی به دنیای دیجیتال وارد کرد.تراشه S1 توسط سامسونگ تولید شده و نشون از همکاری بسیار جالب این دو کمپانی بزرگ داره.در حقیقت اپل طراحی پردازنده و تراشه رو خود به عهده گرفته و ساخت اونها رو به سامسونگ سپرده است.تراشه S1 طبق تکنولوژی 28 نانومتری ساخته شده.عجیب است که اپل سراغ معماری کوچکتر از 28 نانومتری نرفته تا در مصرف انرژی صرفه جویی بشه و عملکرد پردازنده بالاتر برود.با وجود این اطلاعات منتشر شده هنوز هم اپل واچ تراشه ی ناشناخته ای دارد که فقط مشخص شده داری پردازنده ی ARM و رم 512مگا بایتی و گرافیک PowerVR SGX543، کنترلر صوتی Maxim، تاچ‌کنترلر ADI AD7149، کنترلرهای NFC و وای‌فای Skyworks و تقویت کننده سیگنال می‌شود. چیپست apple s1 همه ی این ریزپردازنده ها رو در خودش جای داده و عجیب ترین نکته حضور نداشتن سنسور های شش محور اپل واچ در خارج از این چیپست است. ممنون از سایت ای تی بازار بخاطر اعلام این اخبار

  2. با سلام
    تراشه‌ S1 ساعت هوشمند اپل واچ توسط iFixit کالبد شکافی شد که این تراشه دارای طراحی کوچکی است و همرو شگفت زده کرده است.این تراشه ساخت شرکت اپل است و در اپل واچ های این شرکت قرار می گرفت

  3. با سلام و خسته نباشید
    تراشه‌ S1 ساعت هوشمند اپل واچ توسط iFixit کالبد شکافی شد که مشتریان زیادی را به همراه داشت.اپل تراشه‌ی S1 را به‌عنوان یک سیستم کامپیوتری روی یک تراشه توصیف کرده، بطوریکه تمامی ماژول‌ها به منظور افزایش مقاومت در یک رزین قرار گرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا