هر چند وقت یک بار شرکت های تولید کننده تلفن های همراه، از نوآوری های خود رونمایی می کنند. این نوآوری ها می تواند عرضه مدل های بالاتر از یک محصول، یا دوربین های باکیفیت تر باشد، یا سیستم عامل ها و پردازنده های ارتقاء یافته تلفن های هوشمند.

لیست قیمت گوشی موبایل

در این رقابت تنگاتنگ در عرضه محصولات دیجیتال، کمپانی هایی مثل سامسونگ، تی سی ال و هوآوی به تولید نسل جدیدی از گوشی موبایل ها رو آوردند که به آنها فولد یا تاشو گفته می شود. این خبر شاید پر رنگ ترین خبر در دنیای گوشی های هوشمند در سال 2020 باشند.

گوشی موبایل های تاشو کاربردی هستند یا فانتزی ؟

تا چند ماه آینده ما شاهد عرضه چند برند از این گوشی های تاشو خواهیم بود. اما آیا واقعا این گوشی موبایل ها استحکام و قدرت لازم را دارند یا ما به عنوان استفاده کننده از این محصولات مدام باید نگران خراب شدن آنها باشیم؟

بعد از اولین نسل از تلفن های همراه و اشتیاق مردم برای خرید به روز ترین گوشی های موجود در بازار موبایل، شاید پرطرفدارترین تلفن های همراه همان گوشی های کشویی بودند که نوکیا و سونی از معروف ترین تولیدکنندگان آنها محسوب می شدند.

بعد از چند نسل گوشی موبایل هایی که به صورت ساده و در ابعاد متفاوت عرضه می شد، گوشی هایی که قابلیت تاشدن یا کم شدن ابعاد را داشته باشند به روی کار آمدند. ولی همان طور که گوشی های کشویی قبلی ایراداتی در زمینه اتصالات داشتند، این اسمارت فون ها هم کماکان ظرافت خاصی دارند، اما چون به عنوان اولین موبایل های تاشو به تازگی به بازار آمده اند و مدل های دیگر هم فقط در مرحله رونمایی هستند، هنوز برای پاسخ دادن به این سوال زود است.

کمپانی های تولید کننده تلفن هوشمند های تاشو سعی کرده اند، تفاوت هایی را در طراحی و ساخت این گوشی ها در نظر بگیرند که در حد امکان از برند های دیگر متمایز باشند. تفاوت هایی که در ساخت و طراحی این گوشی های تاشو در نظر گرفته شده است شامل موارد زیر می باشد:

نحوه تا شدن گوشی موبایل ها به صورت عمودی یا افقی :

عمده ترین تفاوت در طراحی گوشی موبایل های تاشو نحوه باز و بسته کردن آنهاست. برای مثال موبایل های گلکسی فولد، هوآوی میت ایکس و گوشی جدید تاشوی TCL به صورت افقی باز و بسته می شوند که صفحه نمایش بزرگ تری را در اختیار کاربر قرار می دهند. اما شرکت هایی مثل موتورلا گوشی تاشوی خود را به صورت عمودی طراحی کرده است.

هر کدام از نحوه های باز و بسته شدن معایب و مزایای خود را دارند، گوشی های تاشونده افقی صفحه نمایش بزرگ تری دارند، ولی در برابر عوامل خارجی آسیب پذیر ترهستند. در صورتی که گوشی های تاشوی عمودی شاید کمتر آسیب پذیر باشند. در مجموع گوشی موبایل های تاشو گجت های ارزانی در بازار موبایل محسوب نمی شوند. شاید برند های موتورلا و گلکسی Z Flip به نسبت از سایر مدل های معرفی شده ، مانند گوشی تاشوی هوآوی و گلکسی فولد ارزان تر باشند، اما مطمئنا طراحی ظرافت های گوشی موبایل هوآوی میت و گلکسی فولد را نخواهند داشت.

گوشی های تاشونده موجود در بازار موبایل :

سامسونگ گلکسی Z Flip

موتورلا Razr

سامسونگ گلکسی فولد

رویول فلکسی پای

هوآوی میت X

همچنین گوشی های تاشو شیائومی و گوشی تاشوی ال جی در مراحل طراحی اولیه هستند و احتمالا در ماه های آینده خبرهایی را در مورد آنها خواهیم شنید.

هانیه صفدری

نمایش دیدگاه ها

  • واقعا تلفن های هوشمند قابلیت تاشونده داشته باشند خیلی خوب میشه چون صفحه نمایش بزرگ گوشی ها اغلب تو مکان های عمومی باعث دردسر میشه

نوشته های اخیر

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

2 هفته قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

2 ماه قبل

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام

 حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای آرایش چهره برای اندروید و iOS

اکثر برنامه های روتوش و آرایش عکس در اندروید و iOS  به صورت رایگان در…

2 ماه قبل

نحوه کسب درآمد در تلگرام در سال 2024

در سال های اخیر اپلیکیشن تلگرام قدرت خود را به عنوان یک ابزار کسب درآمد…

2 ماه قبل