آموزش و ترفند

5 برنامه مناسب برای مطالعه

احتمالاً برایتان پیش آمده است که دنبال بهترین کتاب های سال بگردید، ولی نتوانید همه را به صورت جامع و کامل داشته باشید. یا شاید دلتان میخواهد که فهرستی از کتاب هایی را که میخواهید در آینده بخوانید، تهیه کنید. برنامه های متعددی برای کمک به کشف کتاب های جدید طراحی شده اند که در اینجا سعی داریم شما را کمک کنیم تا به کمک آنها، انجام این کار برایتان راحت تر شود.

اپلیکیشن های مخصوص کتابخوانی

در این فهرست خبری از برنامه ی جامع و محبوب Goodreads نیست. این برنامه چند سالی میشود که در دسترس است و مسلماً محبوب ترین برنامه ی کتاب متعلق به آمازون به شمار میرود. اینجا قرار است تمرکز روی برنامه های کمتر شناخته شده باشد. برای همین اگر با این برنامه راحت نیستید، میتوانید از برنامه های دیگری که معرفی میکنیم، استفاده کنید.

اپلیکیشن Besmo

اپلیکیشن StoryGraph

برنامه ی StoryGraph یک برنامه اندرویدی و iOS است که به شما امکان پیگیری برنامه مطالعه را میدهد و بر طبق سلیقه تان برایتان برنامه جدید پیشنهاد میدهد تا کتاب بعدی را پیدا کنید و بخوانید. این برنامه چالش های خواندنی زیادی را در اختیارتان قرار میدهد. برای مثال بخش خواندن یک کتاب از هر کشور در جهان را دارد.

سیستم رتبه بندی این برنامه کاملاً منحصر به فرد است، زیرا مجموعه ای از سوالات را پیش روی کاربران قرار میدهد که بعداً از آنها برای توصیه کتاب به کاربران دیگر استفاده میکند. مثلاً اگر بگوید که این کتاب رمانتیک است، بعداً آن را به کسی که دنبال کتاب رمانتیک میگردد، توصیه میکند. StoryGraph همچنین اجازه استفاده از نیم یا یک چهارم ستاره را میدهد. این در صورتی است که Goodreads از یک ستاره شروع میشود. این برنامه کاملاً رایگان است، اما یک اشتراک ماهانه 4.99 دلاری هم دارد که ویژگی های آماری پیشرفته و پیشنهادات شخصی تر را برایتان باز میکند.

اپلیکیشن storygraph

اپلیکیشن Tertulia

برنامه Tertulia یک برنامه جدید مخصوص آیفون است که بر طبق پیشنهادات بقیه، به شما کتاب توصیه میکند. به صورت روزانه کتاب هایی مطابق با علایقتان میگیرید که هرچه بیشتر با کتاب های موجود در برنامه ارتباط برقرار کنید، بهتر میشوند. میتوانید کتاب های محبوب را مرور کنید و اگر از کتابی خوشتان آمد، آن را مستقیم از برنامه خریداری کنید. استفاده از این برنامه نسبت به برنامه های دیگر آسان و رایگان است و به زودی برای اندروید نیز راه اندازی میشود.

اپلیکیشن Tertulia

اپلیکیشن Besmo

برنامه Besmo مخصوص اندروید و سیستم عامل iOS است که برای درست کردن برنامه عادت مطالعه و دنبال کردن برنامه خواندنتان مفید است. این برنامه عمدتاً برای کاربرانی است که میخواهند بیشتر مطالعه داشته باشند. این برنامه زمان خواندن را برایتان ثبت میکند و نمایی کلی از پیشرفت مطالعه تان را به شما نشان میدهد. همچنین میتوانید یک برنامه مطالعه شخصی درست کنید تا به وسیله آن بتوانید به راحتی به اهداف مطالعاتی خود برسید.

حین مطالعه میتوانید به صورت دیجیتال افکار و ایده های خود درباره ی بخش های جالب کتاب را وارد کنید. همچنین میتوانید بخش مورد علاقه تان را اسکن کنید. وقتی کتابی را تمام کردید، میتوانید سراغ این بخش ها بروید. برای مثال میتوانید در انتهایش به این نتیجه برسید که این کتاب خوشحالتان کرد، یا عصبانی. برنامه Besmo بیشتر یک برنامه شخصی است تا اینکه بخواهد یک برنامه اجتماعی برای ارتباط گرفتن با دیگران باشد. این برنامه یک اشتراک 5 دلاری هم دارد که ویژگی های نامحدود و اضافی را برای کاربران باز میکند.

اپلیکیشن Besmo

اپلیکیشن Readerly

برنامه Readerly یک برنامه کتابی برای اندروید و iOS است که اجازه میدهد برنامه مطالعه داشته باشید و کتاب های جدید پیدا کنید. این برنامه سیستم رتبه بندی ستاره ای ندارد. یک خلاصه ای به شما نشان میدهد که بفهمید چقدر سلیقه شما با منتقدین کتاب هایی که خواندید و موضوعاتی که از آن ها لذت میبرید، همپوشانی دارد. هدف از این کار این است که با دیدن این رتبه ها، از خواندن کتاب هایی که رتبه پایینی دارند، اجتناب نکنید.

این برنامه کاملاً رایگان است و با اشتراک ماهانه 2.99 دلاری میتوانید از این پلتفرم جدید پشتیبانی کنید و رتبه بندی های شخصی را برای برنامه مطالعه تان داشته باشید.

اپلیکیشن Readerly

اپلیکیشن TBR Bookshelf

برنامه TBR Bookshelf یک برنامه نسبتاً جدید برای iOS است که عمدتاً برای انجمن فرعی محبوب TikTok که بر کتاب ها و ادبیات محبوب متمرکز است، ارائه میشود. این برنامه هم مثل باقی برنامه های کتاب، به شما امکان ثبت کتاب هایی که خوانده اید، میخواهید بخوانید و در حال خواندن هستید، ارائه میدهد. سیستم رتبه بندی برنامه به شما امکان میدهد که شخصیت ها و نقل قول های مورد علاقه تان را مشخص کنید.

اپلیکیشن TBR Bookshelf

برنامه TBR Bookshelf بخش دیگری هم دارد که میتوانید بگویید کتابی را به پایان نرسانده اید یا کتابی را دوباره خوانده اید. این برنامه دسته بندی های خاصی برای ژانرهای مختلف دارد که فراتر از رتبه بندی ها ستاره است. مثلاً میتوانید به یک کتاب کلاسیک بر اساس دلچسب و جالب بودنش رتبه های متفاوتی بدهید. این برنامه رایگان است و با اشراک ماهیانه 4.99 دلاری میتوانید ویژگی های اضافی را باز کنید که شامل رتبه بندی فصلی، فهرست های پخش کتاب و رتبه بندی نمایش های تلویزیونی و فیلم های اقتباسی میشود.

زهرا کرمانی

نوشته های اخیر

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

3 هفته قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

2 ماه قبل

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام

 حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای آرایش چهره برای اندروید و iOS

اکثر برنامه های روتوش و آرایش عکس در اندروید و iOS  به صورت رایگان در…

2 ماه قبل

نحوه کسب درآمد در تلگرام در سال 2024

در سال های اخیر اپلیکیشن تلگرام قدرت خود را به عنوان یک ابزار کسب درآمد…

3 ماه قبل