Connect with us

اینترنت 5G به طور رسمی در ایران به بهره برداری رسید

منتشر شده

در

بهره برداری از اینترنت نسل پنجم به طور رسمی

اینترنت 5G که به عنوان نسل پنجم اینترنت شناخته می شود توسط رئیس جمهور به طور رسمی به بهره برداری رسید و از این بعد شاهد ورود اینترنت 5 جی به کشور خواهیم بود. با توجه به اینکه این طرح در اغلب کشور های توسعه یافته اجرا شده و در حال بهره برداری می باشد، شاهد ورود آن به ایران نیز هستیم. روز چهارشنبه اول مرداد 99 اولین سایت اینترنت 5G در کشور با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ایرانسل به بهره برداری رسید. این سایت پس از تهیه زیرساخت های لازم که از ماه ها قبل در حال بررسی و ایجاد آن در کشور بود، آماده و بهره برداری شد. اینترنت نسل پنجم علاوه بر بهبود در ارتباطات، در اقتصاد دیجیتال کشور نیز نقش عمده ای ایفا خواهد کرد.

پیوستن ایران به شبکه اینترنت 5 جی

لیست قیمت تجهیزات شبکه

پیوستن ایران به شبکه اینترنت نسل پنجم

شهریور 96 بود که اولین آزمایش مربوط به شبکه 5G در ایران به انجام رسید و مدل کامل اینترنت نسل پنجم که شامل هسته شبکه و رادیو بود را مورد بررسی و آزمایش قرار داده بودند. همچنین در روزهای آتی شاهد راه اندازی دومین نسل اینترنت در ساختمان مرکزی ایرانسل نیز خواهیم بود. به این ترتیب طبق اعلام ایرانسل در هفته های آینده سایت های دیگری در چندین مرکز علمی، تحقیقاتی و مراکز شهرها توسط این شرکت به بهره برداری خواهد رسید. هدف ایرانسل برنامه طولانی مدتی است برای ارتقاء نسل جدید اینترنت و تجهیزات شبکه و توسعه هرچه سریعتر آنها. هدف نهایی آن نیز حمایت از توسعه ی کمی و کیفی شبکه دیتا و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات خواهد بود. در این راستا رشد و پشتیبانی کسب و کارهای کوچک نیز در این برنامه توسعه قرار خواهد گرفت.

مزایای شبکه اینترنت 5 جی

اینترنت 5G و مزایای آن

با استفاده از این نسل از اینترنت قطعا شاهد رشد سرعت متوسط، سرعت حداکثری، ظرفیت شبکه، بهره وری طیف، کاهش ضریب تاخیر و بهره وری در میزان مصرف انرژی خواهیم بود. بدیهی است که نسل های اینترنت قبلی از این مزایا بی بهره بودند. علاوه بر این توسعه و بهره وری اینترنت نسل پنجم، منجر به دستیابی به پهنای باند بیشتر و سریعتر خواهد شد. همچنین در این استفاده از اینترنت نسل پنجم، قادر به بهره گیری از اینترنت اشیا نیز خواهیم شد. استفاده گسترده از اینترنت 5G در حوزه سلامتی و بهداشت نیز بر کسی پوشیده نخواهد بود. از فواید دیگر استفاده از اینترنت نسل پنجم افزایش سرعت و کیفیت خدمات دیجیتال می باشد که می تواند استفاده از اینترنت با کیفیت در تمام نقاط کشور حتی مناطق دورافتاده را بهبود ببخشد. در مورد تجهیزات مورد نیاز از قبیل مودم و روتر مورد نیاز برای استفاده خانگی اینترنت 5G هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

3 دیدگاه

  1. صادق حمیدی

    آگوست 26, 2020 در 2:28 ب.ظ

    بیشتر مردم حال ندارند راه بروند. چه نت نسل ۵ چه نسل ۱ تکون بخور نیستند
    بعدم هنوز ۴ جی تو اکثر مناطق انتن نمیده حالا ۵ جی اضافش کردن
    بعدم با این تورم گوشی ۵ جی کجامون بود
    سامسونگ ۱۵ ملیون به بالا مثلا نوت ۱۰ لایت
    شیائونی ۱۳ ملیون ب بالا
    آیفون ۱۱ معلوم نیس چند تومنی
    برین کنار بذارین باد بیاد تابستون پختیم

  2. دانیال مومنی

    جولای 25, 2020 در 1:45 ب.ظ

    یعنی الان اینترنت نسل 5 رو میتونیم تو گوشیای خودمون داشته باشیم یا نیازمند گوشی ای هست که G5 رو پشتیبانی کنه، وای پسر ولی معرکه میشه سرعت 20 گیگابایت در ثانیه و اتصال اشیا، دیگه لازم نیست از جات پاشی

    • سجاد

      جولای 27, 2020 در 6:20 ب.ظ

      آره همینه که میگی…….یعنی برای اینکه از جات پا نشی، اینترنت 5G را اختراع کردن!!

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار