موبایل

تماس اضطراری اپل جان یک مرد را نجات داد

با عرضه آیفون 14 و انتشار iOS 16.1 اپل یکی از جدیدترین ویژگی های آیفون خود به نام Emergency SOS را رونمایی کرد. SOS به شما این امکان می دهد از طریق اتصال ماهواره ای با خدمات اضطراری ارتباط برقرار کنید حتی اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشید اما هنوز مشکلاتی وجود دارد که اپل در به روز رسانی های آینده خود رفع خواهد کرد. در این هفته ویژگی SOS جان مردی را که در آلاسکا گم شده بود نجات داد.

نجات جان یک مرد توسط آیفون 14

یکی از جدیدترین ویژگی های آیفون برای مردی که در ساعت اولیه صبح روز پنجشنبه در منطقه شمال غربی آلاسکا سرگردان شده بود مفید واقع شد. به گفته اداره امنیت عمومی آلاسکا (ADPS) این مرد با ماشین برقی در آلاسکا از منطقه نورویک به کوتزه بیو درحال حرکت بود و سرگردان شد او سپس SOS اضطراری آیفون اپل خود را از طریق ویژگی ماهواره ای فعال کرد که به مقامات محلی هشدار داد. به گزارش ADPS، پرسنل جستجو و نجات داوطلب محلی که با هماهنگی مرکز واکنش اضطراری اپل کار می کنند با استفاده از مختصات GPS ارائه شده توسط اپل به محل این مرد اعزام شدند. به گفته ADPS تیم جستجو و نجات این مرد را در سلامت کامل پیدا کردند.

ویژگی ماهواره ای Emergency SOS در آیفون
ویژگی ماهواره ای Emergency SOS در آیفون

در بیانیه ای عمومی نیروهایی که این مرد را نجات دادند، گفتند که کاملاً تحت تأثیر دقت و کامل بودن اطلاعات موجود در هشدار اولیه قرار گرفته اند. این خبر تنها چند هفته پس از آن منتشر شد که اپل از راه اندازی ویژگی ماهواره ای Emergency SOS برای کاربران آیفون 14 در ایالات متحده و کانادا خبر داد.

SOS در آیفون 14

ویژگی SOS به دارندگان iPhone 14 این امکان را می دهد تا با استفاده از اپلیکیشن Find My موقعیت مکانی خود را از طریق ماهواره با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند. دارندگان همه مدل های سری آیفون 14 می توانند از این ویژگی استفاده کنند. قرار است این ویژگی تا آخر سال میلادی 2022 برای کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، آلمان، فرانسه و ایرلند عرضه شود.

SOS در آیفون 14
SOS در آیفون 14

اگر صفحه گوشی شما قفل باشد می توانید اتصال ماهواره ای را حفظ کنید اما ممکن است در اطراف مناطق دور افتاده مانند دره ها و سازه های بلند این ویژگی با مشکل مواجه شود. اپل گفته است که ارسال پیامی که با استفاده از ویژگی ماهواره ای ارسال می شود در شرایط ایده آل با دید مستقیم از آسمان 15 ثانیه طول می کشد و اگر در شرایط سخت باشید بیش از یک دقیقه زمان می برد که این هشدار ارسال شود همچنین عرض جغرافیایی نیز می تواند بر اتصال تأثیر بگذارد. اپل گفته است قرار گرفتن در مکان های بالاتر از عرض جغرافیایی 62 درجه می تواند کار این ویژگی را سخت تر کند.

تماس اضطراری آیفون 14 اپل
تماس اضطراری آیفون 14 اپل

به گفته اپل Emergency SOS به مدت دوسال پس از فعال سازی آیفون 14 یا آیفون 14 پرو رایگان است اما اعلام نکرده است که پس از آن چقدر هزینه خواهد داشت. این تنها ویژگی جدید آیفون اپل نیست که خبرساز شده است. همچنین iPhone 14 دارای یک ویژگی تشخیص تصادف است که در صورت تصادف شدید اتومبیل به اولین پاسخ دهندگان هشدار می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا