Connect with us

سبقت فروش ایکس باکس سری ایکس و اس از PS5

منتشر شده

در

سبقت فروش ایکس باکس سری ایکس و اس از PS5

فروش ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس از پلی استیشن 5 پیشی گرفت. ظرف چند ماه گذشته کنسول بازی نینتندو سوییچ بالاتری میزان فروش را از آن خود کرده بود. این در حالی است که حالا کنسول بازی نسل نهم مایکروسافت یعنی  ایکس باکس سری ایکس، و همزمان با آن کنسول بازی Xbox S در ماه گذشته بالاترین میزان فروش را داشته اند و از پلی استیشن 5 هم پیشی گرفته اند.

این موضوع در گزارشاتی که خبرگزاری های معتبر چاپ منتشر کرده اند، اعلام گردیده است. البته از نظر تعداد کنسول فروخته شده همچنان نینتندو در راس است اما از نظر میزان فروش دلاری ایکس باکس های سری اس و ایکس فروش بالاتری را از آن خود کرده اند. این موضوع هم به قیمت بالاتر Xbox X نسبت به نینتندو دارد.

کنسول بازی نینتندو سوئیچ، ایکس باکس و پلی استیشن

لیست قیمت کنسول بازی

رقابت کنسول بازی ایکس باکس با نینتندو

درست بعد از رویداد E3 که اخیرا برگزار شد، ایکس باکس سری ایکس فروش بالاتری را پیددا کرد. این میزان فروش حتی از موقع مشابه سال قبل هم بیشتر بود. این موضوع موجب ثبت رکورد جدیدی برای مایکروسافت و فروش کنسول بازی ایکس باکس شده است. اما جالب است بدانیم که کنسول بازی نینتندو هم از نظر تعداد فروش و هم از نظر میزان درآمد زایی، در آمریکا رتبه  اول را دارد. فروش کنسول های بازی در آمریکا در ماه گذشته میلادی 401 میلیون دلار بوده است. این میزان نسبت به سال گذشته خود 112 درصد رشد داشته است. کنسول بازی نینتندو، ایکس باکس و پلی استیشن و مدل های دیگر کنسول بازی شامل این میزان فروش می شوند.

رقابت کنسول بازی ایکس باکس با نینتندو

فروش پایین پلی استیشن 5 در ماه های اخیر

کمی بعد از روی کار آمدن کنسول بازی سونی مدل PS5 موضوع کمبود قطعه برای تولید بیشتر مطرح بود. هرچند استقبال از این کنسول بازی بسیار بالا بود اما بر اساس آمار و ارقام پلی استیشن 5 فروش پایینی را در چند ماه گذشته داشته است و دلیل این امر هم کمبود قطعات آن می باشد. رکورد سریع ترین میزان فروش کنسول بازی در آمریکا هنوز هم متعلق به پلی استیشن  5 است.

فروش پایین پلی استیشن 5 در ماه های اخیر

فروش بازی های مربوط به کنسول بازی، بازی Ratchet and Clank: Rift Apart بالاترین میزان فروش را در ماه گذشته داشته است. همچنین بازی ‌های Mario Golf: Super Rush و Scarlet Nexus هم در رده بندی های بعدی قرار گرفتند و فروش خوبی داشته اند. با رونق گرفتن مجدد بازار PS5 باید دید تغییری در فروش و رده بندی کنسول های بازی صورت خواهد گرفت یا نه.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. جاوید سماواتی

    جولای 25, 2021 در 9:28 ق.ظ

    ایکس باکس به مراتب خیلی بهتر از پلی استیشن هست، اما سونی و ps ها خیلی معروف تر هستند. وقتی ps5 به بازار اومد و همزمان x pox هم محصول جدید وارد بازار کرد. اواش پی اس فایو عالی فروخت…ولی در طی زمان ایکس باکس بهتر دیده شد

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار