موبایل

طراحی و مشخصات احتمالی آیفون SE 4

سایت چینی My Drivers و Jon Prosser تحلیلگر محصولات اپل بر این باورند که آیفون SE قرار است در نسل جدید خود به سمت طراحی شبیه به iPhone XR حرکت کند که شامل حذف دکمه Home و اضافه کردن یک بریدگی در بالای صفحه نمایش است. احتمال دارد آیفون SE پس از عرضه سری آیفون 15 در سال 2023 عرضه شود. همچنین انتظار می رود که دو مدل استاندارد آیفون 15 دارای تراشه A16 Bionic از آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس باشند.

اندازه نمایشگر SE 4

به گفته راس یانگ تحلیلگر معروف، اپل نمایشگرهایی بین 5.7 تا 6.1 اینچ از دو تأمین کننده مختلف را برای نسل چهارم آیفون SE در نظر گرفته است. گفته می شود آیفون XR دستگاهی که ظاهراً نسل بعدی آیفون SE براساس آن ساخته شده است دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی بهره می برد.

اندازه نمایشگر گوشی موبایل SE 4
اندازه نمایشگر گوشی موبایل SE 4

صفحه نمایش LCD یا OLED؟

یانگ در جدیدترین گزارش خود در مورد این موضوع گفته که نمایشگرهای 5.7 تا 6.1 اینچی در نظر گرفته شده توسط اپل از فناوری LCD برخوردار هستند درست مانند آیفون های SE فعلی، همچنین این شرکت یک OLED 6.1 اینچی را در نظر گرفته است. اکنون اپل این نوع نمایشگر را در نمونه هایی مانند آیفون 12 و آیفون 13 ارائه کرده است. آیفون X در سال 2017 به عنوان اولین آیفون OLED عرضه شد و از زمان عرضه آیفون 12 در سال 2020 همه مدل های اصلی آیفون اپل دارای نمایشگرهای OLED هستند. فناوری نمایشگر OLED گران تر از LCD است اما کارایی بهتر، رنگ های واقعی تر، کنتراست بالا و محدوده دینامیکی بالا را ارائه می کند. این امکان وجود دارد که قیمت پنل های OLED به اندازه ای کاهش یافته باشد که اپل بتواند از آن ها برای iPhone SE 4 استفاده کند.

نوع نمایشگر گوشی آیفون SE 4
نوع نمایشگر گوشی آیفون SE 4

تاچ آیدی یا فیس آیدی در گوشی آیفون SE4؟

اپل در حال برنامه ریزی برای اضافه کردن دکمه کناری Touch ID به iPhone SE است. جدیدترین مدل های آی پد، آی پد ایر و آی پد مینی دارای قابلیت تاچ آیدی هستند که در دکمه های بالایی خود ادغام شده اند اما هنوز هیچ آیفونی این قابلیت را ارائه نمی کند. به عنوان ارازان ترین پیشنهاد آیفون و برای کاهش هزینه ها برای سری های قدیمی iPhone SE هرگز از فناوری Face ID استفاده نشده و مانند مدل های قدیمی تر آیفون به دکمه هوم خازنی Touch ID مجهز شده است. منطقی است که iPhone SE اولین مدل آیفونی باشد که پیاده سازی جدیدتر تاچ آیدی به سبک دکمه های کناری را به دست می آورد.

تاچ آیدی در گوشی آیفون SE4
تاچ آیدی در گوشی آیفون SE4

به گفته تحلیلگران انتظار می رود آیفون SE دارای یک بریدگی در بالای نمایشگر باشد، این امکان وجود دارد که بتواند از تاچ آیدی عبور کرده و به جای آن از فیس آیدی استفاده کند. در سال 2024 Face ID هفت ساله خواهد شد و به این معنی می باشد که ممکن است زمانی کافی برای فریب دادن این فناوری به یک دستگاه سطح ابتدایی توجیه شود. از آنجایی که حتی مدل های پرچمدار آیفون هنوز فناوری Touch ID زیر نمایشگر را ارائه نمی دهند این بعیدترین گزینه اپل برای معرفی ارزان ترین مدل آیفون خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا