Connect with us

بازی The Last Of Us برای کامپیوتر عرضه میشود

منتشر شده

در

انتشار بازی بازی The Last of Us برای کامپیوتر

ناتی داگ، شرکت توسعه دهنده بازی های ویدیویی، اعلام کرد که بازی The Last of Us بازسازی میشود و علاوه بر انتشار روی پلی استیشن ۵، برای کامپیوتر نیز عرضه میشود.

معرفی ریمیک بازی The Last of Us

جشنواره ی Summer Game گیمرهای سراسر دنیا را گرد هم می آورد و محصولات نهایی توسعه دهندگان سرتاسر جهان را ارائه میدهد. در این بین گیمر ها میتوانند با بررسی جوانب، منتظر بازی های مورد نظر خود باشند. بازی های زیادی در برنامه ی جشنواره تابستانی سال ۲۰۲۲ به نمایش گذاشته شدند و پس از مدت ها سکوت، بالاخره خبر تازه ای از بازی محبوب The Last of Us ارائه شد.

طبق گفته ی نیل دراکمن، استودیو در حال حاضر سخت دارد روی قابلیت بازی چندنفره و گسترش دامنه ی بازی کار میکند، ولی تا سال دیگر نباید انتظار اطلاعات بیشتری داشته باشند. به علاوه اقتباس تلویزیونی بازی اول تقریباً به پایان رسیده است که به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۳ اکران میشود.

معرفی ریمیک بازی The Last of Us
معرفی ریمیک بازی The Last of Us

اظهارات دراکمن درباره ی ریمیک The Last of Us

هیجان انگیزترین بخش ماجرا اما آنجا بود که اعلام شد نسخه ی اول بازی The Last of Us بازسازی میشود و روی پلی استیشن ۵ و کامپیوتر قابل اجرا خواهد بود. استودیوی ناتی داگ زکاوت به خرج داده است که بازی را فراتر از کنسول برده است، چون بازی آن‌قدر شهرت پیدا کرده است که به کنسول محدود نشود.

دراکمن در طول مراسم جشنواره ی بازی تابستانی به این موضوع اشاره کرد که علیرغم اینکه بازی The Last of Us تقریباً ۹ سال پیش منتشر شده است، بین گیمرها بسیار محبوب است. او ادعا کرد که به صورت مرتب از زمان انتظار بازی تا الان کارت ها و نامه های از طرف طرفداران دریافت میکنند که به شدت از لحاظ احساسی به شخصیت ها و سفر پر پیچ و خم آنها وابسته اند.

او همچنین اعلام کرد که از زمان انتشار بازی دوم The Last of Us در سال ۲۰۲۰ تا الان، نزدیک به ۱۰ میلیون نسخه فروخته اند. تمام این حمایت ها به ناتی داگ کمک کرده است تا رشد چشمگیری در این چند سال داشته باشد و بتواند روی چندین پروژه ی جدید کار کند.

تریلر ریمیک The Last of Us
تریلر ریمیک The Last of Us

اقتباس های بازی The Last of Us

با توجه به موفقیت این مجموعه، The Last of Us فراتر از یک بازی قدم برداشته است و حالا طرفداران میتوانند از کتاب های کمیک The Last of Us و همچنین سریالی که به زودی از شبکه ی HBO پخش میشود، لذت ببرند. اگرچه اقتباس های بازی های ویدیویی معمولاً بد از آب در می آیند، اما از خبرهای منتشر شده از سریال The Last of Us نشان میدهد که پدرو پاسکال و بلا رمزی بازیگران شخصیت های الی و جوئل سنگ تمام گذاشته اند.

سریال قرار است همه جوره به بازی وفادار باشد، برای همین خود درکمن به عنوان یکی از نویسندگان قرار است در آن پروژه حضور پیدا کند. وی اعلام کرد که این پروژه یکی از وفادارترین اقتباس های بازی های ویدیویی خواهد بود.

سریال The Last of Us
سریال The Last of Us

زمان انتشار ریمیک The Last of Us روی کامپیوتر

مسئله ای که اینجا مطرح میشود این است که آیا شرکت ناتی داگز تا پخش سریال صبر میکند و بعد نسخه ی کامپیوتر را عرضه میکند؟ باید گفت که به نظر نمی آید اینطور باشد، چون بازی The Last of Us آنقدر شهرت و محبوبیت دارد که سریال از بازی ویدیویی محبوب تر نمیشود. اما معمولاً اقتباس های تلویزیونی به افزایش فروش بازی های ویدیویی کمک زیادی میکنند.

برای مثال زمانی که سریال The Witcher از شبکه ی نتفلیکس پخش شد، باعث شد که فروش The Witcher 3: Wild Hunt افزایش پیدا کند. به همین دلیل وقتی سریال The Last of Us پخش شود، تعداد زیادی از مردم که با بازی ویدیویی آشنا نیستند، دلشان میخواهد سری هم به دنیای پر از زامبی آن بزنند. انتشار بازی روی رایانه کمک زیادی به موفقیت این سری بازی میکند، چون همه ی مردم کنسول بازی در اختیار ندارند تا از تجربه بازی کردن لذت ببرند.

زمان انتشار ریمیک The Last of Us روی کامپیوتر
زمان انتشار ریمیک The Last of Us روی کامپیوتر

مشکلات تأمین کنسول پلی استیشن ۵

به راحتی میشود گفت که پلی استیشن ۵ موفق ترین کنسول بازی سونی تا به امروز است. وقتی این کنسول در سال ۲۰۲۱ روانه ی بازار شد، خیلی سریع تر از پلی استیشن ۴ فروش رفت و در دو هفته ی اول ۲.۱ میلیون دستگاه فروش داشت. تا ۳۱ می، ۲۰ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ در سراسر جهان به فروش رسیده است که بنا بر پیشبینی ها فروش کلی پلی استیشن ۴ را پشت سر میگذارد. با وجود این ارقام شگفت انگیز، به دلیل برخی عوامل خارجی غیر قابل کنترل، سونی عملکرد تجاری مطلوبی در حال حاضر ندارد.

ریمیک The Last of Us برای PS5
ریمیک The Last of Us برای PS5

بزرگترین مشکل سونی کمبود مداوم قطعات است که در حال حاضر تقریباً همه در صنعت فناوری با آن دست و پنجه نرم میکنند و مشکلی جهانی به حساب می آید. شرکت سونی هم مثل شرکت کنسول بازی مایکروسافت که برای تولید ایکس باکس سری ایکس و اس دچار بحران شده بود، در دردسر افتاد و یک دفعه با تقاضای بسیار بالا از سوی بازار جهانی رو به رو شد. متأسفانه چون سونی هم مثل مایکروسافت نتوانسته است به این مشکلات عرضه پایان بدهد، دارد تولید کنسول های پلی استیشن ۴ را ادامه میدهد که مشکل کمبود پلی استیشن در بازار را کمی رفع کند.

داستان شخصیت های های الی و جوئل در ریمیک
داستان شخصیت های های الی و جوئل در ریمیک

تأثیر کمبود کنسول برای بازی The Last of Us

اگرچه سونی تا الان موفق به تولید ۲۰ میلیون دستگاه شده است، ولی ممکن است این تعداد برای مجموعه ای به بزرگی The Last of Us کافی نباشد. دیگر فرانچایزهای پرچمدار پلی استیشن شرکت سونی، از جمله God of War Ragnarok و Horizon Forbidden West این مشکل را با عرضه نسخه های نسل های مختلف حل کرده بودند و هم از پلی استیشن ۴ و هم پلی استیشن ۵ بهره برده بودند.

ولی این مسئله برای The Last of Us بی معنا است، چون این بازی در حال حاضر ریمستر پلی استیشن ۴ دارد و اگر نسخه ی بازسازی شده برای پلی استیشن ۴ برنامه ریزی میشد، اهمیت خود را از دست میداد. یعنی در حال حاضر اگر سونی نتواند مشکل عرضه پلی استیشن ۵ را حل کند، به نظر فقط نسخه ی مخصوص رایانه میتواند برای گسترش فروش به کمکش بیاید.

شخصیت های الی و جوئل
شخصیت های الی و جوئل

تغییرات در ریمیک The Last of us

تریلر بازی The Last of Us Part 1 نشان داد که این بازی چه پیشرفت چشمگیری نسبت به نسخه های قبلی خود داشته است. به گفته ی دراکمن، توسعه دهنگان بازی به عقب برگشته و بازی را از نقطه ی شروع بازسازی کرده اند تا مطمئن شوند از همه نظر با برنامه های اصلی شرکت ناتی داگ برای بازی تطابق داشته باشد. با این حال نگران نباشید؛ بازی از همه نظر به نسخه ی اصلی وفادار است و هیچ تغییر کلیدی ای در داستان به وجود نیامده است. این یعنی طرفداران قدیمی میتوانند دوباره بازی را با کیفیت ساخت بالاتر تجربه کنند.

اگرچه هنوز زمان دقیقی برای انتشار نسخه رایانه مشخص نشده است، اما زمان دقیق و به موقع میتواند تا حد زیادی به شرکت ناتی داگ کمک کند تا دسترسی کاربران به این فرانچایز را به حداکثر برساند و مطمئن شود که افراد زیادی داستان به یاد ماندنی جوئل و الی را تجربه کنند.

تفاوت بازی ریمیک در PS4 و PS5
تفاوت بازی ریمیک در PS4 و PS5

زمان انتشار ریمیک The Last of Us

بازی The Last of Us Part 1 قرار است در ۲ سپتامبر ۲۰۲۲ برای پلی استیشن ۵ میشوند که فعلاً میتوانید آن را با قیمت ۶۹.۹۹ دلار پیش خرید کنید. نسخه ی Deluxe بازی به قیمت ۷۹.۹۹ دلار به فروش میرسد. در نسخه ی Deluxe برخی ویژگی های بازی زودتر باز میشوند که کار را برای گیمر آسان تر میکنند. کار روی نسخه ی کامپیوتر هنوز به پایان نرسیده و در حال توسعه است. برای تجربه ی نسخه ی قدیمی که شامل بازی اول و دوم میشود، میتوانید بازی را برای کنسول پلی استیشن ۴ سونی تهیه کنید.

ا دیدگاه

  1. احسان

    ژوئن 26, 2022 در 4:19 ب.ظ

    خیانت سونی به طرفداران کنسول

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار