Connect with us

فروش بالای PS5 سونی باوجود کمبود تراشه

منتشر شده

در

فروش بالای ps5 سونی با وجود کمبود تراشه

سونی به تازگی اعلام کرده است که پلی استیشن 5 میزان فروش بالایی را به ثبت رسانده، این گزارش و افزایش فروش در حالی است که کمبود تراشه اخلال جدی در روند تولید ایجاد نموده است. بر اساس اعلام سونی، فروش پلی استیشن ۵ سونی با وجود کمبود گسترده زنجیره تأمین، در سه ‌ماهه دوم مالی در مقایسه با سه‌ ماهه گذشته، ثابت باقی مانده و کاهشی پیدا نکرده است. سونی اعلام کرد که مجموع فروش در سه ماهه دوم 2021 را به 13.4 میلیون دستگاه رسانده است. فروش بازی نیز افزایش قابل توجهی داشته و به 76.4 میلیون نسخه رسیده است که در مقایسه با فروش 63.6 میلیون نسخه بازی در سه ‌ماهه اول، افزایشی چشمگیر می باشد. کنسول بازی پی اس 5 از محبوب ترین کنسول های بازی است و طرفداران زیادی دارد.

افزایش فروش پی اس 5

لیست قیمت کنسول بازی

پلی استیشن 5 محبوب ترین کنسول بازی اخیر

با روی کار آمدن نسل پنجم کنسول بازی سونی، از همان ابتدای امر، فروش آن آمار بالایی را به ثبت رساند حتی با وجود کمبود تراشه برای ساخت آن و محدودیت تعداد در بازار، این فروش گسترده و قابل توجه بود. این در حالی بود که با افزایش فروش و محبوبیت پی اس 5، از فروش پلی استیشن 4 کم شد که این امر کاملا طبیعی به نظر می رسید. چرا که ویژگی های مدل قدیمی از این کنسول بازی در پی اس 5 بهبودهای زیادی یافته و پیشرفت های بیشتری داشته است. یکی دیگر از دلایل فروش بالای همه مدل های کنسول بازی، همه گیری کرونا بود و اینکه قرنطینه در اغلب کشورها زمان طولانی رواج داشت و افراد تمایل برای پر کردن اوقات فراغت خود در زمان قرنطینه، سرگرمی هایی مانند بازی های کامپیوتری را بیشتر انجام دادند.

پلی استیشن 5 محبوب ترین کنسول بازی اخیر

کمبود تراشه برای ساخت کنسول های بازی

کمبود تراشه برای ساخت کارت های گرافیک و پردازنده ها، تاثیر زیادی روی روند ساخت و پخش محصولات الکترونیکی داشت. از جمله ساخت کنسول های بازی مثل پلی استیشن 5 و ایکس باکس با مشکل جدی مواجه شد. علی رغم ورود تازه این کنسول ها به بازار، گیمرها مدتی با کمبود این دستگاه ها مواجه بودند. احتمال می رود این مشکلات جدی تا سال دیگر در عرصه تولید تراشه وجود داشته باشد.

کمبود تراشه برای ساخت کنسول های بازی

اما بنا بر گزارش اینتل، این مشکل کمبود تراشه خصوصا برای ساخت کنسول های بازی، هنوز هم ادامه دارد. این باعث شده شایعاتی ایجاد گردد که سونی برای سال 2022 کنسول بازی پلی استیشن را با یک باز طراحی وارد بازار کند. این مشکل برای ایکس باکس ها هم وجود دارد و شاید حتی بیشتر از پلی استیشن به چشم بیاید. در کل محبوبیت نسل پنجم پلی استیشن از آخرین مدل های کنسول بازی مایکروسافت بیشتر بود.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار